دانلود کتاب رهایی از افکار وسواسی زهرا اندوز PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب رهایی از افکار وسواسی زهرا اندوز ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب رهایی از افکار وسواسی زهرا اندوز PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این كتاب را دو نفر از صاحب نظران حوزۀ افكار وسواسى به رشتۀ تحریر درآورده‌اند. كتاب ماهیت خودیارى دارد.

و با قلمى ساده و شیوا نگاشته شده است. هدف كه به بیماران مبتلا به اختلال وسواس فكرى كمك كند. تا گریبان خود را از شر افكار وسواسى نفرت‌انگیز مزاحم و ناخوشایند.

تجربۀ سال‌ها كار و پژوهش بالینى من در حوزۀ اختلال وسواسى اجبارى حاكى از آن كه بسیارى از افراد مبتلا به اختلال وسواس فكرى از این كتاب سود مىبرند.

معرفی کتاب رهایی از افکار وسواسی زهرا اندوز :

«کتاب رهایی از افکار وسواسی بهترین کتابی است که تابه‌حال در این زمینه دیده‌ام. این کتاب به شما کمک می‌کند تا ابتدا افکار و خیال‌پردازی‌های وسواسی را بشناسید و سپس خودتان را از شرّ آنها خلاص کنید. این افکار و خیال‌پردازی‌ها باعث شده‌اند در زندگی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوید. کتاب بسیار ساده نوشته شده است. امّا این سادگی به معنای ساده‌اندیشی نیست.»

«این کتاب را دو نفر از صاحبْ‌نظران حوزۀ افکار وسواسی به رشتۀ تحریر درآورده‌اند. کتاب، ماهیت خودیاری دارد و با قلمی ساده و شیوا نگاشته شده است. هدف کتاب این است که به بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری کمک کند تا گریبان خود را از شرّ افکار وسواسی نفرت‌انگیز، مزاحم و ناخوشایند رها کنند.

تجربۀ سال‌ها کار و پژوهش بالینی من در حوزۀ اختلال وسواسی اجباری حاکی از آن است که بسیاری از افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری از این کتاب سود می‌برند. توصیه می‌کنم که این کتاب را حتماً مطالعه کنید.»

برشی از کتاب رهایی از افکار وسواسی زهرا اندوز :

مایکل در حال رانندگی این فکر به ذهنش خطور می‌کرد که بلافاصله مرتکب خطای انحراف به چپ می‌شود. او فکر می‌کرد: “چقدر برای من عجیب و غریب است که چنین افکاری به ذهنم خطور کند! من آدمی نیستم که در حین رانندگی به کسی آسیب بزند.” امّا دیوید نیز همین فکر به ذهنش خطور می‌کند و بلافاصله فکر می‌کند: “آه، خدای من. این فکر احمقانه چیست که به ذهنم خطور کرده است.

چرا باید چنین فکری داشته باشم؟ ممکن است باعث کشتن افراد شوم. چی می‌شود اگر طبق این فکر عمل کنم؟ این افکار به ذهن آدم‌های بدطینت می‌رسند. چون این فکر به ذهنم می‌رسد پس حتمآ آدم بدی هستم. اگر واقعآ فکر آسیب زدن در حین رانندگی به ذهنم برسد، بهتر است اصلا رانندگی نکنم.” اگرچه ممکن است مایکل بدون نگرانی به فعّالیت‌های روزمره خود ادامه دهد، امّا به‌طور حتم افکار دیوید در کارش مزاحمت ایجاد می‌کنند.

دیوید ممکن است به ‌وارسی تمام شواهد دال بر قاتل بودن خود بپردازد و از بد حادثه به چنین اطلاعاتی دست پیدا می‌کند. هرچه بیشتر سعی می‌کند در حین رانندگی چنین افکاری به ذهنش خطور نکند، امّا انگار اوضاع بدتر می‌شود و این افکار با شدّت و فراوانی بیشتری به ذهنش رسوخ می‌کنند. ممکن است درنهایت، دیوید عطای رانندگی را به لقای آن ببخشد و سعی کند افکار وسواسی را با افکار مثبت خنثی کند.

اجتناب از این افکار باعث می‌شود دیوید وسواس‌ها را تجربه نکند و طبق این افکار عمل نکند و با مثبت‌اندیشی سعی کند از احساس تنش و پریشانی رهایی یابد. چون این احساس رهایی از تنش و پریشانی، لذّت‌بخش است، بنابراین دیوید از این راهبردها بیشتر استفاده می‌کند.»

معرفی کریستین پوردون : 

دکتر کریستین پوردون (Christine Purdon)، جزو نظریه‌پردازان مطرح در درمان اختلالات وسواسی به شمار می‌رود. این نویسنده‌ و پژوهشگر موفق در حوزه‌های رویکردهای درمانی رفتاری ‌شناختی (CBT)، اختلال وسواس فکری جبری (OCD) و اختلالات اضطرابی، متخصص بوده و در دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه واترلوی کانادا، به‌عنوان پروفسور روان‌شناسی مشغول به فعالیت است.

کتاب خانم پوردون با عنوان رهایی از افکار وسواسی، یک کتاب خودیاری است که با همکاری دکتر دیوید کلارک نوشته شد و در زمان چاپ بیش از 50000 نسخه از آن به فروش رسید.

کریستین پوردون فارغ‌التحصیل رشتۀ روان‌شناسی بالینی از دانشگاه برونسویک در کانادا است. او پایان‌نامۀ خود را با کمک دکتر دیوید کلارک و زیر نظر ایشان به اتمام رساند و این موضوع باعث علاقه و ادامه‌دادن مطالعات وی در مورد افکار وسواسی بود.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تغییر مسیر سارا ارجمند PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

29 صفحه

نویسنده

زهرا اندوز – کریستین پوردون

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب رهایی از افکار وسواسی زهرا اندوز PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *