دانلود کتاب هنر تئاتر عبدالحسین نوشین PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب هنر تئاتر عبدالحسین نوشین ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

دانلود کتاب هنر تئاتر عبدالحسین نوشین PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، معرفی کتاب هنر تئاتر کتاب هنر تئاتر به قلم عبدالحسین نوشین حاصل سال‌ها تجربه‌ی این چهره‌ی تأثیرگذار تئاتر ایران است که در قالب این کتاب جمع‌آوری شده و در اختیار هنرجویان فارسی زبان قرار گرفته است.

عبدالحسین نوشین در معرفی تئاتر می‌نویسد که تئاتر در واقع ترکیب تمام جنبه‌های هنر یعنی، ادبیات، نقاشی، حرکت بدن و دیگر فنون هنر است که در قالب اجرای یک نمایش شکوفا می‌شود. او در این کتاب با هدف آموزش بازیگری به خوانندگان در سه بخش مختلف، مهارت‌های لازم برای بازی تئاتر را به خوانندگان معرفی می‌کند: بخش اول شامل سخن و حالت، بخش دوم شامل جنبش و حرکت و بخش سوم شامل معرفی و تشریح اصول میزانسن است.

بخش اول کتاب هنر تئاتر به معرفی و تشریح مفاهیم بیان و حالت و نقش آن‌ها در بازی یک نقش پرداخته است. نویسنده در این بخش به کمک آثار منظوم و منثور ادبیات فارسی، اهمیت بیان، نگارش، کلمات و حالت اجرا در بازی موفق را تشریح می‌کند و در ادامه اصطلاحات، عناصر و اصول تأثیرگذار در این زمینه‌ها، مانند ریتم، آهنگ و تنفس را معرفی می‌کند.

 بخش دوم کتاب تحت عنوان ژست و جنبش، عناصر و اصول این جنبه‌ی حیاتی در اجرای بازیگری آموزش داده می‌شود و به کمک تمرین‌های عملی متعددی که در این فصل معرفی شده، بازیگر قادر خواهد بود به تقویت و پرورش مهارت‌های حرکتی خود بپردازد.

بخش سوم کتاب تحت عنوان میزانسن نگاشته شده و با دو فصل پیشین از این نظر تفاوت دارد که در حین آموزش اصول بازیگری، متورانسن را خطاب قرار داده و اصول و عناصر پراهمیت در خلق میزانسن را آموزش می‌دهد. متورانسن که وظیفه‌ی انتخاب بازیگر، انتخاب محل قرارگیری بازیگرها در هر نقطه‌ی صحنه در هر زمان، و صحنه‌بندی کلی نمایش را بر عهده دارد، لازم است که از تمام اصول و مفاهیم حیاتی اجرای تئاتر، از جمله اصول بازیگری اطلاع داشته باشد و آن‌ها را درک کند. یادگیری اصول میزانسن در عین حال که برای کارگردانان و متورانسن‌های تئاتر ضروری است، می‌تواند درک بهتری از معیارها و عوامل اثرگذار در انتخاب بازی و بازیگر را در اختیار اکتورها قرار بدهد.

کتاب هنر تئاتر به قلم عبدالحسین نوشین و با چاپ نشر ارس در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب اصفهان نصف جهان صادق هدایت PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

146 صفحه

نویسنده

عبدالحسین نوشین

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب هنر تئاتر عبدالحسین نوشین PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *