دانلود کتاب پسرانی از جنس روی سوتلانا الکسیویچ PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب پسرانی از جنس روی سوتلانا الکسیویچ ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

دانلود کتاب پسرانی از جنس روی سوتلانا الکسیویچ PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، پسرانی از جنس روی اثر قدرتمند و تاثیرگذار سوتلانا الکسیویچ، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات، روایتی تکان‌دهنده از جنگ شوروی در افغانستان است. این کتاب با گردآوری خاطرات سربازان، افسران، خانواده‌های آن‌ها و شاهدان عینی، پرده از جنگی برمی‌دارد که به ندرت در مورد آن صحبت شده است.

درباره کتاب پسرانی از جنس روی

بین سال‌های1979 تا 1989، نیروهای شوروی درگیر جنگی مرگبار در افغانستان بودند که منجر به کشته شدن بیش از 50 هزار نفر و ویرانی روح و زندگی هزاران نفر دیگر شد.

کتاب پسرانی از جنس روی، روایت‌گر خاطرات صادقانه و اثرگذار سربازان، افسران، پرستاران، مادران و فرزندان است که با این جنگ و پیامدهای ماندگار آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. این کتاب، تصویری واقعی و تکان‌دهنده از جنگ ارائه می‌دهد که مخاطب را به یاد شباهت‌های آن با جنگ ویتنام می‌اندازد.

در این جنگ، پیکرهای سربازان شوروی در تابوت‌هایی از جنس روی به کشور بازگردانده می‌شدند، در حالی که دولت شوروی به طور رسمی وقوع جنگ را انکار می‌کرد.

سوتلانا الکساندرونا الکسیویچ در پسرانی از جنس روی، حقیقت تلخ جنگ شوروی و افغانستان را با نثری خواندنی و پرقدرت آشکار می‌سازد و به یکی دیگر از تراژدی‌های خونین تاریخ می‌پردازد.

درباره نویسنده کتاب پسرانی از جنس روی

سوتلانا الکسیویچ، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل بلاروس، در تاریخ 31 می 1948 در اوکراین به دنیا آمد و بیشتر دوران کودکی خود را در بلاروس سپری کرد.

او به دلیل کارهای مستندگونه‌اش که شامل مصاحبه با افراد واقعی و روایت داستان‌های آن‌ها در بستر تاریخ است، شهرت دارد.

الکسیویچ در سال 2015 جایزه نوبل ادبیات را به‌خاطر خلق «آثار پلی‌فونیک» دریافت کرد که به گفته آکادمی سوئد، «بنای یادبودی از رنج و شجاعت در دوران ما» است.

او از طریق آثارش، مانند «چرنوبیل: دعای یک نسل» و «پسرانی از جنس روی»، به عمق تراژدی‌های بشری پرداخته و صدای افراد عادی را که در قلب رویدادهای تاریخی قرار داشتند، به گوش جهانیان رسانده است.

آثار وی اغلب بر محور تجربه‌های زنان و کودکان در جنگ و زندگی پس از فروپاشی شوروی متمرکز است، و او شیوه‌ای خاص از روایت‌گری را با استفاده از مصاحبه‌های متعدد ایجاد کرده است.

الکسیویچ در آثارش به جای پرداختن به وقایع تاریخی از منظر سیاستمداران و نخبگان، زندگی افراد عادی را به تصویر می‌کشد و احساسات و تجربیات آن‌ها را در مقابل فجایع بزرگ تاریخی به نمایش می‌گذارد.

قسمتی از متن کتاب پسرانی از جنس روی

هرجایی که به ما می گفتند شلیک می کردیم. یاد گرفتم که از دستورات پیروی کنم. از خون هیچ کس نمی گذشتم. می توانستم به راحتی بچّه ای را بکشم چون همه با ما سر جنگ داشتند؛ مردها، زن ها، پیرمردها، بچّه ها. شما ستونی هستید که از روستایی می گذرید.

موتور کامیون اوّل زه می زند. راننده می رود پایین و کاپوت را می زند بالا… بچّه ای حدودا ده ساله چاقویی را در کمرش فرو می کند… سمت قلبش. سرباز روی موتور ولو می شود… ما پسرک را آبکش می کنیم… اگر آن لحظه به ما دستور می دادند، روستا را با خاک یکسان می کردیم.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب فرهنگ واژه سازی در زبان فارسی جلد 8 کامیاب خلیلی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

49 مگابایت

تعداد صفحات

399 صفحه

نویسنده

سوتلانا الکسیویچ

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب پسرانی از جنس روی سوتلانا الکسیویچ PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *