دانلود جزوه کنترل صنعتی PDF

35000تومان

پی دی اف جزوه کنترل صنعتی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

جزوه کنترل صنعتی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، سيستم كنترل اتوماتيك:اصولأ به وسايلي اطلاق مي گردد كه در هر لحظه به طور اتوماتيك و خود كار و بدون كمك خارجي يك سلسله اعمال مدار را بررسي و اگر اختلافي در نتيجه پيش بيني شده داشته باشد آن را اصلاح كند.
فرآيند :عبارت است از يك سري تحولات زنجيره اي كه به سمت نتيجه مطلوب هدايت مي شوند.

حوزه اندازه گيري (range(: محدوده اي از دامنه تغييرات مورد اندازه گيري است كه عنصر اندازه گيري قادر به اندازه گيري آن باشد.بنابر اين همواره بايد اندازه گيري را انتخاب نمود كه حوزه اندازه گيري آن دامنه تغييرات احتمالي كميت
مورد كنترل را تحت كنترل قرار دهد.صفر اندازه گيري : معمولأ نقطه مشخصي را در حوزه اندازه گيري به عنوان نقطه صفر در نظر مي گيريم . مثلأ در اندازه
گيري هاي حرارت نقطه صفر زماني است كه آب يخ مي زند ، و در اندازه گيري فشار ،فشار اتمسفر به عنوان فشار صفر درنظر گرفته مي شود.

انحراف صفر : معمولأ اندازه گيري را طوري تنظيم مي كنند كه خروجي آن در نقطه صفر مساوي صفر باشد،اما متأسفانه اندازه خروجي در نقطه صفر ممكن است با گذشت زمان تغيير كند ،اين پديده را انحراف صفرمي گويند.

معرفی جزوه کنترل صنعتی:

در اين سيستم هدف كنترل فشار گاز درون يك مخزن مي باشد.هرچه مصرف گاز زياد تر باشد فشار گاز درون مخزن تغيير مي كند.با تغيير ميزان گاز ورودي سعي داريم تا فشار داخل مخزن را در نقطه ي مرجع نگهداريم.در اين سيستم به غير از تغيير مصرف در خروجي تغييرات دماي محيط نيز مي تواند باعث تغيير فشار داخل مخزن شود كه بعنوان اغتشاش يا نويز معروف است.

در سيستم كنترل اتوماتيك فشار داخل مخزن اندازه گيري شده و تبديل به فشار يا سيگنال مورد نظردر دستگاه كنترل كننده و مقايسه كننده مي شود وبا مقدار مطلوب مقايسه شده و در صورت خطا بطور مناسب روي رگلاتور شير كنترل اعمال مي شود تا با باز و بسته كردن شير كنترل ورودي عمل تنظيم فشار داخل مخزن صورت گيرد. .در اين سيستم ها ارتباط بين سيستمprocessو اتاق فرمان از طريق سيگنال ها و انرژي هايي چون (پنوماتيكي و هيدروليكي در صنعت نفت و گاز و محل هاي قابل انفجار )و انرژي برق استفاده مي شود.
تقسيم بندي سيستم هاي كنترل:
سيستم هاي كنترل به دو نوع حلقه باز و حلقه بسته تقسيم بندي مي شوند.تغييرات ورودي ممكن است فقط بر اساس اطلاع از مدل سيستم و يا تجربه صورت گيرد و بدون اطلاع از خروجي باشد كه در آن صورت سيستم را حلقه باز مي نامند.در صورتي كه عمليات و تغييرات ورودي بر اساس اطلاع از خروجي صورت گيرد سيستم را حلقه بسته و به آن سيستم كنترل فيدبك دار گويند.

در كنترل حلقه باز ورودي بر اساس اطلاع قبلي از مدل سيستم به منظور ايجاد خروجي معين به سيستم اعمال مي شود .كنترل كننده شكل سيگنال ورودي را به طور متناسب تغيير و تقويت مي كند .قسمت محرك داراي توان زياد بوده و بر اساس سيگنال دريافتي از كنترل كننده نيروي لازم را اعمال نموده و حركات لازم انجام مي دهد.

فهرست مطالب جزوه کنترل صنعتی:

فصل 1 : تعاريف و اصطلاحات در كنترل صنعتي
فصل 2 :
1. اندازه گيرهاي وضعيت (مقاومتي ، سلفي ، خازني )
2. روش هاي اندازه گيري دما
3. روش هاي اندازه گيري فلو
4. روش هاي اندازه گيري فشار
5. روش هاي اندازه گيري سطح مايعات
فصل 3 :
1. فرايند هاي صنعتي وبه دست آوردن تابع تبديل آن ها
2. ساده سازي نمودار جعبه اي
فصل 4:
سنسور هاي بدون تماس
فصل 5 : كنترل كننده ها
1.كنترل كننده هاي PLC
2.كنترل كننده هاي OFF/ON و PID

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود جزوه کامل تاسیسات الکتریکی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3.4 مگابایت

تعداد صفحات

104 صفحه

نویسنده

مهندس احمد طهماسبي

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود جزوه کنترل صنعتی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *