دانلود جزوه آموزشی فرمولهای اکسل PDF

30000تومان

پی دی افجزوه آموزشی فرمولهای اکسل ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

جزوه آموزشی فرمولهای اکسل PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،ٔ قانون قدیمی20/80 براي نرم افزارها )به این معنی كه 80 درصد كاربران یك برنامه تنها از 20 درصد امکانات آن استفاده میكنند(، در مورد مایکروسافت اكسل برقرار نیست. در عوض، شاید بتوان اظهار كرد كه این برنامه تحت قانون
5/95 به كار گرفته میشود یعنی 95 درصد كاربران تنها از 5 درصد قدرت اكسل بهره میگیرند.

به عبارت دیگر، اكثر مردم میدانند كه با كمی فرمول نویسی و استفاده از توابع میتوانند از اكسل استفاده بیشتري داشته باشند. متاسفانه، این قسمت اكسل پیچیده به نظر میرسد و این ترس باعث عدم اقدام در مورد آن میشود به طوري كه به نظر میرسد با دنیایی از اسرار ریاضیات و حسابداري و اصطالحات صفحات گسترده مواجه هستید.اگر این مطالب در مورد شما نیز صدق میكند و شما تاجري هستید كه میخواهید از اكسل در بخشی از كسب و كار خود استفاده نمایید، این كتاب را به درستی انتخاب نمودهاید. در این كتاب، من مراحل ایجاد فرمولها را به همراه پركاربردترین توابع، به دور از هرگونه اصطالحات پیچیده بیان كردهام.

این كتاب تنها به مراحل ایجاد فرمول در سطح مقدماتی و پیشرفته بسنده نمیكند بلکه سعی دارد تا به شما نشان دهد كه چگونه میتوانید از اكسل در موارد روزمره و مدلهاي تجاري واقعی استفاده نمایید. كتاب پیش روي شما، این مهم را از طریق آموزشهاي غیرزائد، مرحله به مرحله همراه با ارائه تمرینها و مثالهاي مرتبط با امور تجاري انجام میدهد.

اگر شما همواره از اكسل به عنوان یك برنامه ذخیره سازي اطالعات و اضافه كردن چند عدد به آن استفاده كردهاید، این كتاب را مفید ارزیابی خواهید كرد. به شما نشان خواهیم داد كه چگونه فرمولهاي مفید و قوي را از پایه ایجاد كنید بدون اینکه نیاز به تمرین قبلی در مورد فرمول نویسی داشته باشید.

برشی از جزوه آموزشی فرمولهای اکسل:

با گسترش روز افزون علم ریاضیات و کاربرد های این رشته و فراوانی تعداد فرمول ها و پیچیده بودن بعضی از فر مول ها ، برای محاسبه دقیق این فرمول ها و جلو گیری از اشتباه از میتوان از نرم افزار  ( excel) استفاده کرد.

فرمول ها مجموعه ای از دستورالعمل های ریاضی هستند که برای انجام محاسبات در این برنامه مورد استفاده قرار میگیرند. فرمول ها در نوار فرمول و یا  خانه های اکسل  که مورد نظر شماست ( خانه  مقصد) با علامت =  آغاز میشوند سپس فرمول مورد نظر را در سلول مقصد وارد میکنیم.

نحوه ی شروع نوشتن فرمول و توابع در اکسل

برای ایجاد یک فرمول اساسی در اکسل باید با قرار دادن علامت مساوی در  خانه اکسلی  که نتیجه محاسبه در آن نوشته میشود ( خانه  مقصد) شروع کرد و سلول هایی را که باید در این فرمول مورد استفاده قرار گیرد را انتخاب کرده ، سپس فرمول در  خانه مقصد نمایان میشود:

فرمول و توابع در اکسل

متوالی و نا متوالی بودن سلول ها:

انتخاب سلول ها به دو صورت متوالی و نا متوالی برای تعیین محدوده  فرمول نویسی هستند:

متوالی:

که چند سلول متوالی ( دنبال هم ) برای فرمول نویسی انتخاب میشوند که با علامت ( : ) در بین نام سلول ها مشخص شده است  . مثلا اگر از سلول B1 تا B4 را انتخاب کنیم  بصورت (B1:B4)= نوشته میشود و نشان دهنده انتخاب سلول های پشت سر هم  برای فرمول می باشد.

سلول متوالی ( دنبال هم ) برای فرمول نویسی در اکسل

نامتوالی:

اگر چند سلولی را که در مکان های  مختلفی قرار گرفته اند (پشت سر هم نیستند) را انتخاب کنیم با علامت ( ; ) در بین نام سلول های انتخابی  روبرو خواهیم  شد که نمایانگر انتخاب سلول های نا متوالی در فرمول نوشته شده است. مثلا اگر فقط سلول B1 و B3 را برای فرمول نویسی انتخاب کنیم ، فرمول به شکل (B1;B3)= نوشته میشود.برای مثال  در اینجا بر روی سلول B5 را که بعنوان سلول مقصد در نظر گرفته  شده کلیک کنید.

سپس در این سلول علامت مساوی قرار  گرفته است . در ادامه از فرمول B1 تا B4 را با دراگ کردن انتخاب  کنید(داده  پشت سر هم ). نتیجه  عمل   در سلول B5 به این صورت خواهد بود (B1:B4)= که این یک فرمول نوشته شده در اکسل میباشد و جوابی را در  عمل ندارد و پس از فشردن کلید Enter با جواب (نادرست Value ) مواجه میشوید.

سلول های نا متوالی در فرمول نویسی اکسل

محاسبه با عملگرهای ریاضی (Calculate with Operators)

برای محاسبه داده ها در برنامه اکسل از عمل گروه های  محاسباتی (+، -، *، /، و ..) که مهمترین بخش محاسبه نیز هستند  استفاده میشود. در جدول پایین 8 عمل اصلی در ریاضی نشان داده شده است.

اعمال ریاضی در اکسل

مراحل فرمول نویسی در اکسل:

1.ابتدا علامت مساوی (=) را در سلول مورد نظر قرار داده واعداد و محاسبه گر ریاضی را به ترتیب می نویسید. بطور مثال در شکل زیر من در سلول B1 عملیات تفریق را انجام داده ام. (فرمول به صورت 350-500= نوشته میشود که جواب عدد 150 میشود)

  • اگر محاسبه مورد نظر در یک سلول باشد و جواب نیز در همین سلول قرار گیرد.

مراحل فرمول نویسی در اکسل

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1.2 مگابایت

تعداد صفحات

33 صفحه

نویسنده

جزو پرو

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود جزوه آموزشی فرمولهای اکسل PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *