دانلود کتاب بازگشت از شوروی آنذره ژید PDF

35000تومان

پی دی اف بازگشت از شوروی آنذره ژید ، برای دانلود کلیک کنید. 

دسته:

توضیحات

دانلود کتاب بازگشت از شوروی آنذره ژید PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب بازگشت از شوروی، سفرنامه ای نوشته ی آندره ژید است که اولین بار در سال 1936 به چاپ رسید.

ژید در دهه ی 1930، برای مدتی کمونیست و یا به عبارت دقیقتر، همسفر کمونیست ها شد، چرا که او هیچ وقت به شکل رسمی به این حزب نپیوست.

او به عنوان نویسنده ای برجسته که از آرمان های کمونیسم حمایت می کرد، به عنوان مهمانِ انجمن نویسندگان اتحاد جماهیر شوروی به این کشور دعوت شده بود.

این سفر، ژید را با واقعیت ها آشنا کرد و او پس از آن، منتقد کمونیسم موجود در شوروی شد. این انتقادها باعث شد که ژید تعدادی از دوستان سوسیالیست خود را از دست بدهد، به خصوص در زمانی که او با انتشار کتاب بازگشت از شوروی، جدایی کامل خود از این خط فکری را رسماً اعلام کرد.

آندره ژید، نویسنده معروف فرانسوی، یکی از همین دلباختگان بود که به عینیت‌یافتن سوسیالیسم در شوروی دلبسته بود و به شگفتی در آن می‌نگریست.

او با شوق بسیار به دعوت «اتحادیه نویسندگان شوروی» در سال 1936 آری گفت. این سفر، دیدارها و مصاحبت‌های بسیاری را برای او ممکن کرد و از سویی باعث شد تا او با قرائتی بی‌واسطه از وقایع درحال‌وقوع مواجه شود و در آن مداقه و تأمل کند.

که با تمنیات قلبی بسیار، تحقق سوسیالیسم را به انتظار نشسته‌بود- حال به مدد سیاست‌های حاکم بر فضای قرن بیستم و نیز تصمیمات شوم کارگزاران حزب، به ویرانی کعبه آمالش می‌نگریست.

او پس از این سفر، کتاب بازگشت از شوروی را منتشر کرد. کتابی که خلاف انتظارها، نه زبان تمجید و شگفتی بر انقلاب اکتبر گشوده‌بود و نه از حدوث سوسیالیسمی خبر می‌داد که مارکس، انگلس و دیگر اندیشمندان بشارتش را داده‌بودند.

او آنچه را در شوروی استالینی رخ می‌داد، بی‌پروا و با دید کاملاً انتقادی به چالش کشیده‌بود. این کتاب، غوغای بسیاری در میان روشنفکران و سیاست‌ورزان و ادیبان به راه انداخت.

بسیاری از شخصیت‌های مطرح ادبی و سیاسی به انتشار کتاب او، باتندی و عتاب، شکایت و نقد بسیار وارد کردند و عده‌ای دیگر هم، در قبال سفرنامه او سکوت را ترجیح دادند.

آنچه درباره این کتاب بسیار حائز اهمیت است، دیدگاه انتقادی ژید نه در شمایل یک تحلیل‌گر سیاسی، بلکه در حین روایت و تقریر یک سفرنامه است.

اینجاست که می‌توان جانبداری و اغماض را کنار گذاشت و با روایت «آنچه مشهود و عینی است» از واقعیت سخن گفت.

ژید، خود گرایش به سوسیالیسم داشت، بنابراین آنچه روایت می‌کرد ماحصل و دلیل سرخوردگی‌های سیاسی‌اش بود و نه تقبیح یک تئوری یا دیدگاه سیاسی معارض.

سال‌ها بعد حقانیت آنچه ژید روایت کرده‌بود، در شوروی و دیگر نقاط جهان علنی شد اما شاید ژید به این دلیل پیش‌رو بود که در زمانه سکوت، اغماض یا بی‌تفاوتی لب به سخن گشود، زمانه‌ای که دیگر روشنفکران جهان با مسامحه بر تلخی واقعیت چشم می‌پوشیدند.

بازگشت از شوروی با برگردان و مقدمه جلال آل‌احمد و پیشگفتاری از ویراستار نشر تجدید چاپ شده‌است. به این کتاب، نامه‌ها، جوابیه‌ها و ضمایمی از نتایج انتشار کتاب در اروپا ضمیمه شده‌است.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب خداحافظی طولانی ریموند چندلر PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

155 صفحه

نویسنده

آنذره ژید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب بازگشت از شوروی آنذره ژید PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *