دانلود کتاب چرا ملت ها شکست میخورند جیمز رابینسون 17 قسمت فایل صوتی

70000تومان

فایل صوتی کتاب چرا ملت ها شکست میخورند جیمز رابینسون 17 قسمت ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب چرا ملت ها شکست میخورند جیمز رابینسون 17 قسمت فایل صوتی توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، چرا برخی از ملت‌ها ثروتمند و برخی دیگر فقیر هستند؟ ثروت و فقر، سلامتی و بیماری، رفاه و قحطی چگونه در میان ملت‌ها تقسیم می‌شود؟

کتاب صوتی چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟ به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. جیمز ای. رابینسون و دارون عجم اوغلو نویسندگان این کتاب هستند. این اثر افتخارات بسیاری را از جمله جایزه‌ی لیونل گلبر از آن خود کرده است. 

نقد و بررسی کتاب چرا ملت ها شکست می خورند

کتاب چرا ملت ها شکست می خورند، ریشه‌های قدرت، ثروت و فقر نوشته‌ی دو اقتصاددان برجسته، دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون، در سال 2012 به چاپ رسید. این اثر پرفروش، با اتکا به دانش عمیق نویسندگان در زمینه‌ی اقتصاد، سیاست و تاریخ، به بررسی علل اصلی تفاوت‌های چشمگیر در ثروت و سطح زندگی بین کشورها می‌پردازد.

عجم اوغلو و رابینسون با واکاوی دقیق تجارب تاریخی ملل مختلف، به این نتیجه می‌رسند که دو نوع اصلی نظام سیاسی در جوامع وجود دارد. نظام‌های استثماری و نظام‌های فراگیر. در نظام‌های استثماری، قدرت و ثروت در دست گروهی خاص متمرکز می‌شود و این امر مانع از پیشرفت و شکوفایی اکثریت مردم می‌شود.

در مقابل، نظام‌های فراگیر، با توزیع عادلانه‌ی قدرت و فرصت‌ها، زمینه‌ی رشد و توسعه‌ی همگانی را فراهم می‌کنند. نویسندگان کتاب چرا ملت ها شکست می خورند با ارائه شواهد و مستندات متعدد، نشان می‌دهند که چگونه نهادهای سیاسی نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری نوع نظام حاکم در هر کشور ایفا می‌کنند.

در جوامعی که نهادهای سیاسی ضعیف و فاسد هستند، احتمال شکل‌گیری نظام‌های استثماری افزایش می‌یابد و این امر به نوبه‌ی خود، به فقر، نابرابری و رکود اقتصادی دامن می‌زند. کتاب چرا ملت ها شکست می خورند ریشه های قدرت، ثروت و فقر اثری ارزشمند و خواندنی است که به موجب خواهد شد تا درک عمیق‌تری از علل فقر و ثروت در جوامع مختلف به دست آورید.

این کتاب همچنین حاوی درس‌های مهمی برای سیاست‌گذاران و رهبران جوامع است که در پی ایجاد شرایطی برای رفاه و پیشرفت همگانی هستند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم اجتماعی حوزه اقتصاد علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های اقتصاد فیدیبو سر بزنید.

دارون عاصم اوغلو، جیمز ای رابینسون، خالقان چرا ملت ها شکست می خورند

دارون عاصم اوغلو، اقتصاددان برجسته آمریکایی – ترکیه‌ای، در سوم سپتامبر 1967 در استانبول و در خانواده‌ای ارمنی چشم به جهان گشود. او پس از طی دوران ابتدایی تحصیلی در زادگاهش، راهی بریتانیا شد و در دانشگاه یورک به کسب دانش در رشته اقتصاد پرداخت.

عجم اوغلو پس از اتمام دوره ی کارشناسی، عزم سفر به لندن کرد و در مدرسه اقتصاد لندن، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصادسنجی و اقتصاد ریاضیاتی اخذ نمود. عطش علم‌آموزی او را به ادامه تحصیل در همان دانشکده رهنمون ساخت و در نهایت، دکترای تخصصی خود را در رشته اقتصاد از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.

سال 1993 نقطه عطفی در زندگی حرفه‌ای عجم اوغلو به شمار می‌رود. او در این سال به جمع اساتید برجسته موسسه فناوری ماساچوست MIT پیوست و به تعلیم و تربیت دانشجویان مستعد در این دانشگاه پرداخت. خدمات علمی و پژوهشی ارزشمند عجم اوغلو در عرصه ی اقتصاد، در سال 2006 با انتخاب او به عنوان عضو دائم فرهنگستان هنر و علوم آمریکا به رسمیت شناخته شد.

جیمز رابینسون، متولد سال 1960، استاد برجسته علوم سیاسی، دانشگاه و اقتصاد در بریتانیا است. او در طول دوران پربار علمی خود، در دانشگاه‌های معتبر و مشهوری همچون شیکاگو، هاروارد، کالیفرنیا (برکلی)، کالیفرنیای جنوبی و ملبورن به تدریس دروس مختلف در حوزه‌های تخصصی خود پرداخته و دانشجویان بسیاری را تربیت کرده است. سابقه علمی و پژوهشی رابینسون درخشان و پربار است و او به عنوان یکی از چهره‌های برجسته در عرصه‌ی علوم سیاسی، دانشگاه و اقتصاد در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود.

چرا کتاب چرا ملت ها شکست می خورند را بخوانیم

کتاب چرا ملت ها شکست می خورند، اثری پرفروش و تحسین‌شده است که به بررسی علل عمیق فقر و ثروت در جوامع مختلف می‌پردازد. این کتاب با ارائه‌ی چارچوبی تحلیلی و مستند، باعث می‌شود تا درک عمیق‌تری از عواملی که می‌توانند منجر به پیشرفت یا عقب‌ماندگی یک ملت شوند، به دست آورد.

کتاب چرا ملت ها شکست می خورند با به چالش کشیدن باورهای رایج در مورد علل فقر و ثروت، دیدگاهی جدید و روشنگرانه به خواننده ارائه می‌دهد. عجم اوغلو و رابینسون نشان می‌دهند که نه عواملی مانند جغرافیا یا اقلیم، بلکه نهادهای سیاسی هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت ملت‌ها ایفا می‌کنند.

این کتاب سرشار از نمونه‌های تاریخی جذاب و آموزنده از سراسر جهان است که موجب خواهد شد تا مفاهیم نظری را به طور عملی درک کند. بررسی دقیق تجارب تاریخی جوامع مختلف، به خواننده در درک بهتر تنوع و پیچیدگی علل فقر و ثروت یاری می‌رساند.

چرا ملت ها شکست می خورند حاوی درس‌های ارزشمندی برای سیاست‌گذاران و رهبران جوامع است که در پی ایجاد شرایطی برای رفاه و پیشرفت همگانی هستند. این کتاب تبیین می‌کند که چگونه می‌توان با اتکا به نهادهای سیاسی فراگیر و عادلانه، به سوی توسعه‌ی پایدار و رفاه عمومی گام برداشت.

مطالعه‌ی این کتاب موجب افزایش آگاهی و بینش نسبت به دنیای اطراف خواهد شد. درک عمیق‌تر از علل فقر و ثروت، به خواننده در اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌تر در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یاری می‌رساند. چرا ملت ها شکست می خورند با وجود پرداختن به موضوعی پیچیده، به زبانی ساده و روان نوشته شده است. این کتاب سرشار از داستان‌ها و روایت‌های جذاب است که خواننده را مجذوب خود می‌کند.

برشی از کتاب چرا ملت ها شکست می خورند 

مردم نوگالس آریزونا می‌توانند بدون هراس از در خطر افتادن امنیت‌شان و یا دلهرۀ دائمی در مورد دزدی، مصادرۀ اموال و تهدیدهای مشابه آن به زندگی روزمرۀ خود بپردازند. آنها هم‌چنین دولت را با وجود تمام ناکارآمدی‌ها و برخی موارد فساد، نمایندۀ بدیهی خود می‌دانند که این موضوع، به اندازۀ زندگیِ بدون هراس، از اهمیت برخوردار است.

آنها می‌توانند با رأی خود شهردار، فرماندار، نمایندگان کنگره و سناتورها را تغییر دهند. آنان همچنین در انتخابات ریاست جمهوری که تعیین می‌کند چه کسی هدایت کشورشان را به‌دست می‌گیرد دارای حق رأی‌اند. دموکراسی برای آنها جزء بدیهیات زندگی اجتماعی تلقی می‌شود. درجنوب این حصار، یعنی تنها چند قدم آن طرف‌تر شرایط کاملاً متفاوت است.

با وجود آن‌که اهالی «نوگالس سونورا» در بخش نسبتاً مرفه مکزیک زندگی می‌کنند، با این حال درآمد متوسط خانوار در آن‌جا حدود یک سوم نوگالس آریزوناست. در آن‌جا بیشتر بزرگسالان تحصیلات مقطع متوسطه را به پایان نرسانده‌اند و بسیاری از نوجوانان به مدرسه نمی‌روند. مادران نگران نرخ بالای مرگ‌ومیر نوزادان هستند و با توجه به کیفیت پایین بهداشت و سلامت عمومی، طول عمر کم‌تر مردم تعجب برانگیز نیست.

آنها هم‌چنان به طیف وسیعی از خدمات عمومی دسترسی ندارند. جاده‌های جنوبِ حصار در وضع بدی به سر می‌برند. نظم و قانون در شرایط بدتری است. میزان جرم و جنایت بالاست و راه‌اندازی کسب و کار اقدامی مخاطره‌آمیز به حساب می‌آید.

در مورد اخیر، اهالی نه‌تنها با خطر سرقت مواجه هستند، که راه‌اندازی یک بنگاه جدید و اخذ تمامی مجوزهای مورد نیاز مستلزم پرداخت رشوه به همۀ دست‌اندرکاران و تلاشی طاقت‌فرساست. ساکنان نوگالس سونورا به‌طور روزمره با فساد و بی‌لیاقتی سیاستمداران سروکار دارند.

برخلاف همسایگان شمالی، دموکراسی برای آنها تجربه‌ای بسیار تازه محسوب می‌شود. تا زمان اصلاحات سیاسی در سال دو هزار میلادی، نوگالس سونورا دقیقاً به‌مانند سایر بخش‌های مکزیک، تحت کنترل فسادآمیز «حزب انقلابی نهادی7» قرار داشت.

چگونه ممکن است دو نیمۀ یک شهر تا این حد با هم متفاوت باشند؟ میان آنها هیچ اختلافی در جغرافیا، آب و هوا یا نوع بیماری‌های شایع در منطقه وجود ندارد، زیرا میکروب‌ها برای تردد میان دو بخش آمریکایی و مکزیکی این شهر با محدودیتی روبه‌رو نیستند.

در این دو شهر وضعیت سلامت بسیار متفاوت است، اما این موضوع هیچ ربطی به امراض محیطی ندارد؛ بلکه به خاطر عدم برخورداری اهالی جنوب حصار از بهداشت مناسب و مراقبت‌های مطلوب پزشکی است.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب رویاهای سرکش کریستین اشلی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

MP3

حجم فایل

80 مگابایت

تعداد فایل

17 فایل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب چرا ملت ها شکست میخورند جیمز رابینسون 17 قسمت فایل صوتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *