دانلود کتاب تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی راجر .م. سیوری PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی راجر .م. سیوری ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی راجر .م. سیوری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، اثر تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی برگرفته از شانزده مقاله است که مولف در مدت زمان پژوهش و مطالعه های خویش تهیه نموده و داخل کنفرانس ها و اجتماعات علمی ارائه داده است.

نگارنده ی اثر که ایران شناس و صفویه پژوه معروف معاصر انگلیسی بوده با تسلطی که بر تاریخ صفویه داشته به درستی توانسته به بعضی معماهای تاریخی این زمان جواب داده و بعد از پرداختن به موضوعات ارتباط داشته به شروع صورت گیری سلسله ی صفویه و روش های مدیریتی این حکومت و مناسب مختلف آن را مورد تحقیق قرار داده است. هم اکنون ‌تنش های قبیله ای و ایدئولوژیک در دولت صفویان را کالبدشکافی تاریخی نموده و نظام اداری صفویان را هم اکنون مورد تحقیق قرار داده است.

معرفی کتاب تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی راجر .م. سیوری : 

اهمیت دوره صفویه (1736-1501) در تاریخ ایران به طور فزاینده ای شناخته شده است. کتاب ایران عصر صفوی تاریخچه جامع سلسله صفوی را به خواننده ارائه می دهد .

پروفسور راجر سیوری ریشه های خاندان صفوی را می داند ، جریان نهضت انقلابی که آن را به قدرت رساند و مشکلات پیش روی شاه اسماعیل اول پس از استقرار دولت صفوی در سال 1501 را توصیف می کند. او توصیف کننده توسعه جامعه چند نژادی است.

در ایران در طول قرن شانزدهم ، سیاستهای شاه عباس اول که دولت صفویه را به اوج قدرت و رونق خود رساند ، و دلایل سقوط آن در نیمه دوم قرن هفدهم و سقوط نهایی آن.

این کتاب همچنین ضمن پوشش تاریخ سیاسی دوره ، فصلهایی راجع به ساختار اقتصادی و اجتماعی دولت ، زندگی فکری و هنری در زمان صفویان و روابط با اروپا را در بر می گیرد .

برشی از کتاب تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی راجر .م. سیوری : 

 «شاه اسماعیل برای آشتی دادن دو عنصر نامتجانس (ایرانیان و قزلباش ها) مقام جدیدی به نام وکیل نفس نفیس همایون بوجود آورد. در ابتدا این مقام در دست قزلباش ها بود. ولی بعد به دلیل بیم از رشد قدرت آن ها، این مقام دیگر تا آخر سلطنتش در دست ایرانی ها بود .

این شکاف در جنگ های ماوراءالنهر دردسرهای زیادی برای وی بوجود آورد .

معرفی راجر .م. سیوری : 

راجِر مِروین سِیوُری (به انگلیسی: Roger Mervyn Savory)  پروفسور بازنشسته بریتانیایی در دانشگاه تورنتو بود .

زمینهٔ کاری او بیشتر ایران‌شناسی، به‌ویژه تاریخ دوران صفویه بود و کتاب‌های بسیاری در این زمینه نوشته‌است . نوشته‌های متعدد او درباره تاریخ سیاسی، نظامی، اداری، دیوان‌سالاری و دیپلماسی صفوی که به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند، تأثیر بسیاری در شناخت این دوره از تاریخ ایران داشته است.

راجر سیوری پیوسته به عنوان یکی از برجسته‌ترین مورخان تاریخ صفویه شناخته می‌شود. کتاب ایران عصر صفوی مشهورترین اثر اوست که در ایران تا سال 1401 به چاپ 32 رسیده بود.

راجِر سِیوُری در 27 ژانویهٔ 1925 در پیتربورو انگلستان زاده شد و در 97 سالگی در اتاوای کانادا درگذشت.  او در مدرسه سلطنتی شهر پیتربورو تحصیل کرد. در سال 1943 با بورس تحصیلی اداره جنگ و وزارت اطلاعات، دوره فشرده زبان فارسی را در دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی (سوآس) در دانشگاه لندن گذرانید .

در سال 1947 به مطالعات عربی و فارسی در کوئینز کالج در دانشگاه آکسفورد روی آورد. در سال 1950 لیسانس خود را در مطالعات شرقی دریافت کرد. پس از 10 سال تدریس و مطالعه به عنوان آموزشیار زبان فارسی در دانشگاه لندن (سوآس)، در سال 1958 دوره دکتری را زیر نظر آن لمبتون و ولادیمیر مینورسکی دریافت کرد.

سیوری در سال 1944 به عنوان مأمور اطلاعاتی مشغول به کار شد‌. او در سال 1945 به ایران آمد و تا سال 1947 در پست‌های مختلف نظامی و دیپلماتیک و سپس تا سال 1949 با درجه ستوانی جزو افسران ذخیره معمولی بود.

راجرز سیوری جزو نویسندگان تاریخ اسلام کمبریج و تاریخ ایران کمبریج بوده‌است. سیوری ازجمله افرادی است که بیشترین آثار را در باب تاریخ صفویان نگاشته است که بازخوردهای متفاوتی را در میان تاریخ نگاران ایرانی برانگیخته است.

از جمله آثار راجر سیوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد : 

  • «مقالات متعدد در دائرةالمعارف اسلام»
  • همکاری در تألیف کتاب ایران بعد از اسلام
  • مروری بر تاریخ
  • فرهنگ و زبان آن 
  • ویرایش کتاب مقدمه‌ای بر تمدن اسلامی 
  • ترجمهٔ کتاب تاریخ عالم‌آرای عباسی، اثر اسکندر بیگ منشی در دو جلد (۱۹۷۸) 

فهرست مطالب کتاب تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی راجر .م. سیوری : 

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

406 صفحه

نویسنده

راجر .م. سیوری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تحقیقاتی در تاریخ ایران عصر صفوی راجر .م. سیوری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *