دانلود کتاب صدای بال سیمرغ زرین کوب PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب صدای بال سیمرغ زرین کوب ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب صدای بال سیمرغ زرین کوب PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب صدای بال سیمرغ زرین کوب درباره زندگی و اندیشه عطار، شاعر و عارف قرن ششم است که به دلیل اشعار عرفانی غنی‌اش، همچون منطق‌الطیر و همچنین کتاب تذکره الاولیا شناخته می‌شود. 

عطار با نام اصلی فرید الدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری نیز یکی از بزرگ‌ترین صوفیان، عارفان و شاعران والامقام ادبیات فارسی است که در سال‌های 540 تا 618 هجری قمری در شهر نیشابور منطقه خراسان زندگی می‌کرده است.

از او اطلاعات زیادی در دست نیست و به گفته دکتر شفیعی کدکنی که در مقدمه کتاب منطق الطیر آورده شده است، شخصیت و زندگی عطار در «ابر ابهام» قرار دارد.

با این حال عطار در زمان حیات خود به حرفه داروسازی و داروشناسی مشغول بوده و به خاطر کار عطاری و درمان بیماران، به دربار هیچ وابستگی نداشته است. البته او برای طی مراحل تصوف و عرفان خود نیز، به هیچ خانقاهی نرفته و به هیچ یک از دسته‌های فکری تصوف گرایش نداشته است.

عطار نیشابوری پیش از آنکه در سال 618 هجری قمری به دست مغولان کشته شود، آثار مختلف و ارزشمندی را نوشته است اما تنها کتاب‌های «اسرار‌نامه، الهی‌نامه، منطق‌الطیر، تذکره‌الاولیا، مصیبت نامه و مختارنامه» از آسیب‌های جنگ در امان باقی مانده‌اند.

اگر به فرهنگ و ادبیات کهن ایران علاقه مند هستید و می‌خواهید با زندگی و آثار عطار نیشابوری بهتر آشنا شوید، این کتاب ارزشمند به شما پیشنهاد می‌شود.

عبدالحسین زرین کوب را بیشتر بشناسیم

او تاریخ نگار، نویسنده، ادیب، مترجم و منتقد برجسته ایرانی بود که در زمینه تاریخ ایران و اسلام، تصوف، مولوی شناسی و بررسی آثار ادبیان بزرگ ایرانی متخصص بود.

عبدالحسین زرین کوب از سال 1335 شمسی و بیش از چهل سال در دانشگاه تهران به تدریس ادبیات و تاریخ مشغول بود و البته در دورانی کوتاه نیز در دانشسرای عالی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک نیز به دانشجویان آموزش می‌داد.

همچنین این مورخ ایرانی پیش از انقلاب مدتی نیز در دانشگاه‌های آکسفورد، هند، سوربن، کالیفرنیا، پرینستون و پاکستان تدریس می‌کرد.

زرین کوب به خاطر بررسی آثار و تفکران بزرگانی چون حافظ، مولانا، خاقانی، نظامی، عطار و… جایگاه والایی در عرصه فرهنگی و ادبی کشور دارد و با نوشتن چهار کتاب در حوزه تاریخ اسلام یعنی «بامداد اسلام، کارنامه اسلام، دو قرن سکوت و تاریخ ایران بعد از اسلام» نیز شهرت بیشتری پیدا کرد.

این منتقد و نویسنده ایرانی پس از 77 سال زندگی و خدمت به فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در سال 1378 در تهران درگذشت.

برشی از کتاب صدای بال سیمرغ

در پاره‌ای از قصه‌ها در شگفتی‌های عالم با اعجاب و تحمل یاد می‌کنند؛ از جمله تصویری که از ققنوس و آواز و مرگ او می‌دهد، از آشنایی با میراث اهل حکمت حاکی‌ست.

تصویر جالبی هم از بوقلمون می‌دهد که حاکی از وسعت حوزه آگهی‌های اوست. بر وفق آنچه که او نقل می‌کند، این بوقلمون جانوری دریایی‌ست و اعضای آن چنان نرم است که او می‌تواند خودش را به هر شکل که می‌تواند دربیاورد.

با این ترفند جانوران دریا از وی نمی‌گریزند و او آن‌ها را چنان که می‌خواهد شکار می‌کند و در کام می‌کشد.

در الهی نامه از جانوری بزرگ یاد می‌کند که هلوم نام دارد و در پشت کوه قاف سر می‌کند. هفت دریا آب پشت سر دارد و هفت صحرا گیاه پیشرو. بامدادان آن هفت صحرا را چرا می‌کند و آن هفت دریا را در می‌کشد و شب همه شب نمی‌آرامد تا فردا چه خواهد خورد.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب روانشناسی افسردگی دیوید برنر PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

7 مگابایت

تعداد صفحات

236 صفحه

نویسنده

زرین کوب

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب صدای بال سیمرغ زرین کوب PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *