دانلود کتاب سخن سخنوران بدیع الزمان فروزانفر PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب سخن سخنوران بدیع الزمان فروزانفر ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب سخن سخنوران بدیع الزمان فروزانفر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، بدیع الزمان فروزانفر نویسنده ، مترجم ، شاعر و پژوهشگر ادبی ایرانی است که از مولوی‌پژوهان بزرگ این سرزمین به‌ شمار می‌آید . او سال‌ها در عرصه‌ی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های مختلف ، از جمله دانشگاه تهران، به تدریس و تحقیق مشغول بود . کتاب «سخن و سخنوران» و «شرح مثنوی شریف» از بزرگترین و بهترین آثار بدیع‌الزمان فروزانفر محسوب می‌شوند .

بدیع الزمان فروزانفر که در جایگاه یکی از بر جسته ترین محققان و استادان زبان و ادبیات فارسی به عنوان پژوهش گر بی ملال آثار مولانا جلال الدین رومی شناخته شده است ، بخشی از مطالعات خود را به نقد ادبی اختصاص داده بود و بی هیچ گزافه ای باید او را از پیش گامان نقد ادبی در ادبیات معاصر فارسی به شمار آورد .

واقعیت این است که اثر ارزشمندی چون « سخن و سخنوران » تألیف زنده‌یاد استاد بدیع‌الزمان فروزان‌فر ، که به‌درستی یکی از دانشمندان و فرهیختگان برجسته‌ی عصر خویش به شمار می‌رود ، به دور از ویرایش‌های چشمگیر و خاصیست . زیرا ویرایش چنین اثر معتبری از استاد بزرگی مانند او ، فراتر از توانایی و دانش هر نویسنده‌ای در زمانه‌ی ماست . 

بهترین کتاب‌های بدیع الزمان فروزانفر

در تاریخچه‌ی ادبیات ایران ، آثار بدیع الزمان فروزانفر ، بسیار مهم ، پربار و ارزشمندند . آثاری که همچنان به‌عنوان منابع مهم تحقیقاتی ، مورد استفاده‌ی پژوهشگران و دانشجویان قرار می‌گیرند . در این بخش ، شما را با تعدادی از بهترین کتاب‌های بدیع الزمان فروزانفر آشنا می‌کنیم :

کتاب سخن و سخنوران : بدیع الزمان فروزانفر برای نوشتن این کتاب به گفته‌ی خودش ، هفت سال دیوان اشعار شاعران بزرگ را مطالعه کرده است تا بتواند به دور از هرگونه تقلید از آثار مشابه ، حال و روزگار شاعر را از طریق تحلیل شعر ایشان دریافت کند . او از سال 1303 تا 1308 مشغول تألیف کتاب سخن و سخنوران بود . کتابی که به گفته‌ی دکتر قمر آریان ، چهارجلدی بود اما فقط دو جلد از آن منتشر شد و نام نویسنده‌اش را به‌عنوان یک پژوهشگر ادبی کم‌نظیر بر سر زبان‌ها انداخت .

کتاب شرح مثنوی شریف : این کتاب سه‌جلدی که یکی از بهترین آثار بدیع‌ الزمان فروزانفر محسوب می‌شود ، نقد و بررسی شعر و شرحی بر 3800 بیت از دفتر اول مثنوی مولوی است . کتابی که به گفته‌ی هوشنگ اتحاد ، پژوهشگر معاصر ایرانی : « صحیح‌ترین نمونه‌ی کار علمی در زمینه‌ی خود و سرمشق کسانی است که به شرح متون خواهند پرداخت » .

کتاب زندگینامه‌ی عطار نیشابوری : بدیع الزمان فروزانفر در این کتاب به کنکاش در زندگی ، عقاید و آثار عطار نیشابوری ، از صوفیان بزرگ قرن ششم و هفتم هجری قمری می‌پردازد و در کنار آن تأثیر عطار بر مولانا و نظریات این دو عارف را بررسی می‌کند .

فهرست مطالب کتاب سخن سخنوران بدیع الزمان فروزانفر :

  • سخنی از ناشر درباره نحوه ویرایش کتاب سخن و سخنوران
  • دیباچه مولف
  • حنظله بادغیسی
  • ابوسلیک
  • ابوالحسن شهید بن حسین بلخی
  • استاد ابوعبدالله جعفر بن محمد رودکی سمرقندی
  • ابوشکوری بلخی
  • و …
  • فلکی شروانی
  • خاقانی شروانی
  • نمایه

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب سعدی در کیش سید جعفر حمیدی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

14 مگابایت

تعداد صفحات

691 صفحه

نویسنده

بدیع الزمان فروزانفر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب سخن سخنوران بدیع الزمان فروزانفر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *