دانلود کتاب صبر بر آزمون الهی و جایگاه آن در ایمان محمود خوش خبر PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب صبر بر آزمون الهی و جایگاه آن در ایمان محمود خوش خبر ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب میراث اسلامی ایران جلد هشتم رسول جعفریان PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، شرح جایگاه و ارزش صبر در مشکلات و گرفتاری‌ها و بیان فضایل آن است. نویسنده در آغاز تعریضی جامع از ابتلا و صبر عرضه کرده و سپس به آیات و احادیثی می‌پردازد که در این مورد به ما رسیده است.

وی پس از تقسیم‌بندی صبر به نیک و بد، به حقیقت صبر و اقسام و آداب و جایگاه آن در ایمان می‌پردازد. در بخش پایانی، قهرمانان و بزرگان از تاریخ را معرفی می‌کند که اسوه صبر و مقاومت در برابر مشکلات بوده و از آزمون‌های الهی سربلند بیرون آمده‌اند.

برشی از دانلود کتاب صبر بر آزمون الهی و جایگاه آن در ایمان محمود خوش خبر :

ایوب

چنان که ابن هشام میگوید ایوب الله از سرزمین روم است و نسب وی به ابراهیم ال میرسد دارایی فراوان او از قبیل شتر و گوسفند و بردگان و زمین و نیز دارای فرزندان و خانواده بسیار بود خداوند او را به بیماری مبتلا نمود و همه ی آنها را از دست داد کلیه ی اعضای بدنش بیمار شد عضوی از بدنش نماند جز قلب و زبان که با آنها خداوند را ذکر میکرد و با این وصف او شکیبا و مخلص بود شب و روز خداوند را ذکر میکرد.

بیماری ایوب الله طولانی شد و همه ی مردم از وی کناره گیری نمودند و از شهر رانده شد و در مکان نامناسب سکونت داده شد تمامی مردم جز همسر نیکوکارش که ایوب از قدیم در حق وی نیکی و دل سوزی کرده بود از او جدا شدند و در مورد مدت بیماری گفته شده سه سال طول کشیده و گفته شده هفت سال و چند ماه و گفته شده هیجده سال بوده است.

در این مدت همه ی گوشت بدنش ریخته شده و از بدنش جز استخوان چیزی نماند و همه ی اینها جز شکیبایی و ایمان وی به آفریدگارش و اعتماد به او و سپاس و شکر بر آنچه که او را مورد آزمایش قرار داده بود نیفزود.

خداوند مصیبت و شکیبایی ایوب را بزرگترین نمونه ی برای شکیبایان توکل کرده بر خداوند بلند مرتبه یاد کرده است و پس از این که بیماری در او باقی ماند چاره ندید جز پناه بردن به خداوند که بیماری را از او دور کند و بیماریش را برطرف سازد خداوند دعایش را پذیرفت و او را از بیماری نجات داد و سختی را از او برطرف نمود.

معرفی محمود خوش خبر :

پدر نویسنده این کتاب، در واقع امام جمعه و جماعت عسلویه بودند.

ایشان یک مرد فاضل، عالم، قاضی و مرجع دینی بودند و همچنین به عنوان گره گشای مشکلات اجتماعی منطقه در زمان خود شناخته می‌شدند.

وی در سال 1310 هجری شمسی در شهر عسلویه، که امروزه به عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می‌شود، به دنیا آمد.

او فرزندش را از کودکی به گله‌دار می‌فرستاد تا در محضر استاد فرزانه مفتی فارس، علامه شیخ احمد سعادتی، تحصیل کند.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب اهمیت دعوت و آداب آن شاکر الذهبی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

106 صفحه

نویسنده

محمود خوش خبر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب صبر بر آزمون الهی و جایگاه آن در ایمان محمود خوش خبر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *