دانلود کتاب اشعار معروف سید ضیاءالدین سجادی PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب اشعار معروف سید ضیاءالدین سجادی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

دانلودکتاب اشعار معروف سید ضیاءالدین سجادی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب “اشعار معروف سید ضیاءالدین سجادی” به بررسی و گردآوری آثار شعری سید ضیاءالدین سجادی، یکی از برجسته‌ترین شاعران معاصر ایران، می‌پردازد. این کتاب شامل نمونه‌هایی از اشعار معروف و مهم اوست که در طول زندگی حرفه‌ای‌اش نوشته شده‌اند.

درباره نویسنده کتاب اشعار معروف

سید ضیاءالدین سجادی (متولد 1299 خورشیدی در مشهد و درگذشته 3 مرداد 1375 در تهران) یکی از اساتید دانشگاه، پژوهش‌گران ادبیات فارسی، مترجمان و مصححان برجسته ایرانی بود. دکتر سجادی در خانواده‌ای روحانی در مشهد به دنیا آمد.

پدرش، حاج سید مصطفی سرابی خراسانی، از فضلای مشهد و دارای ذوق شعری بود که ادبیات را نزد ادیب نیشابوری و فلسفه را از حاجی فاضل آموخته بود.

سجادی با پشتوانه علمی و فرهنگی از خانواده، در سال 1321 به تهران آمد تا تحصیلات عالی خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی ادامه دهد.

در آن زمان، دانشگاه تهران میزبان استادان برجسته‌ای مانند بدیع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدین همایی، احمد بهمنیار، ملک‌الشعرای بهار، میرزا عبدالعظیم قریب و ابراهیم پورداوود بود و سجادی از محضر این بزرگان بهره‌برداری کرد.

او در سال 1334 از رساله دکتری خود با موضوع خاقانی شروانی دفاع کرد که به بررسی و تحلیل آثار و اشعار خاقانی در طول زندگی‌اش منجر شد.

از سال 1344 به عنوان استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشسرای عالی، دانشگاه تهران، تربیت معلم، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد به تدریس پرداخت.

دکتر سجادی در 26 شهریور 1381 به‌عنوان یکی از مفاخر فرهنگی ایران معرفی شد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب شاد کردن دیگران از دیدگاه اهل بیت رحمت پوریزدی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

477 صفحه

نویسنده

سید ضیاءالدین سجادی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب اشعار معروف سید ضیاءالدین سجادی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *