دانلود کتاب دلایل خوب برای احساس های بد راندولف نسه – بنفشه شریفی خو PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب دلایل خوب برای احساس های بد راندولف نسه – بنفشه شریفی خو ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

 کتاب دلایل خوب برای احساس های بد راندولف نسه – بنفشه شریفی خو PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، چرا احساس بدی دارم ؟ قدرت واقعی در درک احساسات بد ما وجود دارد. راندولف ام .نسه پزشک ، دانشمند و نویسنده‌ی مشهور آمریکایی در کتاب دلایل خوب برای احساس‌های بد ، دیدگاه‌های روانشناسی تکاملی را برای شما شرح می‌دهد تا ریشه‌های مشکلات روانی را از این زاویه نیز بسنجید .

معرفی کتاب دلایل خوب برای احساس های بد راندولف نسه – بنفشه شریفی خو :

راندولف ام. نسه ( Randolph M. Nesse ) اولین‌بار که پی برد زیست‌شناسیِ تکاملی می‌تواند تفسیرهای جدیدی از اختلالات روانی به دست دهد ، بلافاصله تصمیم به نوشتن کتاب دلایل خوب برای احساس‌های بد ( Good reasons for bad feelings ) گرفت .

اما به‌زودی برایش روشن شد سؤالی که ابتدا باید به آن پاسخ داده شود این است : « چرا بدن انسان در مقابل بیماری‌ها و احساسات درونی آسیب‌پذیر است ؟ » . تمرکز حرفه‌ایِ او همواره بر دو محور استوار است : کمک به بیمارانش که از اختلالات روانی رنج می‌برند و نزدیک کردن هرچه بیشتر زیست‌شناسی تکاملی و علم پزشکی ؛ دو رسالتی که ارتباطی تنگاتنگ با هم دارند .

روان‌پزشکی تکاملی یک روش درمانی خاص نیست و متخصصین در سایر رشته‌های سلامت روانی نیز گاهی از دیدگاه تکاملی بهره می‌گیرند . توصیفی دقیق‌تر می‌تواند به این شکل باشد : «ا ستفاده از اصول زیست‌شناسی تکاملی برای بهبود درک ما از اختلالات روانی و ارائه‌ی روش‌های درمانی بهتر در حوزه‌های روان‌پزشکی ، روان‌شناسی بالینی ، خدمات اجتماعی ، پرستاری و سایر حرفه‌ها » .

اما این عبارت بیش از اندازه ثقیل است و در دهان نمی‌چرخد. بنابراین ، کتاب حاضر گزارشی است از حیطه‌ی روان‌پزشکی تکاملی با دیدی جامع .

مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکته این است که تکامل می‌تواند ریشه‌های ظرفیت خارق‌العاده‌ی ما برای عشق و محبت و نیکی را توضیح دهد و همین‌طور به این پرسش پاسخ دهد که چرا بهای این احساسات ارزشمند رنج ، احساس گناه و اهمیت دادن به این نکته است که دیگران درباره‌ی ما چگونه فکر می‌کنند .

برشی از کتاب دلایل خوب برای احساس های بد راندولف نسه – بنفشه شریفی خو :

در دسترس بودن غذاهای فراوانی که نمی‌توانیم از خوردنشان خودداری کنیم ، ابتلا به تصلب شرایین ، چاقی مفرط و فشار خون بالا را توضیح می‌دهد ، اما محیط اجتماعی مدرن غیر از این‌ها وسوسه‌ها و عذاب‌های جدید و بسیار دیگری را نیز در خود نهفته دارد .

انسان‌های شکارچی گردآورنده هرگز برای ورود به لیگ‌های قهرمانان تلاش نمی‌کردند . تا دیروقت مشغول پرسه زدن در توییتر نبودند . به سر و کله زدن با سیستم اداری پیچیده احتیاجی نداشتند . لازم نبود به این فکر کنند که آیا می‌خواهند صاحب فرزند شوند یا نه . ماه‌ها زمانشان را صرف آماده‌سازی برای دادگاه طلاق نمی‌کردند . البته با وجود همه‌ی این‌ها ، انسان‌های شکارچی گردآورنده نیز به افسردگی دچار می‌شدند .

در طول دو دهه، بارها از همکاران انسان‌شناس خود درباره‌ی نرخ افسردگی در فرهنگ‌هایی که مطالعه می‌کردند سؤال کردم . انسان‌شناسی به نام کیم هیل سال‌های زیادی را صرف مطالعه‌ی قبیله‌ی آچی ، که در جنگل‌های آمازون زندگی می‌کنند ، کرده است .

هر سال که از اقامت خود در قبیله بازمی‌گشت ، از او درباره‌ی نرخ ابتلا به افسردگی در قبیله سؤال می‌کردم . هر سال هم پاسخ مشابهی دریافت می‌کردم : با وجود مشکلات فراوان مثل دندان عقلی که چرک کرده ، ابتلا به سل ، و مشکلات سلامتی دیگر که می‌تواند در هر فردی باعث بیدار شدن حس بدبختی شود ، تقریباً نشانی از افسردگی به چشم نمی‌خورد .

بالاخره وقتی برای بار دهم پرسش همیشگی را تکرار کردم ، پاسخی متفاوت دریافت کردم . کیم هیل و گروه همراهش یک کلینیک پزشکی راه‌اندازی کرده بودند و از شنیدن مشکلاتی که حتی به ذهنشان هم خطور نکرده بود ، متعجب شده بودند .

بسیاری از افراد قبیله که به کلینیک مراجعه می‌کردند از بدبینی ، ناامیدی ، بی‌علاقگی ، بی‌اشتهایی ، کمبود خواب ، مشکلات سیستم گوارش و عدم تمایل به انجام هر کاری شکایت داشتند .

اما شاید جالب‌ترین نکته‌ی حرف‌هایش که توجه من را به خود جلب کرد این بود که هربار رئیس جدیدی برای قبیله انتخاب می‌شد ، فرد انتخاب‌شده به فاصله‌ی چند ماه از شروع مسئولیتش با علائمی شبیه به اضطراب و افسردگی به کلینیک مراجعه می‌کرد .

نکو داشت های کتاب دلایل خوب برای احساس های بد راندولف نسه – بنفشه شریفی خو :

  •   کتابی جسورانه و پرافتخار ؛ در عین حال تاثیرگذار . ( لی دوگاتکین ، پروفسور و نویسنده )
  •   اکتشافی مبتکرانه در مورد چگونگی توضیح تکامل داروینی اختلالات روانی . ( Kirkus Reviews )
  •  این کتاب به همان اندازه که به زندگی روزمره ما مربوط می‌شود ، عاقلانه و روشن کننده است . ( سارا بلفر هردی، استاد و نویسنده کتاب )
  •  این کتاب برای نشان دادن چگونگی تکامل روانپزشکی است . راندولف ام . نسه با این کار ، مطمئناً چهره پزشکی را تغییر می‌دهد . ( روبین دانبار ، استاد برجسته روانشناسی تکاملی ، دانشگاه آکسفورد )

فهرست مطالب کتاب دلایل خوب برای احساس های بد راندولف نسه – بنفشه شریفی خو :

سخن ناشر
مقدمه
بخش اول : چرا اختلالات روانی این‌قدر گیج‌کننده هستند ؟
فصل اول : یک پرسش جدید
فصل دوم : آیا اختلالات روانی بیماری هستند ؟
فصل سوم : چرا ذهن انسان آسیب‌پذیر است ؟
بخش دوم : دلایلی برای احساس‌ها
فصل چهارم : دلایل خوب برای احساس‌های بد
فصل پنجم : اضطراب و سیستم هشدار حریق
فصل ششم : بی‌حوصلگی و هنر تسلیم شدن
فصل هفتم : احساس‌های بد بدون دلایل خوب : زمانی که خُلقُستات دچار نقص می‌شود
بخش سوم : لذت‌ها و خطرهای زندگی اجتماعی
فصل هشتم : چگونه باید انسان را درک کرد ؟
فصل نهم : احساس گناه و اندوه : تاوان خوبی و عشق
فصل دهم : خودت را بشناس نه !
بخش چهارم : اعمال خارج از کنترل و اختلالات وخیم
فصل یازدهم : روابط بد هم می‌توانند خوب باشند اما برای ژن‌ها
فصل دوازدهم : اشتهای بدوی
فصل سیزدهم : احساس‌های خوب ، دلایل بد
فصل چهاردهم : ذهن‌های نامتعادل بر صخره‌های سازواری
مؤخره : روان‌پزشکی تکاملی : یک پل ، نه یک جزیره

معرفی راندولف نسه :

او به دلیل نقش خود به عنوان بنیانگذار رشته‌ی پزشکی تکاملی شهرت قابل توجهی دارد . راندولف ام. نسه از اساتید بنیاد ASU و دانشگاه ایالتی آریزونا محسوب می‌شود .

وی در گذشته استاد روانپزشکی ، روانشناسی و پژوهش در دانشگاه میشیگان بود . همچنین وی برنامه تکامل و سازگاری انسانی را رهبری کرده و به ایجاد یکی از اولین کلینیک‌های اختلالات اضطرابی در جهان کمک نموده و در مورد واکنش‌های عصبی ترس تحقیقاتی انجام داده است .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب جهانی از عدم لاورنس کراوس – سیامک عطاریان PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

28 مگابایت

تعداد صفحات

302 صفحه

نویسنده

راندولف نسه – بنفشه شریفی خو

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب دلایل خوب برای احساس های بد راندولف نسه – بنفشه شریفی خو PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *