دانلود کتاب مگس ها ژان پل سارتر PDF

35000تومان

پی دی اف دانلود کتاب مگس ها ژان پل سارتر ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

دانلود کتاب مگس ها ژان پل سارتر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب حاضر، نمایشنامه‌ ای درام از نویسنده و فیلسوف فرانسوی، ژان پل سارتر است. این نمایشنامه که در سه پرده روایت می شود، در سال 1943 نوشته شده‌ و بارها توسط گروه‌ های مختلف در سراسر جهان به روی صحنه رفته. نمایشنامه مگس‌ ها (The Flies) داستان اُرست و خواهرش، الکترا، را روایت می‌ کند.

برشی از کتاب کتاب مگس ها ژان پل سارتر:

مگسها نام نمایشنامه ای است در سه پرده از نویسنده مشهور فرانسوی ژان پل سارتر. این نمایشنامه دارای ۱۵ شخصیت است. «مگسها» بارها توسط گروههای مختلف در سراسر جهان به روی صحنه رفته است. این کتاب اولین نمایش نامه چاپ شده سارتر هست و در آن از اساطیر و افسانه های مشهور یونان استفاده شده است.
خلاصه کتاب :
ماجرا در شهر آرگوس جریان دارد . اژیست ، آگاممنون را کشته با همسر او ازدواج کرده ، اکنون پادشاه است و الکتر دختر آگاممنون را خدمتکار خود نموده . اورست پسر آگاممنون که از دست او جان سالم به در برده بوده اکنون به شهر بازگشته تا ناظر سرنوشت خانواده و وطنش باشد . اژیست مملکت را با خرافه پرستی و غم و مراسم عزاداری های دسته جمعی اداره می کند و اورست آمده تا آزادی انسان را به او یادآور شود و آنها را به طغیان فر خواند …
قسمت های زیبایی از کتاب:
معلوم نیست بتوانید شریک ندامت آنها شوید ، چرا که در گناهکاری آنها سهیم نبوده اید .
آدم هایی هستند که ملتزم و در قید و بند زاده می شوند : آنها انتخابی ندارند ، در راهی رها شده اند ، در انتهای راه نقشی انتظارشان را می کشد، نقش خودشان .
به زحمت می توانم تصوری از گردشگاه ها ، آواز خوانی ها ، تبسم ها داشته باشم . مردم اینجا از ترس خسته و رنجور شده اند .
بر روی این زمین خاکی ، انسان خردمند ، هیچ آرزویی نمی تواند داشته باشد ، جز آنکه روزی بتواند شری را که از دیگران ، دامن او را گرفته به خودشان برگرداند.

معرفی ژان پل سارتر:

ژان-پل شارل ایمار سارْتْرْ (فرانسوی: Jean-Paul Charles Aymard Sartre‎؛ 21 ژوئن 1905 – 15 آوریل 1980): فیلسوف، اگزیستانسیالیست، رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، منتقد فرانسوی و یکی از چهره‌های کلیدی در فلسفه اگزیستانسیالیسم (و پدیدارشناسی) به‌شمار می‌رود. آثار او بر جامعه‌شناسی، نظریه انتقادی، نظریه پسااستعماری و مطالعات ادبی تأثیر گذاشته است و این تأثیر کماکان ادامه دارد. او در سال ۱۹۶۴ جایزه نوبل ادبیات را علیرغم تلاش برای امتناع از آن دریافت کرد و گفت که همیشه افتخارات رسمی را رد می‌کند و «یک نویسنده نباید اجازه دهد که خود را به یک موسسه تبدیل کنند.

زندگی:

سارتر در پاریس به دنیا آمد. پدرش «ژان باپتیست سارتر» (1847–1906) افسر نیروی دریایی فرانسه بود و مادرش «آنه ماری شوایتزر» (1882–1969) دخترعموی آلبرت شوایتزر، پزشکی که برنده جایزه صلح نوبل شد، بود. پانزده‌ماهه بود که پدرش به علت بیماری تبی که به احتمال زیاد از هندوچین فرانسه گرفته بود از دنیا رفت.پس از آن مادرش نزد والدینش در مودون بازگشت.

پدربزرگش شارل شوایتزر، عموی آلبرت شوایتزر، در مدرسه به آموزش زبان آلمانی اشتغال داشت. ژان در خانه زیر نظر او و چند معلم خصوصی دیگر تربیت شد و در خردسالی خواندن و نوشتن (فرانسه و آلمانی) را فراگرفت. در کودکی چشم راستش دچار آب مروارید شد، به تدریج انحراف به خارج پیدا کرد و قدرت بینای‌اش را از دست داد. تا ده سالگی بیشتر خانه‌نشین بود و ارتباط بسیار کمی با مردم داشت.

همانگونه که خود در کتاب کلمات دوران کودکی‌اش را بیان می‌کند، کودکی تیزهوش اما گوشه‌گیر بود و سال‌های کودکی را بیش از هرجا میان انبوه کتاب‌ها به خواندن آثار مهم ادبی و تاریخی گذرانده است. پس از آن به مدرسه لیس هنری هشتم رفت.

دوازده ساله بود که مادرش دوباره ازدواج کرد و با همسر جدیدش که یکی از دوستان قدیمی پدر ژان بود به شهر لا روشل نقل مکان کرد. این اقدام موجب نفرت سارتر از مادرش شد. تا 15 سالگی برای تحصیل به مدرسه‌ای در لا روشل رفت، اما تحمل شرایط مدرسه و رفتارهای خشونت‌آمیز دانش‌آموزان دیگر برای او بسیار دشوار بود.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب حیات چیست ادی پراس PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

138 صفحه

نویسنده

ژان پل سارتر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب مگس ها ژان پل سارتر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *