دانلود کتاب هنر برقراری ارتباط تیک نات هان-مهین خالص PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب هنر برقراری ارتباط تیک نات هان-مهین خالص ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب هنر برقراری ارتباط تیک نات هان-مهین خالص PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب  هنر برقراری ارتباط نوشته تیک نات هان، راهکارها و روش‌های طلایی به شما جهت ایجاد و بهبود روابط‌تان ارائه می‌کند تا گفتگوی بهتری با اطرافیان خود داشته باشید.

معرفی کتاب هنر برقراری ارتباط تیک نات هان-مهین خالص :

تیک نات هان (Thich Nhat Hanh)، در کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط (The art of communicating) با بکارگیری تجربه بالایی که با زوجین، همکاران و در درگیری‌های بین‌المللی داشته است، عناصر گره‌گشا و سازنده‌ی روابط سالم و آگاهانه را برای شما بیان می‌کند. هم‌چنین او مسائل و موضوعات مهم و پیش پا افتاده‌ای را در برقراری ارتباط با هم‌نوع به شما می‌آموزد.

ارتباط برقرار کردن با دیگران یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان و بشر است و در صورت عدم ایجاد رابطه پیامدهای دلخراش و ناخوشایندی به همراه خواهد داشت. در زمان‌های قدیم زندگی مردم از پیچیدگی‌های کمتری برخوردار بود، نظام‌های سازمانی کمتری وجود داشت و اشخاص در رابطه‌های خود نقش‌های ساده و مشخصی داشتند. اما امروزه زندگی انسان‌ها پیچیده‌تر شده و نیاز به روابط بیشتری دارد و انسان‌ها باید مهارت‌های ایجاد ارتباط را بیاموزند.

تنها ماندن دردناک است و تنهایی یکی از قدیمی‌ترین و شایع‌ترین دغدغه‌های انسان‌ها در طول تاریخ به حساب می‌آید. خداوند انسان‌ها را موجودی اجتماعی خلق کرده است تا در هنگام تنهایی در خود احساس خلا کنند و سپس به سمت ارتباط برقرار کردن روی بیاورند.

ارتباط برقرار کردن بسیار پیچیده است و تاثیر به سزایی در رفتار، احساسات، خلق‌وخو و زندگی شخصی و اجتماعی افراد می‌گذارد. این موضوع از قدیم مورد توجه اندیشمندان و دانشمندان حوزه‌ی روانشناسی بوده است و مباحث روانشناسی بسیاری در این‌باره نوشته شده.

برای ارتباط برقرار کردن با دیگران باید اصول و قواعد خاصی را رعایت کرد. گفتارهای محبت‌آمیز، راست‌گویی و گفتن حقیقت و مهرورزی پایه و اساس ارتباطی موفق و ماندگار را تشکیل می‌دهند. اما گاهی برخی اختلاف‌ها و مشکلات موجب از هم پاشیدگی ارتباطات می‌شود و آن را برای شما پیچیده می‌کند، ذهن شما را درگیر می‌کند و یا شما را عصبانی می‌کند. نات هان در این اثر به شما کمک می‌کند تا مجددا به درون خود بنگرید و با تغییر افکار خود شرایط را بهبود بخشید.

تیک نات هان نویسنده‌ای درخشان، شاعری پرآوازه و پژوهشگری برتر است که در سال 1926 در ویتنام چشم به جهان گشود. او راهبی بودایی و یکی از فعالان صلح است، او به اغلب کشورهای دنیا سفر کرده و سخنرانی بین‌المللی در زمینه‌‌ی مختلفی از قبیل صلح و فعالیت‌های صلح‌آمیز، جلوگیری از خشونت علیه حیوانات و… به حساب می‌آید. او مخالف مصرف فرآورده‌های دامی و استفاده ابزاری از حیوانات و انجام آزمایش بر روی آن‌هاست. او در برهه‌ای از زندگی خود دچار خونریزی مغزی شد و پس از ماه‌ها درمان توانست بهبودی خود را به دست بیاورد، اما او نمی‌تواند صحبت کند. او سال‌ها از کشور خود به فرانسه تبعید شده بود، اما پس از چندین سال توانست اجازه‌ی ورود بگیرد و به کشور خود بازگردد.

برشی از کتاب هنر برقراری ارتباط تیک نات هان-مهین خالص :

«برخی افراد به راحتی به دیگران اعتماد نمی‌کنند. برای چنین افرادی, تصور درد دل کردن با جامعه‌ای بزرگ‌تر دشوار است. ما باید کمی احتیاط کنیم یا حتی بسیار ظنین باشیم. دیگران می‌گویند ما را دوست دارند و درک می‌کنند. ما باید بتوانیم راه‌هایی برای کمک به شخصی بیابیم که گنجایش دریافت محبت و درک را ندارد. گاهی عشق واقعی وجود دارد. تفاهم واقعی وجود دارد، لیکن شخص به عشق و تفاهم اعتقاد ندارد؛ و به همین دلیل است که هیچ‌وقت نتوانسته آن را دریافت کند. آن شخص مثل روحی گرسنه است. در آیین بودا، «روح گرسنه» کسی است که معده‌ای بزرگ و خالی دارد و بسیار گرسنه است ولی گلویش بسیار کوچک است. حتی با وجود مقدار زیادی غذا آن شخص نمی‌تواند آن را قورت دهد. او نمی‌تواند چیزی جذب کند. پس اگر مقدار زیادی تفاهم و عشق هم عرضه شود. آن شخص نمی نواند آن را دررخود جا دهد.»

معرفی تیک نات هان :

تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) در 11 اکتبر 1926 با نام Nguyen Xuan Bao در پایتخت باستانی هو در مرکز ویتنام متولد شد. پدرش یکی از مقامات دولت فرانسه و مادرش خانه‌دار بود. وی پنج خواهر و برادر داشت و تا پنج‌سالگی در خانه‌ی مادربزرگش با خانواده‌ی پرجمعیت خود می‌زیست.

تیک نات هان، در هفت یا هشت‌سالگی، پس از دیدن نقاشی بودای صلح‌آمیزِ نشسته بر چمن، احساس شعف کرد. در یک سفر مدرسه‌ای، او کوهی دید که در آن شخص گوشه‌نشینی زندگی می‌کرد که روز و شب می‌نشست تا مانند بودا آرام شود. در آن سفر، تیک نات هان چاهی طبیعی پیدا کرد که از آن نوشید و کاملاً احساس رضایت کرد. همین تجربه باعث شد که او بخواهد راهب بودایی شود. بنابراین، در 12سالگی، به این مسیر ابراز علاقه کرد. والدینش ابتدا نگران بودند اما در نهایت به او اجازه دادند تا در 16سالگی این راه را پیش بگیرد. در آن زمان، تیک نات هان وارد صومعه‌ای شد که معلم اصلی‌اش استاد ذن بود. نات هان به عنوان شخصی مبتدی به مدت 3 سال در آن صومعه تحصیل کرد و سنت‌های ویتنامی ماهایانا و بودیسم تراوادا را آموخت. همچنین به سه زبان چینی، انگلیسی و فرانسوی مسلط شد.

تیک نات هان، پس از تحصیلات در سال 1950، در بتکده‌ی هان کوانگ در سایگون اقامت گزید و در آنجا به عنوان راهب منصوب شد. البته همچنان به تحصیل در دانشگاه مشغول بود و برای کسب درآمد کتاب و شعر می‌فروخت.

در سال 1955، تیک نات هان به هو بازگشت و سردبیر بودیسم ویتنامی، انتشارات رسمی انجمن عمومی بوداییان ویتنامی، شد. راهبان رده‌بالا با نوشته‌های او مخالفت کردند، زیرا وی معتقد بود که سازمان‌های مختلف بودایی ویتنام جنوبی باید متحد شوند. در سال 1956، نام او از سوابق معبد حذف شد. در اواخر سال 1957، تیک نات هان تصمیم گرفت عقب‌نشینی کند و یک «جامعه‌ی مقاومت» رهبانی تأسیس کرد. در این دوره، او در دبیرستان تدریس می‌کرد و همچنان می‌نوشت و ایده‌ی بودیسم یکپارچه و انسانی را ترویج می‌داد، و البته همواره با مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌های زیادی مواجه می‌شد.

در اواخر همان سال، مارتین لوتر کینگ، تیک نات هان را برای جایزه‌ی صلح نوبل 1967 نامزد کرد و در مراسم گفت: «من شخصاً کسی را شایسته‌تر از این راهب مهربان از ویتنام برای دریافت جایزه‌ی صلح نوبل نمی‌شناسم. ایده‌های او برای صلح اگر اعمال شود، بنای یادبودی برای جهان‌گرایی، برادری جهانی و بشریت خواهد ساخت.» وی ‌همچنین نات هان را «رسول صلح و عدم خشونت» نامید.

تیک نات هان بیش از 130 کتاب در طول حیات خود منتشر کرد که بیش از 100 کتاب به زبان انگلیسی بود و تا ژانویه‌ی 2019 بالغ بر پنج میلیون نسخه از این آثار در سراسر جهان به فروش رفت. در طول تبعید طولانی او، کتاب‌هایش اغلب به ویتنام قاچاق می‌شد. در سال 2005، پس از سال‌‌ها تبعید، به وی اجازه دادند به کشورش بازگردد.

تیک نات هان در 22 ژانویه‌ی 2022، در 95سالگی، در اثر عوارض ناشی از سکته‌ی مغزی سال 2015، در محل اقامت خود در معبد «تو هیو» چشم از جهان فروبست، و گروه‌های مختلف بودایی در داخل و خارج از ویتنام مراسم سوگواری گسترده‌ای برای وی ترتیب دادند.

جوایز و افتخارات تیک نات هان :

  • کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل در سال 1967
  • جایزه شجاعت و وجدان در سال 1991
  • دریافت دکترای افتخار از دانشگاه هنگ‌کنگ در سال 2017

از دیگر آثارتیک نات هان میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

کتاب هنر برقراری ارتباط (The Art of Communicating): نویسنده معتقد است که روابط ما غذای روحمان هستند و همان‌طور که به غذای جسم توجه می‌کنیم، باید به ارتباطات انسانی خود نیز توجه کنیم. تیک نات هان در این کتاب مهارت ارتباط مؤثر را آموزش می‌دهد، به طوری که پس از مطالعه‌ی این کتاب خواهیم دانست که چطور به طرف مقابل خود گوش فرادهیم و طوری منظور خود را بیان کنیم که از کلام ما درک کاملی داشته باشد.

کتاب ترس: خرد لازم برای عبور از طوفان‌ها (Fear: Essential Wisdom for Getting Through the Storm): باور تیک نات هان این است که ریشه‌ی تمامی مشکلات بشر از جمله اضطراب و ناآرامی ناشی از ترس از مرگ است. نوآوری نات هان در این بوده که ریشه‌ها را تشخیص داده و پیشنهادهایی در جهت عبور از این ترس‌ها ارائه داده است. به این ترتیب، می‌توان با مطالعه‌ی این کتاب به بهترین شیوه‌ها برای رهایی از ترس‌ها دست یافت.

کتاب نیلوفر و مرداب (No Mud, No Lotus): هیچ‌کس به ما در مدرسه نحوه‌ی مدیریت رنج‌ها را نمی‌‌آموزد. این کتاب دقیقاً به همین مسئله اشاره می‌کند و می‌گوید انسان‌های درگیر مشکلات نمی‌توانند تمرکزی برای یادگیری داشته باشند یا زندگی خود را مدیریت کنند. بنابراین مهم است که نحوه‌‌ی رفتار درست در برابر رنج‌ها را بیاموزند. یادگیری این مهارت باعث می‌شود از تعداد رنج‌های موجود کاسته شده و شادی واقعی پدیدار شود.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی-خشایار خطیر PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

86 صفحه

نویسنده

تیک نات هان-مهین خالص

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب هنر برقراری ارتباط تیک نات هان-مهین خالص PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *