دانلود کتاب خورشید نبوت شیخ صفی الرحمن مبارکفوری PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب خورشید نبوت شیخ صفی الرحمن مبارکفوری ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب خورشید نبوت شیخ صفی الرحمن مبارکفوری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، شاید بتوان این کتاب را زیباترین کتاب حال حاضر در زمینه زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وسلم دانست .

معرفی کتاب خورشید نبوت شیخ صفی الرحمن مبارکفوری :

سیره نبوی – که بر صاحبش درود و سلام بسیار باد – در حقیقت ، عبارت است از رسالتی که رسول خدا با قول و فعل و تقریر ، و گفتار و کردار و رفتار ، و رهنمود ها و عملکردهای خویش ، در ارتباط با جامعه بشری ادا کرد ، و با ادای این رسالت ، معیار های زندگی را دگرگون ساخت ، نیکی را به جای بدی نشانید ، و در پرتو انوار این رسالت عظمی ، مردمان را از تاریکی ها بسوی روشنایی رهنمون شد ، و از بردگی بندگان به بندگی خدای یکتا رسانید .

خط سیر تاریخ را اعتدال بخشید ، و جریان زندگی را در جهان برای انسان دگرگون گردانید . از این رو ، سیمای چشمگیر و دل انگیز این رسالت ، تنها در صورتی قابل ترسیم خواهد بود که محیط اجتماعی پیش از رسالت حضرت ختمی مرتبت را با نخستین محیط ها و جوامع اسلامی که دستاورد این رسالت آسمانی است ، مقایسه کنیم .

بدیهی است ، چنین نگرشی مقتضی آن است که هرچند با ایجاز فراوان ، طی چند قصل و چند عنوان ، به اقوام عرب ، و تاریخ پر نشیب و فرازی که پیش از اسلام بر آن ها گذشته است ، بپردازیم ، و حکومت ها و امارت ها و نظام های قبیلگی را که در آن روزگار برقرار بوده اند ، بازشناسیم ؛ و به تصویرهای روشنی از دین و آیین و آداب و رسوم و اوضاع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی قوم عرب ، در دوران جاهلیت پیش از اسلام دست یابیم .

برشی از کتاب خورشید نبوت شیخ صفی الرحمن مبارکفوری :

کلمه « عرب » از صحراها و بیابانهای بی آب و علف سخن میگوید ، سرزمین شوره زار و سنگلاخی که نه آبی در آن یافت میشود نه گیاهی از این رو این کلمه و این نام را از دیرباز بر جزیره العرب نهاده اند همچنین قومی را که در آن سرزمین سکونت گزیده اند و آن بیابانها و صحراها را وطن خویش قرار داده اند ، « عرب » نامیده اند .

عربستان غرباً محدود است به دریای سرخ و شبه جزیره سینا ، شرقاً محدود است به خلیج فارس و قسمتی از جنوب عراق جنوباً محدود است به دریای عرب که امتداد دریای هند است و شمالاً محدود است به سرزمین شام و قسمتی از سرزمین عراق البته با در نظر گرفتن اختلافاتی که بر سر این حد و مرزها وجود دارد .

مساحت عربستان را از یک میلیون مایل مربع تا سیصد هزار مایل مربع گفته و نوشته اند .

معرفی شیخ صفی الرحمن مبارکفوری : 

در ششم ژوئن 1943 م ، در دهکده‌اى از توابع مبارک‌پور که در حال حاضر حسین‌آباد ( از ایالت اوتراپرادش ) نام دارد ، به دنیا آمد .

در کودکى بخشى از قرآن کریم را نزد پدربزرگ و عموهایش آموخت ، سپس در سال 1948م ، به مدرسه « دارالتعلیم » در مبارک‌پور پیوست و در آنجا شش سال تحصیلى را گذرانید و دوره ابتدائى را به پایان رسانید و برخى از کتاب‌هاى فارسى را نیز آموخت .

در ژوئن 1954 به مدرسه « احیاء العلوم » در مبارک‌پور انتقال یافت و به آموختن زبان عربى و صرف و نحو و قواعد آن پرداخت و نیز بعضى فنون دیگر را فراگرفت و پس از دو سال ، به مدرسه دیگرى که یکى از مهم‌ترین دانشکده‌هاى شریعت در این منطقه به حساب مى‌آمد ، منتقل شد ؛ مدرسه « فیض عام » ، در شهر مئو ، در سى و پنج کیلومترى شهر مبارک‌پور .

وى در ماه مه 1956 م به این مدرسه پیوست و پنج سال در آنجا به فراگیرى زبان عربى و قواعد آن و علوم شرعى ؛ یعنى تفسیر و حدیث و فقه و اصول و غیره پرداخت و در ماه ژانویه 1961 از آن دانشکده فارغ‌التحصیل شد و گواهى‌نامه فارغ‌التحصیلى آن را که معادل فوق لیسانس در شریعت و علوم است و اجازه تدریس و فتوا را نیز شامل است ، دریافت کرد و در تمامى امتحانات ، نمرات عالى و رتبه اول در کل دانشکده را به دست آورد .

از دیگر آثار شیخ صفی الرحمن مبارکفوری میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شرح ازهار العرب
  • ترجمه رساله « المصابیح فى مسئلة التراویح »
  • ترجمه « الکلم الطیب »
  • ترجمه « الاربعین النَّوَویه » با شرح و توضیح
  • بشارت‌هاى ظهور محمّد در کتاب‌هاى یهود و نصارى

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب یادداشت های گات ها ابراهیم پورداود PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

758 صفحه

نویسنده

شیخ صفی الرحمن مبارکفوری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب خورشید نبوت شیخ صفی الرحمن مبارکفوری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *