دانلود کتاب چهره عربان زن عرب نوال السعداوی PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب چهره عربان زن عرب نوال السعداوی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب چهره عربان زن عرب نوال السعداوی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، در جهان عرب کمتر کسی است که او را نشناسد. از او با ‌عنوان «فمینیست رادیکال مصری» یاد می‌کنند. «نوال السعداوی» زنی جسور است که همواره خلاف جریان آب حرکت کرده است.

«نوال سعداوی» در ایران با کتاب معروف «چهره عریان زن عرب» شناخته شده است با این حال، در جهان عرب خوانندگان آثارش او را با بیش از 50رمان و نمایشنامه منتشرشده و اظهارنظرهای اجتماعی و سیاسی می‌شناسند.

این کتاب فریاد زنی است از عمق جامعه عرب، زنی که به دلیل مطالعات وسیع و هم تخصص و تجربه های حرفه ای خود به تار و پود ساخت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه خویش راه یافته و ریشه های ستم مضاعف بر زن عرب را از دل خاک تاریخ کهن این قوم بیرون کشیده و به تفصیل و جز به جز برای خواننده هم زبان و هم فرهنگ خویش به نمایش گذاشته است.

معرفی کتاب چهره عربان زن عرب نوال السعداوی :

این کتاب در ایران با معروف چهره عریان زن عرب جسور که همواره خلاف جریان آب حرکت کرده استدل شناخته شده در جهان عرب 50 رمان و نمایشنامه و اظهار نظرهای اجتماعی و سیاسی می‌شناسند.

فریاد زنی از عمق جامعه عرب زنی که به علت مطالعات گسترده و هم تخصص و تجربه های حرفه ای خود به تار و پود ساخت اجتماعی اقتصادی و فرهنگی جامعه خویش راه یافته و ریشه های ستم مضاعف بر زن عرب را از دل خاک تاریخ کهن این قوم بیرون کشیده است.

معرفی نوال السعداوی :

نوال سعداوی (به عربی: نوال السعداوي)؛ زاده 27 اکتبر 1931 در کفر طحله درگذشته 21 مارس 2021 در قاهره) نویسنده، کنشگر اجتماعی، فمینیست، روان‌پزشک، و پزشک مصری بود. به گمان برخی، سعداوی بزرگ‌ترین نماینده زنان رمان‌نویس عرب است که در رمان‌هایش بیش از همه به زندگی خود پرداخته‌است.

نوال سعداوی در روستای کوچک کفر طحله در نزدیکی قاهره چشم به جهان گشود. او فرزند دوم یک خانوادهٔ نُه نفری بود. پدرش کارمند وزارت آموزش و پرورش بود و به خاطر نقشی که در انقلاب 1919 مصر علیه اشغال مصر و سودان از سوی بریتانیا ایفا کرده بود به یک شهر کوچک در دلتای نیل تبعید شد و به مدت ده سال از ارتقای شغلی او جلوگیری کردند.

پدر نوال فردی نسبتاً پیشرو بود که حس عزت نفس را در نوال تقویت کرد و او را تشویق کرد که زبان عربی بیاموزد. مادر نوال از خانواده‌ای ثروتمند از امپراتوری عثمانی بود.

یکی از تجربیات تلخ نوال سعداوی در دوران کودکی ختنه شدن در سن 6 سالگی بود. او در در کتاب چهره پنهان حوا تعریف می‌کند که این تجربه دردناک را در کف حمام داشته درحالیکه مادرش در کنارش بوده‌است. برای همین، او در طول زندگی خود همواره علیه ختنه زنان تلاش می‌کرد و آنرا ابزاری برای ستم به زنان می‌دانست. او در دوران کودکی دریافت که دختران نسبت به پسران کم ارزش‌تر هستند.

خانواده نوال سعداوی در سن 10 سالگی تلاش کردند او را وادار به ازدواج کنند. اما او از این کار خودداری کرد و مادرش نیز از تصمیم او پشتیبانی کرد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تاریخ کمبریج دوره ی صفوی دانشگاه کمبریج PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

6 مگابایت

تعداد صفحات

364 صفحه

نویسنده

نوال السعداوی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب چهره عربان زن عرب نوال السعداوی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *