دانلود کتاب بینایی ژوزه ساراماگو PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب بینایی ژوزه ساراماگو ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب بینایی ژوزه ساراماگ PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب بینایی اثر ژوزه ساراماگو، نویسنده‌‌ی مشهور پرتغالی و برنده‌‌ی جایزه‌‌ی نوبل ادبی است. بینایی، دنباله‌‌ای از رمان مطرح ساراماگو یعنی کوری است.

ساراماگو، رمان بینایی را در سال 2004 به زبان پرتغالی منتشر ساخت و نسخه‌‌ی انگلیسی این کتاب در سال 2006 وارد بازار نشر شد. این رمان به‌عنوان یکی از مطرح‌‌ترین رمان‌‌های قرن بیست‌ویکم، به زبان‌‌های مختلفی ترجمه و چاپ شده است.

ژوزه ساراماگو پس از اینکه رمان بسیار موفق و مطرح «کوری» را در سال 1998 میلادی نوشت، در رمان بینایی سراغ داستان‌‌ دیگری در امتداد «کوری» رفت. بینایی دوازدهمین رمان ساراماگو به حساب می‌‌آید.

خواندن رمان بینایی به علاقه‌‌مندان رمان‌‌های معاصر جهان، به‌‌خصوص رمان‌‌های تمثیلی پیشنهاد می‌‌شود.

ماجرا، تمثیلی درباره‌‌ی مردمان شهری است که به‌‌طور مشکوکی آسیب دیده‌‌اند و از همه‌‌گیری کوری رها شده‌‌اند. شهری که ساراماگو درباره‌‌ی آن سخن می‌‌گوید با آنکه اسمی ندارد ولی مشخصات و بیانی که نویسنده درباره‌‌ی آن می‌‌دهد احتمالا به لیسبون –پایتخت پرتغال– اشاره دارد.

حالا در این شهر در بهبوهه‌‌ی انتخاباتی بزرگ، 70 درصد از رأی‌‌دهندگان برگه‌‌های رأیشان را به‌صورت خالی در صندوق رأی انداخته‌‌اند. همین موضوع عصبانیت و خشم دولت را به همراه دارد.

داستان بینایی با زبانی طنز بیانگر تحقیر اقتدار دولتی زورگو در همه‌‌ی اشکال است؛ به‌‌خصوص دولتی وحشت‌‌زده که مخالفانش را به نام خیانت، محکوم کرده و از آن‌‌ها جاسوسی می‌‌کند. در نهایت دولتی که کاری را از پیش نبرده است، مجبور می‌‌شود پایتخت خود را به جای دیگری منتقل کند.

پس از این حادثه است که آزادی مردم توسط دولت کم شده و به حالت تعلیق درمی‌‌آید. دولتی مستأصل که حالا به یک شخص بابت طرح مسئله رأی سفید دادن مردم، مظنون شده است.

به همین خاطر قاتلی را سراغ آن شخص می‌‌فرستد. کشمکش‌‌ها در رمان ادامه می‌‌یابد تا اینکه ساراماگو با پایانی ویرانگر مانند پایان «کوری»، خواننده را به مقصود و منظور خویش می‌‌رساند.

خلاصه داستان بینایی اثر ژوزه ساراماگو

در بعدازظهر یک روز بارانی، مشارکت مردم شهرِ رمان کوری در انتخابات بسیار پایین بوده است و انگار کسی برای رأی دادن به حوزه‌‌های رأی‌‌گیری نرفته است. مسئولین محلی نگران از این اقدام، خانواده‌‌هایشان را تشویق می‌‌کنند به حوزه‌‌ی رأی‌‌گیری بیایند.

بااین‌‌حال هنوز کسی برای رأی‌‌گیری نیامده است. اندکی بعد، جمعیتی بسیار زیاد به‌‌طور ناگهانی وارد حوزه‌‌ی رأی‌‌گیری می‌‌شوند و آرای خود را به صندوق رأی می‌‌اندازند.

روز بعد وقتی مسئولان شروع به شمارش آرا می‌‌کنند متوجه می‌‌شوند که اکثر مردم رأی سفید داخل صندوق‌‌ها انداخته‌‌اند و انتخابات باطل خواهد شد.

پس از فراخوانی عمومی، دوباره انتخابات برگزار می‌‌شود، اما نتیجه این بار بدتر از دفعه‌‌ی قبل است چون مردم بیش‌‌تری آرای سفید داخل صندوق‌‌ها انداخته‌‌اند. نتیجه‌‌ این می‌‌شود که اولا کمیته‌‌ای تشکیل شده و ماجرا را بررسی کند.

ثانیا گروه‌‌های تندروی تفتیش عقاید، جلوی افراد را بگیرند و از آن‌‌ها ‌‌بپرسند که به چه کسی رأی داده‌‌اند.

بااین‌حال، این امور باعث اتفاق جدیدی نمی‌‌شود. دولت که آشکارا در مقابل مردم قرار گرفته است، شبانه پایتخت را تغییر داده و از شهر می‌‌رود. از این‌‌جا به بعد دولت با اقداماتی تفرقه‌‌افکن دنبال دودستگی و اتهام زدن به مردم است ولی مردم شهر، آرامش خود را حفظ می‌‌کنند.

کم‌‌کم برخی از دولتمردان از این تندروی‌‌ها دست کشیده و به صف مردم می‌‌پیوندند. دولت به گمان خودش حالا به یک سرنخ رسیده است.

شخصی که در رمان «کوری» زودتر از بقیه نابینا شده بود، سرچشمه‌‌ی این ماجرا را زن یک چشم‌‌پزشک می‌‌داند که در دوره‌‌ی نابینا شدن شهر، ناقل نابینایی بوده است. در نهایت دولت برای دستگیری دکتر و زنش به خانه‌‌ی آن‌‌ها می‌‌روند ولی در نهایت شلیک گلوله آن‌‌ها را از پای درمی‌‌آورد.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب زیباترین شعر دنیا آرتا رحیمی PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

279 صفحه

نویسنده

ژوزه ساراماگو

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب بینایی ژوزه ساراماگو PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *