دانلود کتاب ظهور و سقوط رایش سوّم ویلیام شاییر PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب ظهور و سقوط رایش سوّم ویلیام شاییر ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب ظهور و سقوط رایش سوّم ویلیام شاییر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،  کتاب ظهور و سقوط رایش سوم که به دست ویلیام شایرر نگاشته و توسط کاوه دهگان ترجمه شده است.این نوشته با زبان فارسی و دارای تعداد پانصد و چهل صفحه می باشد.اثر فوق در سال هزار و سیصد و شصت و سه به انتشار رسیده و در نشر پیک دانش چاپ گشته است.

معرفی کتاب ظهور و سقوط رایش سوّم ویلیام شاییر :

ظهور و سقوط رایش سوم اثری می باشد تاریخی نوشته ی روزنامه نگار و تاریخ شناس آمریکایی معروف ویلیام شایرر که اتفاقات سالهای هزار و نهصد و سی و سه تا هزار و نهصد و چهل و پنج اروپا و به ویژه حزب نازی و ارتش آلمان را گزارش می نماید. نگارنده ی اثر از نیمه دهه هزار و نهصد و بیست به عنوان روزنامه‌نگار داخل اروپا بود و در سالهای هزار و نهصد و سی و سه تا هزار و نهصد و چهل داخل آلمان نازی زندگی می نمود. او از نزدیک یکی از شاهدان اعتلای رژیم نازی و شروع جنگ جهانی دوم بود. شایرر پیش از آغاز جنگ و در زمان جنگ جهانی دوم خبرنگاری مجلاتی همانند شیکاگو تریبون را داخل اروپا بر دست داشت و در طول جنگ همچنان تهیه گزارشات رادیویی واسه ی سی بی اس را بر دست داشت.

ظهور و سقوط رایش سوم از ویلیام شایرر که تاکنون برنده جوایز متعددی شده، مطالعه‌ای است پژوهشی که موضوعات مختلفی نظیر هولوکاست، جنگ جهانی دوم، آدولف هیتلر، و ظهور و سقوط رایش سوم را مورد بررسی قرار می‌دهد. هیچ حکومت قدرتمند دیگری به اندازه‌ی رایش سوم این چنین کوهی از مدارک و شواهد را درباره‌ی تولد و ویرانی خود بر جای نگذاشته است.

وقتی جنگ تلخ به پایان رسید و قبل از اینکه نازی‌ها بتوانند پرونده‌هایشان را از بین ببرند، تقاضای متفقین برای تسلیم بی‌قید و شرط، مدارکی را به دست داد که تقریبا ساعت به ساعت از امپراتوری کابوس‌وار و وحشت برانگیزی را که آدولف هیتلر ساخته بود، ثبت و ضبط نموده بود. این موارد ثبت شده، شامل شهادت رهبران نازی و زندانیان در اردوگاه های کار اجباری ، دفتر خاطرات مقامات ، متن کنفرانس‌های مخفی، دستورات ارتش، نامه‌های خصوصی و عمده کاغذبازی‌هایی بود که پشت طمع جنون‌آمیز هیتلر برای تسخیر جهان قرار داشت.

مورخ و خبرنگار مشهور جنگی، ویلیام شایرر ، که از سال ۱۹۲۵، عملکرد نازی‌ها را مشاهده کرده و گزارش داده بود‌. پنج سال و نیم را صرف الک کردن این اسناد مهم کرد. نتیجه‌ی این مطالعه عظیم، کتاب ظهور و سقوط رایش سوم است که به عنوان مدرکی قطعی یکی از ترسناک‌ترین فصل‌های تاریخ بشر مورد تحسین گسترده قرار گرفته است.

در ظهور و سقوط رایش سوم داستان کامل امپراتوری هیتلر، یکی از مهمترین داستان‌هایی که تاکنون گفته شده است، توسط یکی از بهترین افراد برای نوشتن آن یعنی ویلیام شایرر به رشته تحریر در آمده است. این کتاب پرفروش جهانی به عنوان اثری کلاسیک در این زمینه شناخته می‌شود.

برشی از کتاب ظهور و سقوط رایش سوّم ویلیام شاییر :

شورش در باوار یا

هیتلر بانگ برداشت «دولت خونسردانه به چاپ این کاغذ پاره ها دوام میدهد، زیرا اگر اینکار متوقف گردد حیات او پایان میگیرد چون همینکه ماشینهای چاپ از کار بازایستند و شرط حتمی تثبیت مارک همین است کلاهبرداری دولت بی درنگ برملا میگردد …

از من بپذیرید نکبت ما فزونی خواهد یافت. متقلب بی آنکه شناخته یا مجازات شود، در کار خویش کامیاب خواهد شد. دلیل چون خود دولت بزرگترین کلاش و کلاهبردار شده است. این دولت دزدان است …

اگر مردم بهراس آمده متوجه شوند که ممکن است روی میلیاردها مارک از گرسنگی جان دهند باید به این نتیجه رسند دیگر تسلیم حکومتی نخواهیم شد که بر اندیشه ناشی از کلاهبرداری و کلاشی بر نظر اکثریت بنیاد شده است. ما دیکتاتوری میخواهیم … » .

بی شک مشقات و وضع متزلزل و نامعلومی که از تورم بی بند و بار پول سرچشمه میگرفت میلیونها آلمانی را بسوی همین استنتاج سوق میداد و هیتلر آماده بود آنانرا رهبری کند. در حقیقت هیتلر رفته رفته معتقد میشد که اوضاع پر آشوب سال 1923 ، فرصتی پدید آورده است تا او حکومت جمهوری را براندازد و این مجالیست که امکان دارد باز نگردد.

لیکن اگر میخواست ضد انقلاب را خود رهبری کند مشکلاتی در راه او وجود داشت و او مردی بود که تا خود رهبر ضد انقلاب نمیشد چندان علاقه ای به اینکار نمیداشت.

نخستین مشکل این بود حزب نازی با آنکه شماره اعضای آن روزانه فزاینده بود، از آن مرحله که حتی مهمترین نهضت سیاسی باوار یا باشد فاصله فراوان داشت و در خارج از ایالت مذکور، ناشناس بود چگونه چنین حزب کوچکی میتوانست جمهوری را سرنگون سازد؟ هیتلر که بآسانی از مشکلات دلسرد نمیشد اندیشید راه حلی جسته است.

او میتوانست تمام قوای ضد جمهوری و ناسیونالیست باوار یا را تحت رهبری خود متحد کند سپس با حمایت دولت باواریا و دسته های مسلح و ارتش محلی، همانسان که موسولینی سال پیش به رم تاخته بود، به 126 ظهور و سقوط رایش سوم چنین برباد رفت و آن ایمان مردم به سازمان اقتصادی جامعه آلمان بود معیارها و کارهای  جامعه ای که پس انداز و سرمایه گذاری را تشویق کرده بود و رسماً قول داده بود سود آنرا بی خطر بازگرداند و بعد از عهده عهد خود برنیامده بود دیگر به چه می ارزید؟ آیا این برداشت …

معرفی ویلیام شاییر :

ویلیام لارنس شاییر (1993-1904) روزنامه نگار و خبرنگار جنگ مورخ آمریکایی بود.

او مولف کتاب معروف ظهور و سقوط رایش سوم است که بیش از پنجاه سال مورد مطالعه همگان و موردو رجوع پژهشگران تاریخ آلمان نازی بوده است. او خبرنگار شیکاگو تریبون بود.

وی به خاطر پخش های خود از برلین، از اوج گرفتن دیکتاتوری نازی تا سال اول جنگ جهانی دوم (1940) مشهور شد.

به همراه مرو، او اولین دوره گردهمایی خبر پخش جهان را ترتیب داد، فرمی که هنوز هم پخش اخبار را دنبال می کند.

فهرست مطالب کتاب ظهور و سقوط رایش سوم ویلیام شایرر :

کتاب 1 : ظهور آدولف هیتلر

کتاب 2 : فیروزی و تحکیم قدرت

کتاب 3 : در راه جنگ

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب وهابیت بر سر دوراهی ناصر مکارم‌ شیرازی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

15 مگابایت

تعداد صفحات

564 صفحه

نویسنده

ویلیام شاییر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ظهور و سقوط رایش سوّم ویلیام شاییر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *