دانلود کتاب فراسوی نیک و بد فریدریش نیچه PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب فراسوی نیک و بد فریدریش نیچه ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب فراسوی نیک و بد فریدریش نیچه PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب فراسوی نیک و بد با عنوان فرعی «درآمدیی بر فلسفه‌ی آینده» یکی از آخرین و مهم‌ترین آثار فردریش نیچه لغت‌شناس و فیلسوف برجسته‌ی آلمانی است.

نیچه در این کتاب بر بنیاد‌های اخلاقی موجود شوریده و افقی تازه در این عرصه گشوده است. نقد همه‌جانبه‌ی نیچه از مدرنیسم و علوم مدرن گرفته تا اخلاق مسیحی، این کتاب را به اثری چالش‌برانگیز بدل کرده است.

این کتاب با ترجمه سعید فیروزآبادی توسط انتشارات جامی منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

کتاب «فراسوی نیک و بد، درآمدی بر فلسفه‌ی آینده» اثری از فردریش نیچه، فیلسوف بزرگ قرن نوزدهمی آلمان است. فراسوی نیک و بد یکی از مهم‌ترین کتاب‌های نیچه و در ادامه‌ی دیگر آثار مهم او همچون «چنین گفت زرتشت» است و مفاهیم بنیادی فلسفی نیچه در این کتاب نیز به چشم می‌خورد.

همان‌گونه که از عنوان فرعی کتاب پیداست، نگاه نیچه به آینده‌ی انسان است. هدف او تدوین مجموعه‌ای از ایده‌های نو برای تعالی اخلاقی و عبور انسان مدرن از گذرگاه‌های سخت زندگی مدرن است. نیچه درمان را در تفکر انتقادی و بازیابی فلسفی اخلاق می‌داند.

او این روش انتقادی را بدون هیچ محدودیتی پیش گرفته و بنیادهای فکری بشر تا روزگار معاصر را همگی مشمول این نگاه انتقادی قرار داده است.

از دید نیچه فلسفه، علم، مذهب، فرهنگ و بنیادهایی که تابه‌امروز قطب‌نمای اخلاقی انسان‌ها بوده‌اند، خود باید در ترازوی اخلاق جدید قرار بگیرند. «فراسوی نیک و بد» عنوانی است که گویای این عبور تاریخی از اخلاق، برای بازیابی آن است. نیچه نگارش این کتاب را در سال ۱۸۸۵ آغاز کرد و کتاب در سال 1886 منتشر شد.

کتاب فراسوی نیک و بد را «سعید فیروزآبادی» به فارسی برگردانده و حاصل کار او را «انتشارات جامی» منتشر کرده است.

کتاب فراسوی نیک و بد شامل یک پیش‌گفتار، نه فصل و یک شعر پایانی است. نیچه کتاب را با نقد فلاسفه و پیش‌فرض‌های معمول و متداول آنان آغاز کرده است.

او مقدمات غلط را که با نمطی جزم‌گرایانه و حتا منفعلانه، بدیهی شمرده شده و نتایجی باطل به بار آورده‌اند، به‌تندی نقد کرده و دوباره به نقش بنیادی «اراده‌ی معطوف به قدرت» تاکید کرده است.

نیچه از «جان‌های آزاد» که عزمی راسخ برای دستیابی به اهداف خود دارند، سخن گفته تا افق نویی را که برای انسان‌ها در نظر دارد، روشن کند. «فراسوی نیک و بد» مجموعه‌ای از گزاره‌های فلسفی برآمده از دید انتقادی نسبت به منابع اخلاقی کهن و معاصر، با لحن منحصربه‌فرد نیچه است.

از افلاطون گرفته تا بیکن و هابز و هیوم، فلاسفه‌ی بزرگ انگلیسی و فلاسفه‌ی فرانسوی و اخلاق کانتی هیچ‌کدام از گزند تیغ برنده‌ی نقد نیچه در امان نمانده‌اند.

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان آثاری فلسفی، فلسفه‌ی جدید و به‌ویژه فلسفه‌ی اخلاق پیشنهاد می‌کنیم.

نیچه در این کتاب با نقد منابع اخلاقی سنتی و بنیادهای اخلاقی، راه جدیدی را باز کرده است. با خواندن این کتاب، عقاید و باورهای خواننده به چالش کشیده می‌شود و دریچه‌ای نو به اخلاق و اندیشه، بر او گشوده خواهد شد.

آشنایی با فردریش نیچه

فردریش نیچه، فیلسوف و لغت‌شناس بزرگ‌ آلمانی است. او در پانزدهم اکتبر سال 1844 در شهر روکن در نزدیکی لایپزیگ به دنیا آمد. پدرش کارل، کشیش و معلم بود و مادرش نیز فرانزیسکا نام داشت.

نیچه در کودکی پدرش را از دست داد تا به‌همراه مادرش مجبور به ترک خانه و مهاجرت به ناومبرگ شود. او در همین‌ شهر تحصیلات ابتدایی خود را آغاز کرد. شهری که باز هم با مادرش مجبور به ترک آن شد؛ دلیل این بار مرگ مادربزرگ بود.

نیچه در ابتدای جوانی با زبان‌های فرانسوی، یونانی، عبری و لاتین آشنا شد تا نبوغ و علاقه‌ی ویژه‌اش را به فراگیری زبان‌های مختلف نشان دهد. او علاقه‌ی دیگری نیز داشت؛ الهیات، حوزه‌ی محبوب نیچه بود که باعث شد تحصیلات دانشگاهی‌اش را نیز در این رشته و در دانشگاه بن آغاز کند.

او در کنار الهیات به تحصیل در رشته‌ی لغت‌شناسی پرداخت. چندی بعد در سال 1865 که دلش از الهیات سرد شد و اندیشه‌اش سودای دیگری پروراند، دانشگاه بن را به قصد دانشگاه لایپزیگ ترک کرد و تمرکز خود را بر «لغت‌شناسی» گذاشت. نیچه تنها 24 سال داشت که به‌عنوان استاد لغت‌شناسی دانشگاه بازل آغاز به کار کرد.

از نیچه آثار فلسفی ماندگاری همچون «زایش تراژدی»، «تأملات نابهنگام»، «سپیده‌دمان»، «حکمت شادان»، «چنین گفت زرتشت» و «فراسوی نیک و بد» به یادگار مانده است. او به تاریخ 25 اوت سال 1900 و در 55 سالگی پس از مدت‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری درگذشت.

نقد و تحلیل کوتاهی بر کتاب فراسوی نیک و بد

کتاب فراسوی نیک وبد حاصل تاملات واپسین نیچه، در خزان عمر او است. عزم نیچه برای عبور از اخلاق، درانداختن طرحی نو و برساختن انسانی نو، با تکیه بر ایده‌های بکر فلسفی، در این کتاب نیز نقش اصلی را ایفا کرده است.

او بر اخلاق، علم، مسیحیت و میراث فلسفی، شوریده و مسیری را که در آثار پیشین خود، به‌خصوص «چنین گفت زرتشت» پی گرفته بود، در این اثر دنبال کرده است. نیچه مانند همیشه مرزی برای خود نمی‌شناسد.

او ویژگی «جان‌های آزاد» را بی‌مرزی برای رسیدن به هدف می‌داند؛ با جاه‌طلبی مدام و بی‌پایان که سرحدی جز رسیدن به خواسته‌ها ندارد.

خواندن «فراسوی نیک و بد» مانند دیگر آثار نیچه، فارغ از ارزش فلسفی، لذت‌بخش است، چالش‌برانگیز است و می‌تواند پیش‌فرض‌های اخلاقی ما را با سوالاتی جدی مواجه کند. پیش‌فرض‌هایی که نیچه مانع رسیدن به اخلاقی نو، متناسب با روزگار جدید می‌دانست.

نیچه گاهی برای نیل بهتر به مقصود خود، از استعارات و تشبیهات بهره گرفته که به‌تعبیری عناصری بی‌واسطه‌تر برای دریافت حقایق هستند.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب نفرت پیچیده جلد سوم آن هاونگ PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

4 مگابایت

تعداد صفحات

300 صفحه

نویسنده

فریدریش نیچه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب فراسوی نیک و بد فریدریش نیچه PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *