دانلود کتاب دین هخامنشیان اردشیر جهانیان PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب دین هخامنشیان اردشیر جهانیان ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب دین هخامنشیان اردشیر جهانیان PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، آشنایی با تاریخ هر کشور که بمنزله شالوده زیربنای حیات آن کشور و ملت محسوب می شود، خود مایه بخش استواری برای ساختن بنای حال و آینده آن کشور است.

درست است که تنها افتخار به گذشته درخشان برای ملتی بسنده نیست، اما خود انگیزه غرور انگیزی است که با آگاهی از بد و نیک آن میتوان تجربه ها آموخت و سرمشقی است که روشنایی بخش راه حال و آیندگان خواهد بود. 

معرفی کتاب دین هخامنشیان اردشیر جهانیان

یکی از نقاط مبهم تاریخ ایران تا همین چندی پیش، موضوع دین و مذهب هخامنشیان بود. این موضوع که هواره مورد گمانه‌زنی و تحقیق محققین و مستشرقین قرار داشت، در کتاب حاضر نیز به بوته بررسی و تحلیل گذاشته شده است.

هخامنشیان دومین حکومت ملی ایران (نخستین حکومت ملی، مادها بودند) بودند که شالوده ملی‌گرایی و ایران‌گرایی را بنیان‌ نهادند. این حکومت توانست در مدت زمانی حدود دو قرن، به عنوان تک‌قدرت جهان باستان قد علم کرده و بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ بشر را تشکیل دهد.

با وجودی که بسیاری از مظاهر تمدن امروزی که برگرقته از نوع کشورداری و حکومت هخامنشیان است، و با وجودی که بسیاری از جنبه‌های سیاسی و اجتماعی مربوط به هخاشمنشیان به همت کارشناسان و پژوهشگران آشکار شده است، اما موضوع دین هخامنشی همواره مورد تردید بوده است.

کتاب فوق‌الذکر بر پایه همین تردید و برای یافتن پاسخی برای این پرسش که هخامنشیان چه دینی داشتند، به رشته نگارش درآمده است. این کتاب نایاب تماما با محوریت واکاوی دینی و مذهبی هخامنشیان تحریر یافته.

معرفی اردشیر جهانیان

اردشیر جهانیان از نام‌آوران تاریخ زرتشتیان بود که با پشتکار در پویایی و پیشرفت جامعه زرتشتی و ماندگاری نام سرزمینش کوشید و در صحنه‌ی اقتصادی و فرهنگی کشور نام و اثری نیک از خود بر جای گذاشت.

او سردبیر ماهنامه هوخت، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و نویسنده کتاب‌های دینی بود.

ایشان در سال 1962 میلادی، هنگامی که عضو کمیسیون دینی و فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران بود به ابتکار خود راه‌اندازی کنگره جهانی زرتشتیان را پیشنهاد کرد و هیات‌مدیره به اتفاق آرا پذیرفت. کنگره جهانی زرتشتیان تاکنون در کشورهای گوناگون هم‌اندیشان بسیاری را گردهم آورده است.

ایشان در سال 1991میلادی به دعوت یونسکو در کنگره جهانی بزرگداشت فردوسی در ایران به سخنرانی پرداخت. سپس کتابی به نام پندنامه فردوسی نگارش و چاپ کرد.

ایشان تا پایان زندگی، از سوی انجمن برای گرفتن حق و حقوق زرتشتیان بسیار تلاش کرد. او پیوسته با شرکت در کنکاش موبدان، دیدگاه‌های خود را برای بهبود جایگاه زرتشتیان بیان می‌کرد.
همسر ایشان بانوی فرهیخته سرور صرفه‌نیا، در آن دوران که دختران از دانش‌اندوزی دور بودند، دانشنامه‌ی دیپلم از مدرسه‌ی انگلیسی در یزد گرفته بود.

زنده‌یاد اردشیر جهانیان هماره بر این باور بود که زرتشتیان با شمار کم جمعیت، باید با کارآزمودگی به پیشرفت و زندگی والا بیندیشند. اردشیر جهانیان دارای 8 فرزند، ۵ دختر و سه پسر بود.

برخورداری 7 فرزند او از تحصیلات عالی گواه بر این اندیشه است. دو پسر و یک دخترشان پزشک هستند. یک پسرشان دانش‌آموخته‌ی دکتری کامپیوتر است. 46 سال پیش، آخرین دختر خود، پریچهر را برای تحصیل به آمریکا فرستاد.
نکونام اردشیر جهانیان سال ۱۲۹۵ دیده به جهان گشود و یکم بهمن‌ماه ۱۳۷7 زندگانی را بدرود گفت. در درازنای زندگی پربار و ارزنده‌ی خود 4 کتاب را با عنوان‌های، «دین هخامنشیان» چاپ سال1340، «زن‍دگ‍ان‍ی‌ زرت‍ش‍ت» سال ۱۳۴۹، بيست‌ویک نوشتار درباره‌ی پايه‌های دين زرتشتی در سال ۱۳۶۲، و کتاب ویژگی‌های تاریخ، شناختی از پایه‌گذاران تمدن در جهان را در سال ۱۳۶۴ به نگارش درآورد.

برشی از کتاب دین هخامنشیان اردشیر جهانیان

آشنایی با تاریخ هر کشور که به منزله شالوده و زیربنای حیات آن کشور و آن ملت محسوب می‌شود، دلیلی موجه و بی‌نظیر برای ساخت و ساز آینده می‌باشد.

درست است که تنها افتخار به گذشته درخشان، نباید ملاک قرار گیرد، اما آگاهی از این گذشته درخشان، انگیزه غرورآفرینی است که با آگاهی از بد و نیک آن می‌توان تجربه‌ها آموخت و سرمشقی است که روشنایی بخش راه آیندگان است.

با درک علل سرفراری‌ها و بزرگی‌های هر دوران، امکان پی‌ریزی سرافرازی‌ها و بزرگی‌های بیشتر و استوارتر برای دوره آینده به دست خواهد آمد. 

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب عایق ها و فشار قوی مهدی ثقفی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

4 مگابایت

تعداد صفحات

205 صفحه

نویسنده

اردشیر جهانیان

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب دین هخامنشیان اردشیر جهانیان PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *