دانلود جزوه ی مغناطیس دکتر شفیعی PDF

40000تومان

پی دی اف جزوه ی مغناطیس دکتر شفیعی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

جزوه ی مغناطیس دکتر شفیعی  PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، جزوه الکترومغناطیس برای مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مناسب می‌باشد. جزوه الکترومغناطیس برای دانشجویان رشته ی برق نگاشته شده است.این واحد تخصصی درسی مفهومی می باشد که باید عمق مطالب را یاد بگیرید با حفظ کردن نتیجه ای حاصل نمی شود. این جزوه به صورت دست نویس با خطی خوش و خوانا نگاشته شده است. این جزوه جزوه ای کامل و جامع برای درس الکترومغناطیس محسوب می شود.

با یادگیری اصولی این درس به راحتی می توانید میدان های الکترومغناطیس را تجسم کنید. مطالب این جزوه به شکل کاملا مفهومی به بیان مطالب پرداخته است. از مثال ها و سوالات مختلفی استفاده شده است تا به راحتی بتوانید مطالب را فرا بگیرید. در گرایش قدرت درس الکترومغناطیس از اهمیت بسیاری برخوردار است. می توانید این خلاصه جزوه جامع و کامل را از سایت ایران جزوه دانلود نمایید.

مهندسین  برق باید جزوه الکترومغناطیس را به طور کامل مطالعه کنند. یکی از دروس تخصصی برای این رشته درس الکترومغناطیس می باشد که در ازمون های مختلف کارشناسی ارشد و دکتری نیز از ضریب بالایی برخوردار است. بنابراین مطالعه این جزوه برای دانشجویان رشته های مرتبط بسیار حائز اهمیت می باشد. مباحث مختلفی را به طور کامل در این جزوه دست نویس مشاهده خواهید کرد. چون این درس یکی از پر اهمیت ترین دروس تخصصی این رشته حساب می شود.

باید برای مطالعه آن جزوه جامع و کاملی را برگزنید پیشنهاد و توصیه ایران جزوه به دانشجویان رشته ی مهندسی برق مطالعه جزوه الکترومغناطیس می باشد. دانشجویان که رشته ی تحصیلی ان ها فیزیک است به صورت پیچیده تر و تخصصی تر درس الکترومغناطیس را فرا می گیرند. این جزوه جزوه ای کامل و روان برای این درس می باشد. که هم دانشجویان رشته برق هم دانشجویان رشته فیزیک در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز از ان بهره مند می شوند.

جزوه الکترومغناطیس در قالب پی دی اف برای دانشجویان گرامی رشته ی برق و فیزیک ازائه شده است. که برای مطالعه کامل این جزوه باید نسبت به تهیه ان از سایت ایران جزوه اقدام نمایید.

برشی از جزوه ی مغناطیس دکتر شفیعی:

مغناطیس واژه‌ای است که برای نشان دادن پاسخ میکروسکوپی ماده به میدان مغناطیسی به‌کار برده می‌شود، و فاز مغناطیسی ماده را نسبت به این پاسخ دسته‌بندی می‌کند. شناخته‌شده‌ترین فاز مغناطیس، فرومغناطیس است که در آن ماده میدان پایدار مغناطیسی را در خود ایجاد می‌کند.نیکل، کروم، آهن، گادولینیوم و آلیاژهایشان از این دسته هستند. البته همهٔ مواد پاسخی در برابر میدان مغناطیسی از خود نشان می‌دهند؛ برخی مانند پارامغناطیس جذب میدان می‌شوند و برخی دیگر مانند دیامغناطیس از میدان رانده می‌شوند، برخی دیگر هم رفتارهای پیچیده‌تری دارند. اثر میدان بر برخی مواد قابل چشم‌پوشی است که آن‌ها را نامغناطیس می‌نامند. آلومینیوم، مس، آب و گاز‌ها از این دسته‌اند. یک ماده می‌تواند چندین حالت مغناطیسی را دارا باشد زیرا دما، فشار و شدت میدان بر حالت مغناطیسی مواد تأثیرگذار است.

فرومغناطیس‌ها به دو دسته سخت و نرم تقسیم می‌شوند: [فرومغناطیس‌های نرم]: موادِ مغناطیسی هستند که با قرار گرفتن در میدان مغناطیسی به سرعت آهن‌ربا شده و در کنار آن نیز این خاصیت را به‌سرعت از دست می‌دهند. [فرومغناطیس‌های سخت]:موادِ مغناطیسی هستند که با قرار گرفتن در میدان مغناطیسی دیر آهن‌ربا شده و در کنار آن دیر هم این خاصیت را از دست می‌دهند.

ارسطو و طالس را می‌توان از نخستین کسانی دانست که دربارهٔ مغناطیس گفت‌وگو داشته‌اند. البته در همین زمان (600 سال قبل از میلاد مسیح) پزشکی هندی آهن‌ربا را در جراحی به‌کار می‌برده‌است.

در نوشته‌ای در سده چهارم پیش از میلاد در چین از نوعی سنگ آهن‌ربا صحبت شده‌است. همچنین در نوشته‌های چینی بین سال‌های 20 تا 100 پس از میلاد نیز آمده که این‌گونه سنگ سوزن را می‌رباید. شن‌کوا دانشمند برجستهٔ چینی (410 تا 474 خورشیدی) نخستین کسی بود که به ویژگی جهت‌دار بودن میدان در سوی شمال حقیقی/موقت در ستاره‌شناسی پی برد و قطب‌نما را ساخت.

الکساندر نکام دانشمند انگلیسی نخستین اروپایی بود که در سال 566 خورشیدی (1187 میلادی) به شرح مغناطیس پرداخت. در 648 خورشیدی (1269 میلادی) پیر پلرین دمریکورت نخستین مقاله در شرح ویژگی‌های آهن‌ربا را نوشت. اشرف دانشمند یمنی 13 سال پس از آن به بررسی ویژگی‌های آهن‌ربا و قطب‌نما پرداخت.

در 979 خورشیدی (1600 م) ویلیام گیلبرت نمونه‌ای از کره زمین به نام ترلا ساخت و با آن اثبات کرد که زمین خود سرچشمه نیروی مغناطیس می‌باشد (پیش ازین باور بر این بود که سرچشمه نیروی مغناطیسی ستاره قطبی است).

رابطهٔ الکتریسیته و مغناطیس بوسیلهٔ اورستد دانمارکی در سال 1198 خورشیدی با دیدن انحراف قطب‌نما در نزدیکی جریان به‌طور اتفاقی اثبات شد. آمپر، فارادی و گاوس این موضوع را پیگیری کردند. ماکسول با معادلات خود رابطه بین مغناطیس الکتریسیته اپتیک را در قالب الکترومغناطیس ارائه داد. انیشتن قانون نسبیت خاص را در دستگاه مرجع لخت پیشنهاد داد.الکترومغناطیس همچنان در کنار نظریه‌هایی مانند الکترودینامیک کوانتومی، مدل استاندارد (ذرات بنیادی) به پیشرفتش ادامه می‌دهد

فهرست مطالب جزوه ی مغناطیس دکتر شفیعی:

  • مروری بر تجزیه و تحلیل های  برداری
  • بررسی شدت میدان الکتریکی
  • محاسبه اختلاف پتانسیل الکتریکی
  • انرژی میدان الکتریکی
  • رساناها
  • عایق ها
  • تئوری تصویر
  • معادلات لاپلاس و پوآسن
  • شدت میدان مغناطیسی
  • قانون بیوساوار
  • قانون آمپر
  • نیرو و گشتاور در میدان مغناطیسی
  • مدارهای مغناطیسی
  • القاء مغناطیسی
  • انرژی در میدان مغناطیسی

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود جزوه الکترومغناطیس (چنگ) استاد: سلیمانی دانشگاه خوارزمی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

53 مگابایت

تعداد صفحات

365 صفحه

نویسنده

دکتر شفیعی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود جزوه ی مغناطیس دکتر شفیعی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *