دانلود کتاب سروانتس عبدالله کوثری PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب سروانتس عبدالله کوثری ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب سروانتس عبدالله کوثری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، میگل د سروانتس ، نویسنده ، شاعر و نقاش اسپانیایی ، خالق رمان مشهور دن کیشوت ، یکی از مهم‌ ترین آثار ادبی جهان است . سروانتس را به عنوان شاهزادهٔ نبوغ می‌ شناسند و دن کیشوت را به عنوان اولین رمان مدرن و یکی از تاثیرگذار ترین رمان‌ های ژانر تخیلی می‌ دانند . جالب است که سروانتس کتاب دن کیشوت را در زندان نوشته بود . 

معرفی کتاب استاد شیشه‌ای

« توماس روداخا » ، قهرمان کتاب استاد شیشه‌ای ( The glass graduate ) ، پسرک باهوش و بااستعدادی است که قصد دارد زندگی فقیرانه‌ی خود را برای همیشه وداع بگوید و با کار و کوشش و تحصیل موجب سرافرازی خود و خانواده‌اش بشود . میگل د سروانتس ( Miguel de Cervantes ) سرگذشت هیجان‌انگیز و پرماجرای او را در این داستان کوتاه کلاسیک برایمان شرح خواهد داد .

توماس که قصد دارد برای تحصیل و علم‌اندوزی راهی شهر سالامانکا شود ، به دنبال اربابی می‌گردد که اهل علم و دانش باشد و به او اجازه دهد در حین خدمت‌گزاری ، به تحصیل نیز بپردازد . از قضا ، با دو دانشجوی نجیب‌زاده روبه‌رو می‌شود که از هوش و استعداد او به وجد می‌آیند و او را با خود همراه می‌کنند .

توماس که ابتدا خدمتکارشان بوده ، بعدها به‌عنوان ندیم آن‌ها شناخته می‌شود و همزمان با خدمت خالصانه به ایشان ، روزهای خود را صرف کسب علم می‌کند . توماس هشت سال را به این منوال می‌گذراند تا این‌که دو اربابش از درس و تحصیل فارغ می‌شوند و به شهر خود بازمی‌گردند . اکنون توماس تصمیم می‌گیرد تا با کمک‌هزینه‌ای که از آن‌ها دریافت کرده ، به‌تنهایی به تحصیل در سالامانکا ادامه دهد .

توماس روداخا در راه بازگشت به سالامانکا با گروهی سه‌نفره همراه می‌شود که یکی از آن‌ها نجیب‌زاده و فرمانده‌ی پیاده‌نظام گارد شاه است و دو نفر دیگر نیز خدمت‌گزاران او هستند . این نجیب‌زاده که از ذکاوت توماس به وجد آمده ، مدام در طول راه از محاسن و خوبی‌های سرباز بودن برای او می‌گوید تا جایی که این جوان را وسوسه می‌کند رخت علم و تحصیل را از تن درآورده و لباس رزم بپوشد .

البته این نجیب‌زاده از سختی‌های سرباز بودن و زندگی دشوار سربازان ارتش شاه برای توماس هیچ‌چیزی نمی‌گوید و اجازه می‌دهد تا تنها به جنبه‌های مثبت آن دل‌خوش باشد . همچنین به او پیشنهاد می‌دهد که به‌عنوان نایب خود او را به استخدام ارتش دربیاورد . توماس که تصمیم گرفته چندی نیز زندگی را در کسوت یک سرباز تجربه کند ، در کنار همراهانش ، وارد شهر کارتاخنا می‌شود .

به‌زودی زندگی هولناک سربازی و مخاطرات جنگ ، خودشان را به توماس نشان می‌دهند اما او با سعی و تلاش فراوان بر آن‌ها غالب می‌شود و به شهر زیبای جنوا قدم می‌گذارد . جاذبه‌ها و مردمان زیباروی این شهر آن‌چنان توماس را مجذوب خود می‌کنند که تصمیم می‌گیرد از کسوت سربازی خود خارج شده و مدتی را به سیر و سیاحت در جنوا بگذراند .

این جوان بااستعداد و ماجراجو قصد دارد تا با تمامی ناشناخته‌ها روبه‌رو شود و بر آگاهی خود نسبت به جهان و هرچه در آن هست بیفزاید. برای این‌که ببینید سرنوشت ، چه شگفتی‌های‌ دیگری را بر سر راهش قرار خواهد داد، بهتر است تا انتهای کتاب با این قهرمان جسور و پرتلاش همراه باشید .

از مشخصه‌های بارز کتاب استاد شیشه‌ای می‌توان به نثر مستحکم و منسجم آن اشاره کرد که یادآور داستان‌های نسبتاً قدیمی ایرانی است . زمان در این داستان کلاسیک به صورت خطی بوده و در آن خبری از درهم‌آمیختگی گذشته و حال و فلش‌بک‌‌های مربوط به گذشته نیست . نویسنده بیش از این‌که به درونیات شخصیت‌ها و تلاطم‌های روحی آن‌ها نظر داشته باشد ، متوجه اتفاقات بیرونی و ملموس است .

به عبارت دیگر ، اثر پیش‌رو نه یک داستان درون‌گرایانه، بلکه داستانی برون‌گرایانه محسوب می‌شود . داستانی را که میگل د سروانتس آفریده ، می‌توان از نوع واقع‌گرایانه و رئالیستی دانست . داستانی که هم سرگرم‌کننده است، هم می‌تواند آموزنده باشد و هم نماینده‌ی بسیار خوبی برای ادبیات قرن هفدهم اروپا محسوب شود .

اگر قصد دارید با برجسته‌ترین آثار ادبی جهان آشنا شوید اما زمان کافی برای مطالعه‌ی آثار قطور و حجیم را ندارید ، توصیه می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب استاد شیشه‌ای را به‌عنوان یکی از برترین داستان‌های کوتاه ادب کلاسیک از دست ندهید . اثری که مطالعه‌ی آن به فرصت چندانی نیاز ندارد اما بی‌نهایت لذت‌بخش و سرگرم‌کننده خواهد بود . عبدالله کوثری برگردان کتاب حاضر را به انجام رسانده و نشر چشمه نیز آن را به‌عنوان یکی از آثار مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه به مشتاقان ادبیات داستانی جهان ارائه کرده است .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب عشق صوفیانه جلال ستاری PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

9 مگابایت

تعداد صفحات

96 صفحه

نویسنده

عبدالله کوثری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب سروانتس عبدالله کوثری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *