دانلود کتاب مغاک تیره تاریخ مزدک بامدادان PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب مغاک تیره تاریخ مزدک بامدادان ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب مغاک تیره تاریخ مزدک بامدادان PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، پرسش اصلی این کتاب این است که اگر ما هستی تک تک سیره‌ نگاران و تاریخ‌ نویسان را باور کنیم وتاریخ‌ گاری سنتی اسلام را همان‌ گونه که هست بپذیریم.

ولی آن را زیر ریزبین سنجش دانشگاهی بنهیم، آیا اندام‌ های این پیکر تنومند با یکدیگر همخوان و هماهنگ هستند؟ اسلام در یک دگردیسی دراز زمان دینی تاریخی و از دل مسیحیت یگانه‌ پرست پدید آمده است

هیچ‌ کدام از آن گزارش‌ هایی که اسلام‌ شناسی سنتی بر آنها نام “تاریخ صدر اسلام” نهاده است، تن به یک راستی‌ آزمایی دانشگاهی نمی‌ دهند و به آنها بیشتر به چشم یک افسانه، یا دست‌ کم سایه‌ ای کژ و کول از رخدادهای تاریخی باید نگریست.

او در فصل آخر کتاب خود، با مقایسه چگونگی برآمدن آیین بهائیت، کوشیده است توضیحی برای اثبات فرضیه خود به دست دهد و ریشه‌ های تاریخی شکل‌ گیری دین اسلام را بررسی کند.

فهرست مطالب کتاب مغاک تیره تاریخ مزدک بامدادان :

  • روش شناسی شیوه دین پژوهی در این کتاب
  • پیدایش و برآیش تاریخ نگاری اسلامی
  • اسلام قرآنی و اسلام تاریخی در هجنسی قرآن وسیره
  • برسی چند کلید واژه بر پاییه آیه های قرآن
  • و…

کتاب مغاک تیره تاریخ نوشته مزدک بامدادان کتابی است که به بررسی ریشه ها و پیدایش اسلام می پردازد. این کتاب در سال ۱۳۹۶ منتشر شد و به سرعت به یکی از پرفروش ترین کتاب های ایران تبدیل شد .

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می پردازد.

او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام مغایرت های زیادی با واقعیت دارند و اسلام در واقع پدیده ای است که در طول زمان و تحت تأثیر عوامل مختلف شکل گرفته است.

مغاک تیره تاریخ کتابی چالش برانگیز و بحث برانگیز است که دیدگاه های جدیدی را در مورد پیدایش اسلام ارائه می دهد . این کتاب مورد استقبال بسیاری از خوانندگان قرار گرفته است، اما در عین حال منتقدانی نیز دارد که معتقدند بامدادان در نقد روایتهای سنتی از اسلام افراط کرده است.

برخی از موضوعاتی که در کتاب مغاک تیره تاریخ به آنها پرداخته شده است عبارتند از:

  • ریشه های پیش از اسلام مذهب اسلام
  • نقش پیامبر اسلام در پیدایش اسلام
  • تحولات اسلام در قرون اولیه
  • تأثیر اسلام بر تمدن ایران

مغاک تیره تاریخ کتابی است که به خوانندگان خود کمک می کند تا درک عمیق تر و دقیقتری از پیدایش اسلام داشته باشند. این کتاب برای همه کسانی که به تاریخ اسلام و تمدن اسلامی علاقه مند هستند، کتابی خواندنی و آموزنده است. اگر به دنبال کتابی هستید که دیدگاه های جدیدی را در مورد پیدایش اسلام ارائه دهد، مغاک تیره تاریخ کتابی مناسب برای شما است.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب در قفل شده فریدا مک فادن PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

221 صفحه

نویسنده

مزدک بامدادان

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب مغاک تیره تاریخ مزدک بامدادان PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *