دانلود کتاب شکار و تاریکی ادوگاوارانپور PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب شکار و تاریکی ادوگاوارانپور ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب شکار و تاریکی ادوگاوارانپور PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب شکار و تاریکی از زبان خود نویسنده ی آن روایت می شود و قهرمان رمان خود نویسنده یعنی رانپو است . ادوگاوا رانپو به عنوان نویسنده ای که داستان های پلیسی می نویسد وقتی با یک زن جذاب به نام شیزوکو روبرو می شود تبدیل به یک کارآگاه می شود .

زن اعتراف می کند توسط مرد عاشقی که او عشقش را رد کرده مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و این مرد او را تهدید به قتل او و شوهرش می کند . رانپو تصمیم می گیرد معما را حل کند . بنابراین نویسنده خود را درگیر داستانی مرموز می کند که هویت مقصر داستان هر لحظه گرایزان تر می شود . درست وقتی به نظر می رسد که جستجوی این مرد قاتل به هیچ نتیجه ای نمی رسد ، جزئیاتی کوچک به کار می آید تا کارآگاه پی ببرد که تمام نتیجه گیری هایش بر پایه ی یک خطا بوده است و مجرم نزدیک تر از چیزی است که او تصور می کرد .

معرفی کتاب شکار و تاریکی ادوگاوارانپور

رمان‌ها و داستان‌های پلیسی و جنایی اغلب به دلیل ماهیت پیچیده و معمایی خود باعث می‌شوند نویسنده تکنیک‌های گوناگونی را برای روایت انتخاب کند که هم بر جذابیت داستان بیفزاید و هم خواننده با مرور زمان بتواند هم‌پای راوی گره‌های ماجرا را یکی پس از دیگری باز کند تا به سرانجام قصه نزدیک شود .

در کتاب شکار و تاریکی ( La Proie et l’ombre ) نوشته‌ی ادوگاوا رانپو ( Edogawa Ranpo ) که یکی از معروف‌ترین کتاب‌های نویسنده به‌شمار می‌رود ، تکنیک روایی ویژه‌ای اتخاذ شده که هم به پیچیدگی‌ها و هم جذابیت‌های داستان افزوده است .

رانپو در این کتاب نقشی چندگانه ایفا می‌کند ، او هم نویسنده‌ی داستان است ، هم راوی قصه . در داستان او هم حرفه‌ی خود یعنی نویسندگی را حفظ کرده و هم به‌عنوان شخصیت اصلی در نقش یک کارآگاه ظاهر می‌شود . کارآگاهی که در طول بررسی پرونده ، درگیر عشق نیز می‌شود .

در همان صفحات ابتدایی کتاب پی می‌بریم که قتلی اتفاق افتاده و همسر زنی با نام « شیزوکو » به‌طرز عجیبی کشته شده است .

شیزوکو پیش از ازدواج رابطه‌ای با شخصی به نام « شوندی اوئه » داشته و این مرد پس از ازدواج شیزوکو نیز همه‌جا به دنبال او بوده است . شوندی با نوشتن نامه‌های تهدیدآمیز ، بارها شیزوکو را مورد آزار و اذیت قرار داده است و او و شوهرش را به قتل تهدید کرده است .

در ادامه‌ی کتاب شکار و تاریکی نوشته‌ی ادوگاوا رانپو و ترجمه‌ی محمود گودرزی ، شیزوکو با نویسنده‌ای دیگر آشنا می‌شود که او هم مانند شوندی نویسنده‌ی داستان‌های پلیسی است ؛ او کسی نیست جز راوی و نویسنده‌ی کتاب یعنی « رانپو » ؛ رانپو به دلیل علاقه‌ای که به شیزوکو پیدا می‌کند ، می‌خواهد تا او را در پیدا کردن قاتل شوهرش و همچنین رها کردنش از اذیت و آزارهای شوندی کمک کند ؛ پس او در نقش یک کارآگاه ظاهر می‌شود ، درست به موازات عشقی عمیق که به همسر سابق مقتول در وجودش شکل گرفته است .

کار آنجا بالا می‌گیرد که دو نویسنده‌ی حاضر در داستان ، یعنی شوندی اوئه و راوی ( بازرس ) به‌عنوان نویسنده‌ی داستان‌های پلیسی نیز رقیب یکدیگر هستند و حالا رقابت آن‌ها تبدیل به یک رویارویی جنایی عشقی نیز شده است . راوی تلاش می‌کند از خلال نامه‌هایی که شوندی به شیزوکو می‌نویسد ، به راز جنایت پی ببرد ، اما یافتن مجرم کار آسانی نیست و همه‌ی راه‌ها به بن‌بست می‌رسد .

سرانجام راوی در می‌یابد که برای کشف راز جنایت نباید خیلی دور شود و یافتن پاسخ‌هایش در جایی است که خیلی از او فاصله ندارد ؛ به این ترتیب ، ماجرا وارد مرحله‌ای تازه می‌شود و نویسنده که هم‌زمان کارآگاه نیز هست در کندوکاوهایش بین نامه‌ها و روابط به رمز داستان اصلی پی می‌برد ؛ رمزی که خواننده نیز در کشف آن شریک است .

معرفی ادوگاوا رانپو

ادوگاوا رانپو ( 1894 تا 1965 ) با نام اصلی هیرائی تارو ، بنیان‌گذار ادبیات پلیسی در ژاپن است . او از سال 1922 به سبک نویسندگان محبوبش ادگار آلن‌پو و کانون دویل کتاب می‌نویسد و خیلی سریع با نام مستعاری که ادای دِینی است به پو ، به شهرت می‌رسد .

او به‌رغم تمایل افسانه‌وارش به گریختن از چنگ ناشران ، نویسنده‌ای پرکار است ؛ چهل‌وچهار داستان کوتاه ، سی‌ویک رمان و از بعد سال 1935 همان مقدار داستان کودکان . یوکیو میشیما که به آثار او علاقهٔ بسیار داشت یکی از رمان‌های رانپو به نام مارمولک سیاه را به شکل نمایشنامه درآورد و در آن نقش بازی کرد .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب یک قطره خون عباس سماکار PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

7 مگابایت

تعداد صفحات

74 صفحه

نویسنده

ادوگاوارانپور

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب شکار و تاریکی ادوگاوارانپور PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *