دانلود کتاب تهوع ژان پل سارتر PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب تهوع ژان پل سارتر ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب تهوع ژان پل سارتر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، آنتوان ، شخصیت اصلی داستان تهوع ( Nausea ) هیچ دوستی ندارد و ارتباط او تنها به دانش‌اندوز ؛ فردی که در کتابخانه ملاقات می‌کند و خانم صاحب کافه‌ای که آنتوان معمولا به آن‌جا سر می‌زند ، خلاصه می‌شود .

علاوه بر این‌ها او با خاطراتی از معشوقه‌ی سابقش که به‌ صورت آنی تداعی می‌شوند زندگی می‌کند . وی پس از مدتی متوجه می‌شود « اشیاء بی‌جان » و « موقعیت‌های خاص » بر درک او از خود و آزادی فکری و معنویش تأثیر می‌گذارند و احساسی مانند تهوع در سراسر وجودش برمی‌انگیزند .

او بعدا درمی‌یابد موسیقی و ادبیات این تهوع را تسکین می‌دهند و به دنبال جاودانه شدن یا به عبارتی دیگر ارزشمند ساختن موجودیت خود و زندگیش ، خود را وقف نویسندگی می‌کند . آنتوان همچنین با تغییرات پیوسته‌ی وجود خود در جنگ است او باورش نمی‌شود که همان فرد دیروزی باشد . مشکل روکانتن یک افسردگی ساده یا یک بیماری روانی نیست ، هر چند انزجار او از نیروهای وجودی و کشمکش‌های او با معنای زندگی او را به این مرز می‌رساند .

برشی از کتاب تهوع :

درست است . یادم رفته بود که او انسان‌گراست . لحظه‌ای ساکت می‌ماند . فرصتی می‌خواهد تا ‌تر و تمیز و بی‌امان ، ترتیب نصف گوشت گاو بخارپزشده‌اش را با یک تکه نان درسته بدهد . « انسان‌ها هستند … » این آدم عاطفی سراپا خودش را به تصویر کشید .

بله ، اما بلد نیست این را خوب بگوید . مسلما روح چشم‌هایش را پر کرده ، ولی روح کافی نیست .

قبلا با چند انسان‌گرای پاریسی رفت‌وآمد می‌کردم . صد دفعه از دهان‌شان شنیدم که می‌گویند « انسان‌ها هستند » ، ولی این فرق می‌کرد ! ویرگان بی‌مانند بود . عینکش را برمی‌داشت ، انگار که می‌خواست خودش را در تن انسانی‌اش عریان نشان دهد .

با چشم‌های نافذ و نگاهی سنگین و خسته ، طوری به من خیره می‌شد که انگار می‌خواست لختم کند تا به جوهر انسانی‌ام برسد . بعد خوش زمزمه می‌کرد : « انسان‌ها هستند ، دوست من ، انسان‌ها هستند » ، و به « هستند » قدرتی ناشیانه می‌داد ، طوری‌که انگار عشقش به انسان‌ها ، دمادم تازه و حیران ، در بال‌های غول‌آسایش گیر می‌کرد .

اداهای خودآموخته این لطافت را نداشت . عشقش به انسان‌ها ساده‌دلانه و خشن بود . او انسان‌گرایی دهاتی است . به او می‌گویم :
انسان‌ها … به‌نظر نمی‌آید که شما خیلی در بندشان باشید . شما که همیشه تنهایید و همیشه سرتان توی کتاب است .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب باغ آلبالو آنتون چخوف PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

4 مگابایت

تعداد صفحات

314 صفحه

نویسنده

ژان پل سارتر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تهوع ژان پل سارتر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *