دانلود کتاب قمار باز فئودور داستایوسکی PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب قمار باز فئودور داستایوسکی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب قمار باز فئودور داستایوسکی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب قمارباز نوشته‌ی فئودور داستایفسکی است که از جمله کتاب‌های مهم ادبیات کلاسیک به حساب می‌آید.

در این کتاب داستایفسکی روسی با روایت کردن داستان زندگی الکسی ایوانوویچ، معلم جوانی که به قمار گرفتار می‌شود، به طور نمادین به نکوهش اعتیاد به مادیات و داشتن طمع برای کسب آن پرداخته است.

این کتاب تا به امروز از زبان روسی به زبان‌های مختلف زیادی از جمله فارسی و انگلیسی ترجمه شده است.

کتاب قمارباز رمان کوتاهی از نویسنده‌ی بزرگ ادبیات روس، فئودور داستایفسکی، است که در سال 1866 منتشر شده است. در این رمان کوتاه تاریک و جذاب، داستایفسکی داستان الکسی ایوانوویچ، معلمی جوان را روایت می‌کند که در خانواده یک ژنرال روسی کار می‌کند.

الکسی سعی می‌کند از دیوار نظم مستقر در روسیه عبور کند، اما در عوض در مارپیچ رو به پایین بی‌پایان شرط‌بندی و باخت غرق می‌شود. اعتیاد شدید و اجتناب‌ناپذیر او با رابطه او با خواهرزاده مرموز و در عین حال ماهر ژنرال، پولینا، برجسته می‌شود.

این کتاب به نوعی اتوبیوگرافی داستایفسکی نیز است و خود او الهام‌بخش این داستان است چرا که او از سال 1863 تا چند سال پس از نگارش رمان قمارباز (سال 1871) به قمار مشغول بوده است.

داستایفسکی در قمارباز، علاوه بر روایت داستان الکسی، به جنون سیری‌ناپذیر انسان برای دست‎یابی به منافع مادی زندگی پرداخته و همچون اغلب آثارش با زبردستی شخصیت‎‌های چندبعدی داستانش را به لحاظ روان‌شناختی کالبدشکافی می‎‌کند.

داستان نگارش و انتشار قمارباز نیز تقریباً به اندازه خود رمان جالب است. داستایفسکی به دلیل بدهی‌هایش به ناشر روسی استلوفسکی، قراردادی را می‌بندد که بتواند یک رمان را در 30 روز به پایان برساند یا حق انتشار همه آثار گذشته و آینده‌اش را از دست بدهد.

در این قرارداد داستایفسکی متعهد شده بود که اگر او تا تاریخ 1 نوامبر 1866 رمانی را تحویل ندهد، استلوفسکی حق انتشار آثارش را به مدت 9 سال، تا 1 نوامبر 1875، بدون هیچ‌گونه جبرانی به دست آورد.

به خاطر همین قرارداد داستایسفکی این کتاب را در 26 روز نوشته است. نگارش سریع و عوامل استرس‌زای همین قمار داستایفسکی به لحن شیدایی رمان می‌افزاید.

اگر به دنبال خواندن آثار کلاسیک پر مخاطب هستید، و یا اگر به ادبیات روسیه علاقمندید، این رمان نسبتا کوتاه از داستایفسکی پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب کرکره های کشیده ی چاک چاک فیروز ناجی PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

233 صفحه

نویسنده

فئودور داستایوسکی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب قمار باز فئودور داستایوسکی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *