دانلود کتاب ناگفته هایی درباره ی سیاست نفتی ایران در دهه ی پس از ملی شدن غلامرضا تاج بخش PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب ناگفته هایی درباره ی سیاست نفتی ایران در دهه ی پس از ملی شدن غلامرضا تاج بخش ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

دانلود کتاب ناگفته هایی درباره ی سیاست نفتی ایران در دهه ی پس از ملی شدن غلامرضا تاج بخش PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب، با تکیه بر یادداشت‌های شخصی فؤاد روحانی، نخستین دبیرکل سازمان اوپک، به بررسی دقیق و موشکافانه‌ای از رویدادهای مهم و پیچیده‌‌ای می‌پردازد که در دهه‌های پس از ملی شدن صنعت نفت ایران رخ داده‌اند.

درباره کتاب ناگفته هایی درباره ی سیاست نفتی ایران در دهه ی پس از ملی شدن

کتاب «ناگفته‌هایی درباره سیاست نفتی ایران در دهه پس از ملی شدن و یادداشت‌های فؤاد روحانی نخستین دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)» نوشته غلامرضا تاج‌بخش، به بررسی اسناد و یادداشت‌های فؤاد روحانی می‌پردازد که در دوران دبیرکلی اوپک، نقش مهمی در سیاست‌های نفتی ایران و اوپک داشته است.

این کتاب به بررسی جزئیات فعالیت‌های اوپک و سیاست‌های نفتی ایران در دهه‌ی پس از ملی شدن نفت می‌پردازد. اوراق فؤاد روحانی، که در اوایل سال 1385 به دست آمده، شامل یادداشت‌های او از دوران دبیرکلی اوپک است. این یادداشت‌ها بیشتر به فعالیت‌های اوپک پس از کنفرانس چهارم و تصویب سه قطعنامه‌ی مهم در تیرماه 1341 می‌پردازد.

در این دوران، روحانی به مذاکره با شرکت‌های نفتی و اجرای مفاد قطعنامه‌ها پرداخته است. کتاب شامل مستنداتی درباره دوران نخست‌وزیری علی امینی و سپس اسدالله علم است که نقش کلیدی در سیاست نفتی ایران و اوپک داشته‌اند. این دوران شامل تغییرات مدیریتی در شرکت ملی نفت ایران و تحولات سیاسی و اقتصادی کشور است.

ویراستاران کتاب، با تحقیق در اسناد مختلف، به تشریح جزئیات مذاکرات و تصمیمات مهم در این دوره پرداخته‌اند. یادداشت‌ها و مقاله‌های روحانی به عنوان پیوست‌های کتاب، اطلاعات بیشتری درباره نظریات و رویکردهای ایران نسبت به اوپک ارائه می‌دهند.

این کتاب به تحلیل نقش ایران در تأسیس و توسعه اوپک و همچنین تأثیرات سیاست‌های نفتی بر روابط بین‌المللی پرداخته و اطلاعات دقیقی از روند مذاکرات و تصمیمات کلیدی در این دوران ارائه می‌دهد.

 

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب گسترش ادبیات ایرانی ملویل دیوئی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

94 مگابایت

تعداد صفحات

698 صفحه

نویسنده

غلامرضا تاج بخش

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ناگفته هایی درباره ی سیاست نفتی ایران در دهه ی پس از ملی شدن غلامرضا تاج بخش PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *