دانلود کتاب غارت جهان سوم جعفر جاویدفر PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب غارت جهان سوم جعفر جاویدفر ، برای دانلود کتاب کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

 دانلود کتاب غارت جهان سوم جعفر جاویدفر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، استعمار در لغت به معناي آباداني کردن ، آباداني خواستن ، تسلط مملکتي قوي بر مملکتي ضعيف به قصد استفاده از منابع طبيعي و نيروي انساني افراد آن با تظاهر به منظور آبادي و رهبري مردم آن به سوي ترقي است.

 اين عمل در رابطه با کشورهاي غربي و دولت هاي امپرياليستي در قبال کشورهاي آسيايي و آفريقائي و نيز آمريکاي لاتين صورت گرفت که به منظور برده کردن و بهره کشي از مردم و منابع کشورهاي مذکور ، دولت هاي امپرياليستي به عنوان آباد کردن و پيشرفت کشورهاي ديگر و در واقع به جهت غارت منابع طبيعي و انساني آن ها صورت گرفت و باعث عقب ماندگي کشور ها شدند.

جهان سوم ، اصطلاحی است که در دهه‌های 1950و 1960 رواج یافت و مقصود از آن مجموعهٔ کشورهای تازه استقلال یافتهٔ قاره‌های آسیا و آفریقا و همچنین مجموعهٔ کشورهایی است که نه از شمار کشورهای توسعه یافتهٔ سرمایه‌داری به‌شمار می‌آیند نه از شمار کشورهای توسعه یافتهٔ کمونیست.

دراین معنی کشورهایی مانند چین ، کرهٔ شمالی و ویتنام و کامبوج نیز ، اگرچه رژیم کمونیست دارند ، در مجموعهٔ جهان سوم می‌گنجند.

عنوان‌های همردیف این اصطلاح برای این کشورها ، کشورهای «توسعه نیافته» ، «کم توسعه» یا «رو به توسعه» است.

مفهوم جهان سوم بیشینهٔ کشورهای امریکای لاتین و کشورهای آسیایی و آفریقایی را در برمی‌گیرد.

بیشتر این کشورها پیشینهٔ استعمارزدگی دارند (تک استعمار) و از امپریالیسم نفرت دارند و گرفتار فقر و انفجار جمعیت‌اند و در سازمان ملل بیش از دو سوم کشورهای عضو را تشکیل می‌دهند.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب سایه سردار سیاوش بشیری PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

2 مگابایت

تعداد صفحات

151صفحه

نویسنده

جعفر جاویدفر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب غارت جهان سوم جعفر جاویدفر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *