دانلود کتاب بامداد اسلام زرین کوب PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب بامداد اسلام زرین کوب ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب بامداد اسلام زرین کوب PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، بامداد اسلام نوشته عبدالحسین زرین‌کوب با بیان داستان‌گونه و نثری ادیبانه و روان به تاریخ صدر اسلام تا پایان خلافت بنی‌امیه پرداخته است.

نویسنده، پیامبر اسلام را مردی حماسه‌ آفرین می‌خواند که به هنگام خویش برخاست و یک تنه دنیایی را تکان داد.

کتاب، افراط و دقت علی(ع) پیرامون اجرای عدالت و تبعیت از شیوه پیامبر را موجب دشمن‌تراشی برای او می‌داند؛ زیرا بر اثر توسعه فتوح و کَثرت غنائم، در احوال مسلمین تغییرها پدید آمده بود.

از نظر زرین‌کوب، معجزه اسلام آن بود که به موقع ظاهر شد؛ زیرا در عربستان، بت‌پرستی و پراکندگی جز رفتن به سمت خداپرستی و اتحاد، راه دیگری نداشت و در بیرون عربستان هم دنیای ایران و بیزانس از بیداد اقویا و اختلافات کاهنان در فشار بود.

زرین‌کوب، در بحث فتوحات، ضعف ایرانِ آن زمان را به‌جهت نارضایتی عمومی و اشتهای تمام‌نشدنی برای بلعیدن اوقاف و اموال کسان توسط روحانیان زرتشتی و حکومت هشت پادشاه ضعیف در چهار سال دانسته است.

زرین‌کوب آغاز فصل حکومت عربی را هم‌زمان با شهادت امام علی (ع) و شروع خلافت معاویه می‌‌داند. او کتاب را با این بیان که عَلَم‌های سیاه که سال‌ها مردم در انتظار آن بودند از خراسان و کوفه بیرون آمد و دولت مروانیان را در هم پیچید، به پایان می‌برد.

زرین کوب در کتابش سعی کرده تا حد امکان از واژه های نا آشنا کمتر استفاده کند و و در پاورقی نیز توضیحات لازم برای برخی از اصطلاحات آورده شده است و به ندرت از معادل های فارسی اصطلاحات عربی استفاده کرده است بنابراین نثر کتاب ساده و روان است.

نویسنده تلاش کرده تا بدون تعصب و غرض ورزی مطالب را عرضه کند و در مواقعی که بین روایت های شیعه و سنی اختلاف وجود داشته به منابع ارجاع داده است.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب با کاروان حله دکتر زرین کوب PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

128 صفحه

نویسنده

زرین کوب

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب بامداد اسلام زرین کوب PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *