دانلود کتاب فئودور داستایفسکی خشایار دیهیمی PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب تئودور داستایفسکی خشایار دیهیمی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب فئودور داستایفسکی خشایار دیهیمی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، فئودور میخایلاویچ داستایوفسکی، زاده ی 11 نوامبر 1821 و درگذشته ی 9 فوریه ی 1881، نویسنده ی مشهور و تأثیر گذار روس بود.

پدر داستایفسکی پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش، دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. او در 1834 همراه با برادرش به مدرسه ی شبانه روزی منتقل شدند و سه سال آن جا ماندند. داستایفسکی در پانزده سالگی مادر خود را از دست داد.

او در همان سال امتحانات ورودی دانشکده ی مهندسی نظامی را در سن پترزبورگ با موفقیت پشت سر گذاشت و در ژانویه ی 1838 وارد این دانشکده شد. در تابستان 1839 نیز، خبر فوت پدرش به او رسید.

داستایفسکی در سال 1843 با درجه ی افسری از دانشکده ی نظامی فارغ التحصیل شد و شغلی در اداره ی مهندسی وزارت جنگ به دست آورد. او در زمستان 1845 رمان کوتاه بیچارگان را نوشت و از این طریق وارد محافل نویسندگان رادیکال و ساختار شکن بزرگ سن پترزبورگ شد و برای خود شهرتی کسب کرد.

یک جاسوس پلیس در این محفل رخنه کرده بود و موضوعات بحث این روشنفکران را به مقامات امنیتی روسیه گزارش می داد. از همین رو، پلیس مخفی در روز 22 آوریل 1849 او را به جرم بر اندازی حکومت دستگیر کرد.

داستایفسکی در آغاز سال 1873 سردبیر مجله ی «گراژ دانین» شد و تا ماه مارس سال بعد به این کار ادامه داد. فئودور داستایفسکی در جشن سه روزه ی بزرگداشت پوشکین در پی سخنرانی اش به اوج شهرت و افتخار در زمان حیاتش رسید و سر انجام در اوایل فوریه ی سال 1881 در اثر خون ریزی ریه درگذشت.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب ازرا پاوند فرخ تمیمی PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

8 مگابایت

تعداد صفحات

95 صفحه

نویسنده

خشایار دیهیمی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب فئودور داستایفسکی خشایار دیهیمی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *