دانلود کتاب علل و عوامل پذیرش قطعنامه 598 کامران غضنفری PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب علل و عوامل پذیرش قطعنامه 598 کامران غضنفری ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب علل و عوامل پذیرش قطعنامه 598 کامران غضنفری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، هنگامی که صدام حسین در سال 1359 با تشویق و تحریک آمریکا تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد ، تصور می کرد که در ظرف یک هفته به عمر نظام جمهوری اسلامی خاتمه ، داده این کشور را متصرف خواهد شد .

اما از آنجا که در محاسبات خود ، جایی برای ایمان و اعتقادات مردم این سرزمین و رهبری الهی امام خمینی (ره) باز نکرده بود ، ناباورانه با مقاومت سرسختانه مردان و زنان و پیر و جوان این کشور روبه رو شد . 

معرفی کتاب جنگ و صلح 
در 27 تیر 1366، شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای پایان جنگ ایران و عراق صادر کرد . این قطعنامه که مفصل‌ترین ، اساسی‌ترین و قطعی‌ترین قطعنامه‌ی شورای امنیت درباره‌ی این جنگ بود بلافاصله توسط عراق پذیرفته شد ، ایران نیز یک سال بعد این قطعنامه را پذیرفت .

پذیرش این قطعنامه ، که امام خمینی (ره) آن را به «نوشیدن جام زهر» تشبیه کرده است ، تأثیرات عمیق و گسترده‌ای بر مسیر انقلاب داشت . کتاب جنگ و صلح به این مقطع مهم اما مغفول می‌پردازد .

سید محمدمهدی دزفولی ، ضمن مصاحبه با 15 تن از افرادی که در آن زمان غالباً نقشی کلیدی داشتند ، پرسش‌هایی اساسی را مطرح می‌کند در این‌باره که چرا ایران پس از فتح خرمشهر جنگ را تمام نکرد ، چرا مذاکره برای صلح در سال‌های 1364 و 1365 که توازنی میان ایران و عراق ایجاد شده بود انجام نشد و … علاوه بر این ، جنگ و صلح به سال‌های بعد از جنگ و دوران سازندگی در زمان ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز می‌پردازد .

افرادی که در این کتاب با آن‌ها مصاحبه می‌شود کارشناسانی در حوزه‌ی اقتصادی ، سیاسی و نظامی هستند و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به احمد توکلی ، فرشاد مؤمنی ، ابراهیم یزدی ، صادق زیباکلام ، حسین شیخ الاسلام ، عباس ملکی ، محمد عطریانفر ، غلامحسین کرباسچی ، محسن رفیق‌دوست و… اشاره کرد .

کتاب جنگ و صلح ضمیمه‌ی مستند «عقلا» از آخرین تولیدات مرکز مستندسازی سفیر فیلم است .

کتاب جنگ و صلح برای چه کسانی مناسب است ؟
این کتاب برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران مناسب است .

با سید محمدمهدی دزفولی بیشتر آشنا شویم 
نویسنده‌ی کتاب حاضر ، علاوه‌بر جنگ و صلح، کتاب‌های دیگری را مانند شهید روز هشتم ، قمار و… در کارنامه‌ی خود دارد . سید محمدمهدی دزفولی به فیلم‌سازی نیز اشتغال دارد و چندین مستند از جمله روزهای خرداد ، هلوکاست ، چریک فیلم‌ساز و… را کارگردانی کرده که برنده‌ی جوایزی در جشنواره‌ی سما و جشنواره‌ی ترنم شده‌اند .

برشی از کتاب جنگ و صلح 
بیست‌ودوم بهمن‌ماه 1357 انقلاب به پیروزی رسید و مرحله‌ای جدید در ایران آغاز شد : نظام سیاسی تغییر کرد ، سیاست خارجی براساس شعار نه شرقی و نه غربی تعریف شد ، سیاست داخلی توجه به محرومین و مستضعفان و اقشار کمتر برخوردار بود و سیاست اقتصادی هم تا حدّ زیادی به‌خصوص از سال 1360 به بعد براساس سیاست‌های دولتی و اصطلاحاً سیاست‌های سوسیالیستی که به نفع اکثریت مردم باشد تعریف شد تا منافع مردم به‌خصوص در دوره‌ی جنگ تأمین شود .

در بین سال‌های 1357 تا 1359 ، توطئه‌های مختلفی که انقلاب را تهدید می‌کرد خنثی و مهار شده بود ؛ ازجمله غائله‌ی کردستان ، کودتای نوژه ، حمله‌ی آمریکا به طبس ، ترورهای فرقان ، فتنه‌ی تجزیه‌طلبی در گنبدکاووس و خوزستان و بلوچستان و همچنین مقابله با تحرکات گروه وابسته به آیت‌الله شریعتمداری در آذربایجان که همه‌ی این‌ها خطیر بودن شرایط کشور و انقلاب را نشان می‌داد ، اما انقلاب با موفقیت از همه‌ی این گردنه‌های تاریخی و خطیر عبور کرد .

حدود بیست ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، جنگی گسترده علیه انقلاب تازه به ثمر رسیده‌ی مردم ایران آغاز شد که دوره‌ی جدید و مهمی در تاریخ ایران و انقلاب بود ؛ جنگی که بیش از آنکه جنگ نظامی و صرفاً برای اختلافات ظاهری مرزی باشد ، به دلیل ترس از گسترش انقلاب اسلامی در منطقه‌ی غرب آسیا بود که بعد از اشغال لانه‌ی جاسوسی آمریکا در تهران ، دامنه‌های آن گسترش یافته بود و ترس از آن وجود داشت که این انقلاب دامان کشورهای عربی همانند عربستان ، عراق ، اردن ، مصر و… را هم بگیرد .

جالب اینجاست که در روز آغازین جنگ ، هنگامی‌ که صدام حسین گلوله‌ی توپی را به‌سمت ایران شلیک کرد ، ملک‌حسین پادشاه اردن نیز در کنار او بود و این نشان از آن داشت که حکومت‌های اعراب مرتجع منطقه همگی پشت سر صدام قرار دارند تا جنگی علیه ایران را سامان دهند و جمهوری اسلامی را سرنگون کنند .

حمایت‌های مالی مستقیم بسیاری از کشورهای عرب همانند عربستان ، کویت ، امارات ، مصر ، اردن و … از صدام علنی و رسمی بود و مسئله زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم بسیاری از این کمک‌ها نیز بلاعوض بود !

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آقایی خیلی پیر با بال هایی خیلی بزرگ گابریل گارسیا مارکز PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

92 صفحه

نویسنده

کامران غضنفری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب علل و عوامل پذیرش قطعنامه 598 کامران غضنفری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *