دانلود جزوه ی تغذیه ورزشی و کنترل وزن استاد ملکشاهی PDF

30000تومان

پی دی اف جزوه ی تغذیه ورزشی و کنترل وزن استاد ملکشاهی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

تغذیه ورزشی و کنترل وزن استاد ملکشاهی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، علم تغذیه : مجموعهای از دانش علمی است که نیاز های تغذیه برای همه جنبه های زندگی مانند رشد،فعالیت،تولید مثل و بقا را مورد بحث و بررسی قرار میدهد.رژیم درمانی : تخصص کاربرد علم تغذیه جهت ارتقای سلامت انسانها و درمان بیماری میباشد.تغذیه ورزشی : مجموع از دانش تغذیهای است .

که به ورزشکاران اختصاص دارد تغذیه قبل از فعالیت ورزشی بعد از فعالیت ورزشی و حین فعالیت های در دسته این تغذیه ورزشی است.غذا و سلامت غذا برای حیات ضروری است ،بسیاری از افراد غذا را به منظور بهبود گرسنگی و یا سیر شدن دریافت میکنندو برای بدنشان همهی مواد مغذی تامین نمیشود. شش ماده مغذی در تغذیه انسان شامل این موارد زیر است:
1. کربوهیدارت ها
2.پروتئین ها
3. چربی ها
4. ویتامین ها
5. مواد معدنی
6. آب
عملکردهای مواد مغذی در غذاها مواد مغذی موجود در غذا سه عملکرد بسیار مهم دارند :تامین انرژی: بدن برای زنده ماندن و حرکت نیاز یه انرژی دارد و این انرژی از منابع غذایی تامین میشود.
ساخت بافت: بدن برای رشد و نمو نیاز به مواد غذایی دارد.تنظیم فرآیندهای متابولیک: در حالت کلی متابولیسم به مجموع فرآیندی گفته میشود که بدن جهت حفظ حیاط انجام میدهد و ارتباط بسیار نزدیکی بین همهی مواد مغذی و محصولات متابولیکی آنها وجود دارد.

منابع انرژی از 6 ماده مغذی ضروری 3 نوع از آنها تأمین کننده انرژی هستند که شامل کربوهیدراتها چربیها و پروتئینها میباشند.کربوهیدراتها کربوهیدراتهای رژیمی نشاستهها و قندها منبع سوختی اساسی و ترجیحی بدن برای تولید انرژی میباشند.کربوهیدرات ها ذخیره سریع انرژی یعنی گلیکوژن را نیز تشکیل میدهند هر گرم کربوهیدرات مصرف شده 4 کیلوکالری انرژی برای بدن تأمین می.کند در یک رژیم غذایی متعادل در بین همه منابع انرژی کربوهیدراتها باید تقریبا 45 تا 65 درصد کل انرژی مورد نیاز را تشکیل دهند. 

برشی از جزوه ی تغذیه ورزشی و کنترل وزن استاد ملکشاهی:

چربی ها: چربی های از هر دو منبع حیوانی و گیاهی ذخیره ثانویه انرژی بعد از کربوهیدرات ها برای بدن میباشند در این ترکیبات تراکم انرژی بالاتر بوده و به ازای هر گرم چربی مصرف شده 9 کیلوکالری انرژی برای بدن تأمین میگردد.در یک رژیم غذایی متعادل چربیها باید 22 تا 35 درصد از کل کیلوکالری مصرفی را تشکیل دهند.پروتئین ها : به طور ایده آل پروتئینها نباید جهت تولید انرژی توسط بدن مورد استفاده قرار گیرند بلکه باید برای عملکردهای ضروری مانند حفظ ساختار تولید هورمونها و آنزیمها تعادل مایعات و سایر نقشهای حیاتی مورد استفاده قرار گیرند با این حال، زمانی که انرژی تولید شده از کربوهیدراتها و چربی ناکافی باشد.

بدن از پروتئین رژیمی یا بافتی جهت تولید انرژی استفاده میکند زمانی که پروتئین صرف تولید انرژی شود میتواند 4 کیلوکالری به ازای هر گرم تأمین نماید در یک رژیم غذایی متعادل، پروتئین باید تقریبا 12 تا 35 درصد از کل کیلوکالری دریافتی را تشکیل دهد.ساختار بافت پروتئین ها عملکرد اولیه و اساسی پروتئین ساختن بافت میباشد آمینواسیدها واحدهای ساختاری پروتئین هستند که جهت ساخت و ترمیم بافت های بدن ضروری میباشند.

ساختن بافت یک فرآیند مداوم بوده که تضمین کننده رشد و حفظ ساختارهای قوی بدن و نیز تأمین مواد حیاتی برای عملکردهای سلولی است.ویتامین ها و مواد معدنی، ویتامین ها و مواد معدنی مواد مغذی ضروری هستند که به تنظیم بسیاری از فرآیندهای بدن کمک میکنند یک مثال از کاربرد ویتامینها در ساختمان ،بافت وجود ویتامین Cدر کلاژن در حال ساخت می باشد.کلاژن ، پروتئین موجود در بافتهای فیبروز مانند ماتریکس ،استخوان غضروف پوست و تاندون ها است. دو ماده معدنی ، عمده کلسیم و فسفر در ساخت و حفظ بافت استخوان نقش دارند. مثال دیگر، آهن است.

که در ساخت هموگلوبین درگلبولهای قرمز خون شرکت میکنداسیدهای چرب اسیدهای چرب واحدهای ساختاری لیپیدها هستند که به ساخت چربی موجود در همه غشاهای سلولی کمک میکنند و باعث پیشرفت انتقال مواد مغذی محلول در چربی در سراسر بدن میشوند.تنظیم و کنترل شیمیایی چندگانه در بدن که برای تأمین انرژی و ساخت بافت ضروری میباشند به دقت تنظیم و کنترل شده تا یک تعادل دینامیک و پویا بین همه بخشها و فرآیندهای بدن حفظ نمایند تعدادی از این عملکردهای تنظیمی مواد مغذی ضروری را نیز در بر میگیرند در این مورد تعدادی مثال بیان میشود.ویتامین ها بسیاری از ویتامینها به عنوان عوامل کوآنزیمی عمل میکنند که اجزایی از آنزیم های سلولی می باشند. این آنزیم ها باعث انجام واکنشهای شیمیایی در طی متابولیسم میشوند این مطلب در مورد بسیاری از ویتامینهای گروه B
صحیح می باشد. به عبارت دیگر، بدن باید ذخیره کافی از ویتامینهای گروه Bداشته باشد، تا بتواند انرژی مورد نیاز را از مواد مغذی تأمین کننده انرژی، فراهم نماید.مواد معدنی بسیاری از مواد معدنی مکاری دارد. آب و فیبر آب و فیبر نیز به عنوان عوامل تنظیمی عمل میکنند در واقع آب یک عامل اساسی در حفظ حیات بوده، و بستر لازم برای همه فرآیندهای متابولیک را فراهم میکند نیز به عنوان کوفاکتور در آنزیم

های متابولیسم سلولی به کار میروند برای مثال کبالت که یک جزء اساسی در ویتامین 12Bمیباشد در سنتز هم برای تشکیل هموگلوبین با این ویتامین ه درصدتقریبا 50 تا 70در بدن یک فرد بزرگسال، آب میباشد. فیبر رژیمی به تنظیم عبور مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک نموده و بر جذب مواد مغذی نیز تأثیر می گذارد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود جزوه ی یادگیری حرکتی استاد غفاری PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

9.1 مگابایت

تعداد صفحات

94 صفحه

نویسنده

استاد ملکشاهی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود جزوه ی تغذیه ورزشی و کنترل وزن استاد ملکشاهی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *