دانلود کتاب تمدن اورارتور بوریس پیوتروفسکی حمید خطیب شهیدی PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب تمدن اورارتور بوریس پیوتروفسکی حمید خطیب شهیدی ، برای دانلود کلیک کنید

دسته:

توضیحات

کتاب تمدن اورارتور بوریس پیوتروفسکی حمید خطیب شهیدی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، قرن ها بود که اهمیت فرهنگی تاریخی پادشاهی اورارتور، قدرتی که طی بخش بزرگی از نیمه نخست هزاره ی یکم پیش از میلاد قلمرو وسیعی از خاور میانه رت در حیطه اقتدار خود داشت.

از حافظه تاریخ زدوده شده بود کشف اتفاقی برخی نمونه های درخشان کار های فلزگران توانای این سرزمین در اواسط سده نوزدهم میلادی به همراه توصیف معدودی از محوطه های باستانی متعلق به این فرهنگ بود که محققین را به خود خواند و سبب شد که ، از حودوده دهه چهارم سده ی بیستم میلادی، توجه جدی به مطالعه روشن مند اثار اورارتوریی مئطوف گردد. 

برشی از کتاب تمدن اورارتور بوریس پیوتروفسکی حمید خطیب شهیدی :

از این هنگام به بعد این فرصت فراهم آمد تا پژوهشگران با قرائت کتیبه های مکشوف در محوطه های باستانی قلمرو دولت اورارتو، روایات آشوری را در رابطه با این دولت مورد بازبینی قرار داده و تصحیح نمایند.

این تصحیحات و تعلیقاتی که اطلاعات حاصل از این کتیبه ها بر متون سالنامه های آشوری افزوده بود، چشم انداز درست تری از سده هایی که دو دولت اورارتو و آشور عرصه قدرت سیاسی خاورمیانه را میان خود تقسیم کرده بودند عرضه نموده است.
بررسی ها و کاوشهای باستان شناختی در سرزمین های اورارتویی و محوطه های کلیدی قلمرو آن، این فرصت را فراهم ساخت که علاوه بر تدقیق رویدادهای سیاسی آن عصر، زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم اورارتو و تماس های فرهنگی ایشان با مردمان همسایه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

کشف اخیر هیئت باستان شناختی پژوهشکده باستان شناسی در تالش تأکیدی است بر اهمیت اورارتو در تاریخ و روابط فرهنگی شمال غرب ایران.

با وجود اهمیت بسیار این محوطه باستانی و تحلیل عالمانه ای که کاوشگر از حفریات آن به دست می دهد، نویسنده بخش نخست کتاب حاضر به مکشوفات خود بسنده نکرده و مدارک بسیار مهم دیگری را نیز که در گنجینه های موزه ارمیتاژ و موزه ایروان نگهداری می شود مورد مداقه قرار داده است.

معرفی حمید خطیب شهیدی :

از دیگر آثار :

  • تاملی در علل توسعه و تخریب اقامتگاه های شاهی میان راهی دوران صفوی با نگاهی بر دولت آباد، علی آباد ریگ و دمبی در شمال اصفهان(مقاله علمی وزارت علوم)
  • بررسی باستان شناختی ارتباطات سیاسی و فرهنگی ایران و آسیای صغیر در دوران هخامنشی
  • الگوهای استقراری دوران پیش از تاریخ در حوضه آبریز ابهررود
  • تحلیل نقش عوامل طبیعی در توزیع فضایی محوطه های باستانی استان مازندران

معرفی بوریس پیوتروفسکی :

بوریس پیوتروفسکی 14 فوریه 1908 – 15 اکتبر 1990 ) انسان‌شناس، باستان‌شناس، و تاریخ‌نگار اهل اتحاد شوروی بود.

جوایز وی برندهٔ جوایزی همچون نشان انقلاب اکتبر، مدال دفاع از لنینگراد، و نشان لنین شده‌است.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب وهابیان علی اصغر فقیهی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

34 مگابایت

تعداد صفحات

469 صفحه

نویسنده

بوریس پیوتروفسکی _ حمید خطیب شهیدی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تمدن اورارتور بوریس پیوتروفسکی حمید خطیب شهیدی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *