دانلود کتاب راهنمای بالینی ارزیابی تشخیص و درمان فشار خون طاهره سموات PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب راهنمای بالینی ارزیابی تشخیص و درمان فشار خون طاهره سموات ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب راهنمای بالینی ارزیابی تشخیص و درمان فشار خون طاهره سموات PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، به طور کلی، علت‌های اصلی بروز فشارخون بالا هنوز مشخص نیستند. با این حال، مهمترین نکته مهم آن است که با پیشگیری و کنترل این بیماری، می‌توان از بروز عوارض و ناتوانی‌های مرگبار ناشی از آن جلوگیری کرد.

برای دستیابی به این هدف، لازم است دستورالعمل‌های بالینی مناسب جهت پیشگیری، تشخیص و درمان فشارخون بالا در دسترس عموم باشند.

معرفی کتاب راهنمای بالینی ارزیابی تشخیص و درمان فشار خون طاهره سموات :

فشار خون (Blood Pressure) همان نیرویی است که خون به دیواره شریان‌ها وارد می‌کند. اصلی‌ترین مشکل مرتبط با فشار خون این است که مقدار آن از حد نرمال (120/80 میلی‌متر جیوه) بالاتر یا پایین‌تر باشد.

سالانه افراد زیادی برای درمان صددرصدی فشار خون بالا (پرفشاری خون) به پزشک مراجعه می‌کنند. چرا که افزایش آن سلامتی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

عواملی که باعث تغییر فشار خون می‌شوند

یک پدیده کاملا ثابت نیست، بلکه شما بر اساس فعالیتی که انجام می‌دهید باعث تغییر آن می‌شوید. به‌ عنوان مثال، ورزش و فعالیت‌های هیجان‌انگیز آن را افزایش می‌دهند، در حالی که استراحت باعث افت فشار می‌شود. عوامل زیر هم می‌توانند روی میزان آن تاثیر داشته باشند:

  • سن
  • تغییر موقعیت (برای مثال، تغییر وضعیت از حالت نشسته به حالت ایستاده)
  • داروهای مصرفی

اگر شما نرمال باشد، پزشک در هر چکاپ سالانه آن را بررسی خواهد کرد. اما در صورتی که مقدار آن در اولین ویزیت بالا یا پایین باشد، پزشک از شما می‌خواهد که آن را چند بار در طول هفته کنترل کنید.

بهتر است فشار خود را به کمک دستگاه فشارسنج در ساعات مشخصی از روز چک کنید تا بتوانید در قرار ملاقات بعدی با پزشک گزارش کاملی به او ارائه دهید. اگر فشار شما بسیار بالا باشد، پزشک دستگاه مانیتورینگ را پیشنهاد می‌دهد. این دستگاه را باید به مدت ۲۴ ساعت روی بازوی خود ببندید تا هر 15 تا 30 دقیقه یک‌بار فشار شما را در حین انجام فعالیت‌های روزمره اندازه‌گیری و ثبت کند.

نحوه اندازه‌گیری فشار خون

بعضی عوامل مثل عصبانیت، فعالیت بدنی شدید و پر بودن مثانه می‌توانند به طور کاذب مقدار فشار را بالا نشان دهند. در زیر شما را با روش درست اندازه‌گیری فشار آشنا می‌کنیم :

  • آرامش خود را حفظ کنید.
  • کاف دستگاه را به دور بازو (بالای آرنج) ببندید.
  • گوشی پزشکی را زیر کاف قرار دهید.
  • پوآر (پمپ) متصل به کاف را چند بار فشار دهید تا کاف باد شود.
  • وقتی گیج (دستگاه دارای عقربه و اعداد) به عدد 200 میلی‌متر جیوه رسید، با باز کردن پیچ پوآر کاف را به آرامی خالی کنید.
  • با گوشی پزشکی به صداهایی که می‌شنوید گوش دهید. اولین صدا مربوط به فشار سیستولیک است. وقتی صداها متوقف می‌شوند، گیج دستگاه به شما فشار دیاستولیک را نشان می‌دهد.

برشی از کتاب راهنمای بالینی ارزیابی تشخیص و درمان فشار خون طاهره سموات :

پیشگفتار
ما در محیطي زندگي ميكنیم كه به سررعت تحرت تررثیر عوامرل قدرتمندي هم چرون پیرر شردن جمعرت، شهرنشریني و جهراني شردن شیوههاي زندگي ناسالم )تجارت انواع مواد غذایي غیرسرالم، الكرل،
دخانیات و…( دچار تغییر شده است و تمام كشورها اعم از فقیر، غني و با درآمدهاي متوسط با مشكالت سالمتي بره دلیرل همرین تغییررات محیطي روبرو هستند. از پیامدهاي این دگرگون افزایش بیماريهراي غیرواگیر نظیر بیماريهاي قلرب و عرروق، دیابرت، انرواع كانسررها و بیماريهاي ریوي هستند. از میان بیماريهاي غیرواگیر، ميتوان به بیمراري فشرارخون براال اشاره كرد. این بیماري یك عامل خطر كلیردي بیماريهراي قلرب و عروق است درصد بار بیماري منتسب به آن قابل توجه است. بیش از یك میلیارد درد نیا به این بیماري مبتال هستند و هر ساله نه میلیون نفر به علت این بیماري فوت ميكنند. فشارخون باال مسب %44 نارسرایي كلیره CKD و %53 بیماريهراي ایسكمیك قلبي و بیش از %44 سكته مغزي (Stroke (است.

در ایران %35/4 افرراد سرنین 45-35 سرال بره ایرن بیمراري مبرتال هستند. با توجه به ارتباط افزایش شیوع هیپرتانسیون برا افرزایش سرن، تعداد افراد باالي 74 سال مبتال به فشارخون باال بیش از %24 است. از طرفي این بیماري قابل پیشگیري است. اگرر بره موقرع تشرخیص داده شده و درمان شود، عالوه بر كاهش عوارض و هزینههایي نظیرر جراحي قلب باز CABG و دیالیز، از مرگهراي زودرس و ناتوانيهرا
و معلولیتها نیز كاسته خواهد شد. بنابراین یكي از اهداف پیشگیري از بیماريهاي غیرواگیر كنترل و
پیشگیري فشارخون باال و عوامل خطر همراه آن است. براي پیشگیري و كنترل بیماريهاي قلب و عوق با رویكرد درمان فشار خون باال، نیاز بره اصرالح شریوه زنردگي و درمانهراي دارویري
است. و در نهایت هدف از درمان ایرن بیمراري كراهش مورترالیتي و موربیدیتي بیماريهاي قلب و عروق است.
برخالف دو، سه دهه قبل هیپرتانسیون به تنهایي درمان نميشرود و عوامل خطر یا بیماريهراي Comorbid همرراه برا فشرارخون براال نیرز درمان ميشوند. و تمام راهنماهاي بالیني كه توسط انجمنهراي قلرب و عروق یا هیپرتانسیون ارائه شده است ابتدا به تخمرین عوامرل خطرر كلي قلب و عروقي ميپردازند.

باهنماي بالیني كه اداره قلرب و عرروق معاونرت بهداشرت وزارت براي ارزیابي، تشخیص و درمران هیپرتانسریون ارایره كررده اسرت برر اساس راهنماي بالیني انجمن قلب اروپا است. در این راهنمرا چرارت تخمین اثرات جامع عوامرل خطرر، آسریبهاي ارگانهراي حیراتي و بیماريهراي Comorbid روي احتمرال خطرر كلرري حررواد قلرب و عروقي كشنده ارایه شده است. این راهنما كمك ميكند ترا افرراد مبرتال بره هیپرتانسریون برر اسرا احتمال خطر كلي حواد كشنده قلبي عروقي در ده سرال آینرده بره
چهار گروه تقسیم ميكند: افراد با خطر پایین، افراد با خطر متوسط، با افراد با خطر باال و افراد برا
خطر بسیار باال. بین ترتیب افراد هیپرتانسیو بر مبناي این تقسیمبندي درمان و پیگیرري
ميشوند. امید است با استفاده از این راهنما، یك رویكرد واحد در مدیریت
هیپرتانسیون و ارتقا پیامدهاي درمان ایجاد نماید. در پایان این نكته تذكر داده ميشود كره ممكرن اسرت بیمراران برا فشار خون باال شرایط خاصي داشته باشند كه در راهنما بره آن اشرارهنشده باشد، در این موارد درمان به صورت فردي انجام ميشود.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب سیرت صحابیات شاکر الذهبی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

41 صفحه

نویسنده

طاهره سموات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب راهنمای بالینی ارزیابی تشخیص و درمان فشار خون طاهره سموات PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *