دانلود کتاب عام و خاص در اخلاق سروش دباغ PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب عام و خاص در اخلاق سروش دباغ ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب عام و خاص در اخلاق سروش دباغ PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، فلسفه اخلاق مشتمل بر سه شاخه فرااخلاق، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی است. شاید یکی از دلایل اقبال به فلسفه اخلاق در قیاس با سایر شاخه‌های فلسفه، ربط و نسبت وثیق مسائل آن با زندگی روزمره باشد.

فرااخلاق که می‌توان آن را انتزاعی‌ترین شاخه فلسفه اخلاق به حساب آورد، خود شامل سه حوزه دلالت‌شناسی اخلاقی، وجودشناسی اخلاقی و معرفت‌شناسی اخلاقی است.

سؤالاتی نظیر اینکه معنای مفاهیم اخلاقی، مانند خوبی، بدی و غیره چیست، در دلالت‌شناسی اخلاق مورد بحث قرار می‌گیرد.

کتاب عام و خاص در اخلاق می‌کوشد تا پیشینه بحث درباره خاص‌گرایی و عام‌گرایی را در سنت اخلاق تحلیلی مورد بررسی قرار دهد.

فهرست مطالب کتاب عام و خاص در اخلاق:

فصل اول : رأی خاص‌گرایان را درباره نحوه رفتار دلایل اخلاقی در سیاق‌های مختلف و میزان الگوپذیر بودن آنها مورد بحث قرار می‌دهد. برای فهم بهتر رأی خاص‌گرایان در این باب، ابتدا اقسام پنجگانه خاص‌گرایی، با توجه به ادبیات مربوط، از یکدیگر تفکیک شده‌اند.

در ادامه، بحث بر روی خاص‌گرایی معرفت‌شناختی و خاص‌گرایی وجودشناختی متمرکز شده، ادّله خاص‌گرایان له مدعیاتشان به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. سپس، چهار استدلال در نقد مواضع خاص‌گرایان اقامه شده است.

نویسنده در صورت‌بندی یکی از استدلال‌ها از آموزه‌های ویتگنشتاین متأخر بهره برده‌است.

فصل دوم : اخلاقِ وظایف در نظر اول راس به عنوان نمونه و مصداقی از موضع عام‌گرایانه معتدل، مورد نقد و بررسی‌ واقع‌ شده‌ است. برای‌ تبیین‌ مدعیات‌ وجود شناختی‌ و معرفت‌شناختی دستگاه اخلاقی راس، از تفکیک میان جرم و وزن در فیزیک نیوتنی و روش تحلیلِ برداری استفاده شده است.

در ادامه با نشان دادن مشکل وجودشناختی‌ای که دستگاه اخلاقی راس با آن مواجه است، کوشش شده تا با وام گرفتن آموزه‌های ویتگنشتاین، مشکل یادشده رفع گردد.

در عین حال، نشان داده شده که خاص‌گرایی اخلاقی نیز، افزون بر مشکلاتی که پیشتر در فصل اول بدان اشاره شده، با همین مشکل مواجه است.

می‌توان چنین نتیجه گرفت که در بحث از چگونگی رفتار دلایل اخلاقی در سیاق‌های مختلف که به نزاع میان خاص‌گرایان و عام‌گرایان موسوم است، خاص‌گرایی اخلاقی با شهودهای اخلاقی متعارف ما سازگاری ندارد و ناموجه می‌نماید.

در عین حال، «اخلاقِ در نظر اول راس» که اخلاقی کثرت‌گراست و در عین حال عام‌گرایانه و معتدل، با شهودهای اخلاقی ما سازگارتر است؛ به شرطی که برای مشکل وجودشناختی آن تمهیدی اندیشیده شود. به نظر می‌رسد آموزه‌های ویتگنشتاینی می‌توانند در این راستا ما را یاری رسانند.

این کتاب را به پژوهشگران فلسفه اخلاق پیشنهاد می‌کنیم.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب فرهنگ خاص علوم سیاسی حسن علیزاده PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

15 مگابایت

تعداد صفحات

215 صفحه

نویسنده

سروش دباغ

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب عام و خاص در اخلاق سروش دباغ PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *