دانلود کتاب تاریخ جامع یهودیان ایران دکتر حبیب لوی PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب تاریخ جامع یهودیان ایران دکتر حبیب لوی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب تاریخ جامع یهودیان ایران دکتر حبیب لوی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، تاریخ یهود دکتر لوی تا حدی نقش یک دانشنامه کوچک را دارد که در آن هم از اوضاع یهودیان ایران و هم اسرائیل و تا اندازه ای اروپا سخن رفته است.

از این کتاب مفصل سه جلدی در ویرایش جدید آنچه مربوط به یهودیان ایران بوده ، محور کار قرار گرفته است. از آنجا که پایه و اساس ، موضوع یهودیان ایران قرار گرفته ، مطالب خارج از این مبحث اگر به کلی حذف نشده باشد ، در صورت اهمیت و بستگی با موضوع اصلی ، به اختصار آمده؛ مثلا نیمی از جلد اول کتاب که مولف زیر عنوان تاریخ مختصر عهد باستانی بنی اسرائیل تا ورود به ایران آورده ، تماما در فصل کوتاه “یهودیان کیانند” گنجانده شده است.

«تاریخ جامعه یهودیان ایران» از جمله منابعی است که به دست بنیاد فرهنگی «حبیب لوی» تهیه شده است و توسط «شرکت کتاب» منتشر شده است.

این کتاب در 11 بخش و 1835 صفحه در سال 1956 و در سه جلد به رشته تحریر درآمده است.

جلد اول کتاب در همان سال و جلد دوم و سوم آن در 1960۰ انتشار یافت. هوشنگ ابرامی که مسئولیت تلخیص و ویراستاری کتاب را بر عهده داشته طی پیشگفتاری خاطر نشان ساخته که تلخیص این مجموعه به درخواست «حبیب لوی» نویسنده کتاب صورت گرفته و در نتیجه متن خلاصه شده این کتاب در 622 صفحه و در سال 1997 م / 1376 ش. انتشار یافته است.

درباره نویسنده

حبیب لوی اواخر اکتبر سال 1896م. (1257ش.) در محله یهودیان معروف به گتوی تهران به دنیا آمد. نام عبری او «یحزقل عزرا» بود. پدرش حاجی رحمیم خداداد لوی ، استاد زرگر دربار مظفرالدین شاه بود و جد مادری اش نیز حکیم یحزقل ، طبیب دربار ناصرالدین شاه. پدربزرگ مادری او عزرا یعقوب ثروتمندترین فرد یهودی ایران به شمار می رفت که با منچستر رابطه بازرگانی داشت.

هنوز چندی از تولد وی نگذشته بود که با ورود مسیو کازس از طرف آلیانس فرانسه به تهران در ژوئیه 1898، نخستین شعبه مدرسه آلیانس که مروج تفکرات یهودی بود در پایتخت افتتاح شد و شروع به کار کرد. وی در 14 سالگی دوره مدرسه آلیانس را به پایان رسانید و در سال 1911 برای تحصیل در رشته دندانپزشکی عازم پاریس شد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر جلد 2 علاء الدین پازارگادی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

30 مگابایت

تعداد صفحات

726 صفحه

نویسنده

دکتر حبیب لوی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تاریخ جامع یهودیان ایران دکتر حبیب لوی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *