دانلود کتاب پیدایش روانکاوی زیگموند فروید PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب پیدایش روانکاوی زیگموند فروید ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب پیدایش روانکاوی زیگموند فروید PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، اصطلاح “روانکاوی” و نام “فروید” مفاهیمی آشنا برای بیشتر افراد است. به طوری که روانشناسی علمی و شیوه های عملی روان درمانی با نام فروید آغاز می شود.

با این که فروید از شهرت فوق العاده ای برخوردار است. عامه مردم آشنایی سطحی و نادقیقی با نظام فکری او دارند به طوری که بسیاری چنین باور دارند که “فروید” یعنی روانشناسی و “روانکاوی” یعنی تنها راه درمان اختلالات هیجانی

از نظر فروید شخصیت داری سه سطح است :

1- “نهاد” که منظور از آن وجود غریزه ها و به طور کلی هر امر دیگری است که آدمی به ارث می برد.

2- “من” سطحی از شخصیت است که اکتسابی است و برخلاف “نهاد” که غریزی است و بر همین مبنا فقط در پی برآورده ساختن خواسته های غریزی همچون غذا یا میل جنسی می باشد ، “من” از عقل پیروی می کند یعنی به این نکته توجه دارد که در هر موقعیتی نمی توان گرسنکی یا میل جنسی را ارضا نمود مثلاً “نهاد” که سطح اول شخصیت است مدام در جستجوی لذت و خوشی است ولی “من” که سطح دوم شخصیت می باشد بر اساس موازین اخلاقی و قیود اجتماعی عمل می کند.

3- “من برتر” یا همان “وجدان اخلاقی” که هدفش رسیدن به کمال می باشد به عنوان مثال وجود “من برتر” در انسانها باعث می شود که انسان گناهکار خود را سرزنش کرده و مستحق تنبیه و مجازات بداند.

البته وجود سه سطح شخصیت به این معنی نیست که “نهاد”، “من”،”من برتر” سه پدیده جدا از یکدیگرند، بلکه شخصیت یک فرد بهنجار به صورت یک واحد کل عمل می کند.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب به دردانه ی زندگی ام مادرم رادیکال PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

173 صفحه

نویسنده

زیگموند فروید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب پیدایش روانکاوی زیگموند فروید PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *