دانلود کتاب مذهب حلاج روژه آرنالدزـ عبدالحسین میکده PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب مذهب حلاج روژه آرنالدزـ عبدالحسین میکده ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب مذهب حلاج روژه آرنالدزـ عبدالحسین میکده PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، روژه آرنالدز شرق شناسی متبحر و با تجربه است که مسیر طولانی ای را در حوزۀ مطالعات عربی و اسلامی پیموده و بیش از نیم قرن از زندگی خود را به پژوهش و مطالعه در حوزه های اندیشه اسلامی گذرانده است.

معرفی کتاب مذهب حلاج روژه آرنالدزـ عبدالحسین میکده :

آرنالدز از نسل بزرگان شرق شناس فرانسوی مانند: ژاک برک و ماکسیم رودنسون می باشد. هر چند که شهرتش کمتر از آن دو است. او حوزۀ مطالعاتی خود را محدود به دوره و شخص معینی یعنی ابن حزم قرطبی نمود.

در حالی که بزرگان نسل پیش از او به مطالعۀ دوره ها و شخصیت های مختلفی می پرداختند و در مسایل متنوعی در زمان گذشته و حال جولان می دادند …
منصور حلاج کیست؟ نام او حسین بن منصور و لقب و کنیه او حلاج و عقیده اش سنی که در اصول از احمد بن حنبل و در فروع از شافعی پیروی می نماید اما خودش می گوید تا کنون که پنجاه سال دارم هیچ مذهبی اختیار نکرده ام. خاندان وی آتش پرست بوده اند که بزرگشان ابو ایوب شهابی بوده است و در قرن چهارم می زیسته است.

برشی از کتاب مذهب حلاج روژه آرنالدزـ عبدالحسین میکده :

تا این جا توانستیم حلاج را در راهی که برای یافتن هستی و وجود پیدا کرده بود همراهی و پیروی کنیم زیرا نشانه ها و علائمی وجود داشت که براحتی شناخته می شد و بما فرصت میداد که از این عارف ربانی پیروی کنیم .

نشانه نخستین همان فکر و معنی تکوین بود که خدای متعال بآن صورت مادی اعطا فرمود و باعث شد که باقی بماند.

با این نشانه اولی دانستیم که بچه جهت و بکدام سو پیش برویم. بعد از این قانون دین است که خدای متعال آنرا به پیامبر اعلام فرمود و بنا بر این هر چه هست در قرآن مجید است و در شخص محمد بن عبدالله  دیدیم که و ظائف و تکالیف پیغمبرچه و تا چه حد بوده و تا چه درجه معراج محمدی ارتفاع یافت

. ما با نگاه متوجه حالت جذبه و اصطلام و پرواز تهور آمیز حلاج شدیم . از این ببعد آن نشانه ها و علائم دیگر وجود ندارند و برای درک طبیعت و حالات این پرواز و این جذبه جز توسل به تشبیهات نظری و علمی چاره ای دیگر نداریم .

البته دیگر موضوع مربوط است به تجربه ای صوفیانه و عارفانه که تشریح و تبیین آن میسر نیست و هر کس طبق ادراك خود میتواند آنرا بفهمد. این تجربه میتواند صورتها و تصاویر شاعرانه ای به اشخاص الهام کند و با افکار و عقاید الهی در خواننده و مستمع ایجاد نماید ولی در هر حال راز آن کشف شدنی نیست و معمای آن همچنان سربسته خواهد ماند …

معرفی روژه آرنالدز :

روژه آرنالدز (به فرانسوی: Roger Arnaldez) (زاده 13 سپتامبر 1911ـ7آوریل 2006) یک اسلام‌شناس و پژوهش گر فرانسوی بود. وی در پاریس زاده شد و پس از دربافت دکتری فلسفه و ادبیات نزدیک به ده سال در قاهره زندگی کرد و در آن جا به عنوان استاد به تدریس پرداخت.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب مبانی برنامه نویسی سینا رنجبر PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

4 مگابایت

تعداد صفحات

237 صفحه

نویسنده

روژه آرنالدزـ عبدالحسین میکده

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب مذهب حلاج روژه آرنالدزـ عبدالحسین میکده PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *