دانلود کتاب گزیده مقالات نظریه سیاست دین اسلاوی ژیژک PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب گزیده مقالات نظریه سیاست دین اسلاوی ژیژک ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب گزیده مقالات نظریه سیاست دین اسلاوی ژیژک PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، در کتاب سه بخش نظریه ، سیاست و دین سوژه‌ی حساس هگل مراد فرهادپور چه می‌خواهی درباره‌ی ژاک لاکان مازیار اسلامی سیاست حقیقت آلن بدیو و ژاک لاکان امید مهرگان لاکان او در چه نقطه‌ای هگلی جواد گنجی دموکراسی

صوری و ناخرسندی‌های آن صالح نجفی انتخاب لنین امید مهرگان سیاست فراخوانی برای انقلاب فرهنگی جواد گنجی در دفاع از خشونت اخلاقی علی‌عباس بیگی مجتبی گل‌محمدی ژاک رانسیر و سیاست رادیکال صالح نجفی ناتو به مثابه‌ی دست چپ خدا علی معظمی شادی پس از یازده سپتامبر نیکو سرخوش وقتی شرق و غرب به هم می‌رسند .

اعتقاد ژیژک به تناظر زندگى معاصر امروز با زمانه پسامدرن، او را نیز در زمره فیلسوف‌هایى قرار مى‌دهد که تلاش در جهت تفسیر جهان امروز از خلال مباحث پسامدرنیستى دارند، فیلسوف‌هایى مانند فردریک جیمسون و ژان فرانسوا لیوتار .

برشی از کتاب گزیده مقالات نظریه سیاست دین :

مارکسیسم ژیژکى او را به تعریف جیمسون از دوران پسامدرن امروز به مثابه زمانه سرمایه‌دارى پسین نزدیک مى‌کند . جیمسون معتقد است پسامدرنیسم را مى‌توان منطق فرهنگى سرمایه‌دارى پسین تلقى کرد ؛ نوعى از سرمایه‌دارى که تنها در جهان پسامدرن امروز معنا مى‌یابد و رخنه‌اى موریانه‌وار به درون همه‌ی عرصه‌هاى زندگى ، از عرصه‌هاى فرهنگى گرفته تا اخلاقیات و امور شخصى ، پیدا کرده است .

دورانى که در آن التقاط حرف اول را مى‌زند و درهم‌آمیختگى ژانرهاى فرهنگى به‌وضوح مشاهده مى‌شود . این درهم‌آمیختگى و امتزاج البته دامنه‌اى بس گسترده دارد و از درهم‌آمیختگى هنر متعالى و هنر پست و مبتذل و سطحى گرفته تا شکسته شدن مرز ژانرهاى سینمایى را در بر مى‌گیرد .

دورانى که، به زعم جیمسون ، حس یا معناى تاریخى در آن رو به محو شدن است و تنها میل به نوستالژى دوران گذشته در سوژه‌هاى زمانه پسامدرن دیده مى‌شود و در این دوران است که توجه به سطح و زیستن در سطح جاى خود را به ژرف‌نگرى و توجه به عمق مى‌دهد ؛ چنان‌که مقایسه‌ی معروف جیمسون میان دو تابلوى مدرن و پسامدرن به‌خوبى این تفاوت را آشکار مى‌سازد ؛ تابلوى مدرن کفش‌هاى دهقان اثر ون‌سان ون‌گوک و تابلوى پسامدرن کفش‌هاى دایموند داست اثر اندى وارهول .

به اعتقاد جیمسون ، نقاشى ون‌گوک به‌مثابه یک اثر مدرن بازنمون عصر اضطراب است ؛ یعنى بازنمایى یک موقعیت اجتماعى واقعى که واجد حقایق اجتماعى قطعى است و این از طریق ارجاعى است که به زندگى دهقانى انجام مى‌شود .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آقای دوشنبه گارت نیکس PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

8 مگابایت

تعداد صفحات

632 صفحه

نویسنده

اسلاوی ژیژک

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب گزیده مقالات نظریه سیاست دین اسلاوی ژیژک PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *