دانلود کتاب ژیل دولوز کلر کولبروک PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب ژیل دولوز کلر کولبروک ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب ژیل دولوز کلر کولبروک PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب «ژیل دولوز» نوشتۀ کلر کولبروک مدخلی جامع برای ورود به ایده‌های فلسفی ژیل دلوز، یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان قرن بیستم است.

آثار دولوز حوزه‌های مختلفی از جمله فلسفه، ادبیات، هنر و نظریه اجتماعی را در بر می‌گیرد و کتاب کولبروک در صدد است تا به عنوان راهنمای درک افکار چندوجهی این فیلسوف عمل کند.

کولبروک چندین موضوع اصلی در فلسفه دلوز را بررسی می‌کند:

موضوع اول : شدن: مفهوم دلوز از «شدن» در مقابل مفاهیم سنتی بودن و هویت قرار می‌گیرد. دولوز به جای اینکه موجودات را ثابت و لایتغیر ببیند، بر فرآیندهای سیال و پویای تغییر و دگرگونی تأکید می‌کند. این ایده برای درک رویکرد او به موضوعاتی مانند ادبیات و هنر بسیار مهم است.

موضوع دوم: تفاوت و تکرار: یکی از آثار مهم دولوز، «تفاوت و تکرار» به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. کولبروک توضیح می‌دهد که چگونه دولوز مفهوم تفاوت را بازاندیشی و بازتفسیر کرده و آن را نه به عنوان یک انحراف، بلکه به عنوان خلاقیت و نوآوری تفسیر می‌کند.

موضوع سوم : قوه و فعل: دولوز تمایزی بین امر بالقوه و بالفعل بیان می‌کند که ایده‌ای ارسطویی است. مطابق با آن قوه آن چیزی است که هنوز به فعلیت نرسیده است. این تمایز سنگ بنای هستی‌شناسی دلوز است.

موضوع چهارم : میل و مجموعه‌ها: کولبروک ایده‌های دولوز در مورد «میل» را بررسی می‌کند، به ویژه در بین آثاری که با همکاری فلیکس گاتاری نوشته‌اند، مانند «ضد ادیپ» و «هزار فلات». به عقیدۀ این دو، میل کمبود نیست، بلکه یک نیروی مولد است که پیوندها و مجموعه ها را ایجاد می‌کند.

این دیدگاه نظریات روانکاوانه سنتی را کنار زده و همچنین پیامدهای مهمی برای نظریه اجتماعی و سیاسی دارد.

تمامی مفاهیم ذکر شده، توسط دلوز در عرصه‌های مختلفی مانند سینما، سیاست، فلسفه، علوم اجتماعی و روانشناسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. کلر کولبروک نحوۀ استفادۀ دولوز از این مفاهیم را به طور مفصل توضیح می‌دهد.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب قدرت و مقام زن در ادوار تاریخ غلامرضا انصافپور PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

4 مگابایت

تعداد صفحات

257 صفحه

نویسنده

کلر کولبروک

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ژیل دولوز کلر کولبروک PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *