دانلود کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت رأس هریس PDF

40000تومان

پی دی اف تاب آوری در سیلی واقعیت رأس هریس ، برای دانلود گلیک کنید.

دسته:

توضیحات

دانلود کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت رأس هریس PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، «فاصله‌ی ما از واقعیت برابر است با میزان رنجی که تحمل می‌کنیم» شاید در خوانش اول مفهوم این جمله مشخص نشود. اما این جمله‌ای است که باید بارها و بارها با خود تکرار کنید، آنقدر بگویید تا روزی شاهد نشستن این جمله در جان باشیم.

چرا باید کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت رأس هریس را خواند؟

پختگی انسان‌ها نتیجه‌ی از دردها و رنج‌هايى است، كه روزگار به اجبار به او تحميل كرده است و ناچار به پذیرش و هضم آن‌هاست. البته گزینه‌ی دیگری هم وجود دارد و آن‌هم نپذیرفتن واقعیت است که در آن‌ صورت هم تنها به درد اضافه می‌کند. اما درد چیست؟ تفاوت درد و رنج در چیست؟ درد را زمانی احساس می‌کنیم که به واقعیت دستیابیم اما رنج را زمانی می‌کشیم که در حال دور شدن از واقعیت هستیم.

خواندن این کتاب دید شما را به جهان گسترده‌تر می‌کند. به شما نشان می‌دهد که تفاوت واقعیت و حقیقت در چیست و اصلا چگونه باید در برابر سیلی واقعیت تاب بیاورید.

درباره تاب‌آوری سیلی واقعیت اثر راس هریسکتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت نوشته‌ی راس هریس برای نخستین بار در سال 2012 منتشر شد. تمرکز اصلی راس هریس در این کتاب نشان‌دادن تفاوت بین حقیقت و واقعیت است. او معتقد است بیشتر مردم با موضوعی مواجه می‌شوند که دلخواهشان نیست یا انتظارش را نداشته اند. راس هریس در کتاب تان‌آوری سیلی واقعیت سعی کرده است این تفاوت ها را توضیح دهد.

مروری بر فصل‌های کتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت

کتاب تاب‌آوری سیلی واقعیت جز مقدمه از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. راس هریس، نویسنده‌ی جوان و با استعداد این کتاب در این پنج بخش روش‌ مقابله با واقعیت را توضیح داده است.

این بخش ها عبارت‌اند از:

بخش اول: بعد از سیلی

در این بخش راس هریس مراحل کلی بعد از مواجه شدن با واقعیت را شرح می‌دهد. او ابتدا تفاوت بین پذیرش واقعیت و سوگواری را شرح می‌دهد، او معتقد است انسان‌ها هنگام مواجه شدن با واقعیت یک چرخه‌ را تجربه می‌کنند: انکار، خشم، چانه‌زنی، افسردگی و پذیرش.

بخش دوم: با خود مهربان باشید.

در این بخش راس هریس به این نکته تاکید می‌کند که باید با خودتان مهربان باشد. این موضوع تنها از یک روش امکان‌پذیر است. ابتدا بپذیرید که واقعیت سختی را پیش رو دارید و آنگاه برای خودتان دوستی باشید که همیشه می‌خواهید کنارتان داشته باشید.

راش هریس در سه بخش دیگر با نام‌های «بخش سوم: لنگر بیاندازید»، «بخش چهارم: موضع بگیرید» و «بخش پنجم: گنج را بیابید» به خواننده توضیح می‌دهد که چگونه باید برابر واقعیت مقاوم باشد.

در برشی از کتاب می‌خوانیم

بیشتر ما دقیقاً یک چیز را می خواهیم، می خواهیم بدانیم کسی هست که واقعا به ما اهمیت می دهد. کسی که برای ما وقت می‌گذارد تا ما را درک کند، کسی که رنج‌مان را می‌فهمد و درک می‌کند که متحمل چه درد و رنجی شده‌ایم، کسی که برای بودن با ما زمان می‌گذارد و به ما امکان می دهد تا احساسات واقعی مان را با او در میان بگذاریم؛ بدون اينکه از ما انتظار داشته باشد که خوشحال باشیم یا وانمود کنیم همه چیز عالی است، کسی که از ما حمایت می کند، کسی که با مهربانی با ما برخورد می کند و به ما پیشنهاد کمک می دهد، کسی که واکنش هایش نشان می دهد که تنها نیستیم.

معمولاً در مواجه شدن با یک شکاف واقعیت بزرگ، چیزی که متوجه می شویم این است که برخی افراد در مقابل درد و رنج ما با مهربانی واکنش نشان می دهند، اما، متاسفانه بسیاری هم این گونه نیستند. به آخرین اتفاق دردناک، آزاردهنده و پر از تشویشی که در زندگی تان رخ داده است، فکر کنید.

چه واکنش هایی دریافت کردید که واقعاً احساس کردید که مورد توجه قرار گرفته اید، حمایت شده اید، پذیرفته شده اید، و درک شده اید؟ در زیر برخی از واکنش هایی را که بیشتر مردم در این شرایط دوست دارند با آنها مواجه شوند، مشاهده می کنید.

به خاطر بسیارید که همه ما منحصربه فرد هستیم. بنابراین نه تنها هر کدام از ما تمایل نداریم که به شیوه یکسانی با ما برخورد شود، بلکه هیچ برخوردی وجود ندارد که تحت هر شرایطی درست و مناسب باشد.

شما را بغل کنند، در آغوش بکشند و نوازش کنند.

دستان شما را در دست بگیرند.

درد و رنجتان را تایید کنند: این «باید برای تو خیلی سخت» باشد یا برای «من قابل تصور نیست چگونه تحمل می‌کنی» یا «می‌دانم چه درد و رنجی می کشی.»

چیزی نگوید و فقط کنار شما بنشیند و به شما اجازه دهد به حال خودتان باشید.

وقتی درحال گریه هستید شما را در آغوش بکشد و یا حتی با شما گریه کند.

به شما پیشنهاد کمک و حمایت دهد «کاری هست که بتوانم برای کمک به تو انجام دهم؟»

از شما بپرسد چه احساسی دارید.

این نوع واکنش‌ها همگی یک پیام دارند: من در کنارت هستم، من به تو اهمیت می‌دهم، تو را باور دارم، تو را درک می‌کنم، متوجه هستم چه درد و رنجی کشیده‌ای و می‌خواهم کمکت کنم.

درباره نویسنده 

راس هریس نویسنده‌ی انگلیسی متولد سال 1962 است. حوزه‌ی تخصصی راس هریس آموزش پذیرش و تعهد است. او سال‌هاست که در این حوزه فعالیت می‌کند، ساختن ویدیو یکی از روش‌هایی است که راس هریس آموزه‌هایش را روزانه به هزاران نفر منتقل می‌کند.

او در مصاحبه‌ای درباره‌ی از امکان از بین بردن افکار منفی می‌گوید: « در یک کلام نه! هیچ رویکرد درمانی، هیچ چیزی در علم روانشناسی، هیچ مذهبی، و هیچ تمرین ذهنی‌ای وجود ندارد که ذهن انسان را از تولید افکار منفی باز دارد.

افکار منفی نرمال و طبیعی هستند و گاهی بسیار مفیدند! با این حال، ما می توانیم راه های جدیدی برای پاسخ به افکار منفی مان را بیاموزیم، تا تحت تاثیر و نفوذ آنها قرار نگیریم. ما نمی توانیم مانع ظهور آنها شویم، اما می توانیم آنها را بسیار بهتر اداره کنیم.»

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب مهارتهای استادی رابرت گرین لیلی سالاری مهران اره چی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

279 صفحه

نویسنده

رأس هریس

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت رأس هریس PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *