دانلود کتاب تضاد های درونی ماکارن هورنای PDF 

35000تومان

پی دی اف کتاب تضاد های درونی ماکارن هورنای ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب تضاد های درونی ماکارن هورنای PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کارن هورنای ( Karen Horney ) ، روانکاوی آلمانی و از پیروان مکتب فرویدی بود .

او را از مهم‌ترین نظریه‌پردازان در زمینه‌ی شخصیت می‌دانند . او در کتاب تضادهای درونی ما ( Our inner conflicts ) که اکنون به مطالعه‌ی آن مشغول شده‌اید ،‌ با صراحتی مثال‌زدنی ، زبانی استوار و عاری از اصطلاحات منطقی و فنی به شرح نظریه‌ی خود در باب بیماری‌های روانی و بیماران روان‌رنجور می‌پردازد و کمتر روان‌کاوی را می‌توان یافت که از این نظر با کارن هورنای برابری کند .

نویسنده در دو بخش به بیان تئوری خود می‌پردازد ؛ او در قسمت اول بیان می‌کند که حساسیت‌ها و زخم‌های روحی به چه دلیل در انسان‌ ایجاد می‌شوند و چگونه او را به یک فرد روان‌رنجور بدل می‌سازند . قسمت دوم کتاب تضادهای درونی ما شرح اثرات و عوارضی‌ست که این حالات ناسالم به‌ وجود می‌آورند .

سال‌های ابتدایی زندگی بسیاری از ما با شروع مطلوبی همراه نبوده است . ممکن است پدری مضطرب یا مادری دائماً‌ خشمگین و افسرده را تجربه کرده باشیم و شکی نیست که در چنین حالتی نیازهای ابتدایی ما برآورده نشده‌اند . زمانی که محیط نتواند نیازهای اولیه‌ی کودک را برآورده کند ، ریشه و ساختار « عصبیت » در او شکل می‌گیرد .

عصبیت در چهارچوب نظریه‌ی کارن هورنای به این معناست که سخت‌گیری ، ظلم ، عدم توجه به نیازهای طبیعی ، تحقیر و تخفیف ، باعث می‌شوند تا اعتمادبه‌نفس و هسته‌ی وجودی او سست و ضعیف شود و ناکامی در روابط اولیه‌ی کودک بعدتر بر تمام زندگی او تأثیر می‌گذارد .

در چنین شرایطی گویی مهم‌ترین وظیفه‌ی کودک می‌شود « زنده ماندن » . او برای این که بتواند جهان را تاب آورد و در مقابل آن از هم فرو نپاشد ،‌ سه نوع مواجهه را برمی‌گزیند : مهرطلبی ، پرخاشگری ، عزلت‌طلبی . ممکن است فرد ناگزیر شود از اطاعت کردن ، حتی به معنای از دست رفتن احساس اصالت و واقعی بودن خود .

شاید تبدیل شود به یک فرد مودب که به‌شیوه‌ای مستأصل تلاش می‌کند تا در هماهنگی با نیازهای همه قرار بگیرد . از شریک عاطفی‌اش گرفته تا هر کجا که نقشی را ایفا می‌کند . او می‌تواند فردی باشد وظیفه‌شناس و احتمالاً محبوب ، اما به بهای از دست رفتن خلاقیت و اصالتش .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب جشن شکار لوسی فولی PDF 

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF 

حجم فایل

17 مگابایت

تعداد صفحات

151 صفحه

نویسنده

ماکارن هورنای

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تضاد های درونی ماکارن هورنای PDF ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *