دانلود کتاب ادبیات دوره بیداری و معاصر محمد استعلامی PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب ادبیات دوره بیداری و معاصر محمد استعلامی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب ادبیات دوره بیداری و معاصر محمد استعلامی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب نمونه‌ هایی از نثر و شعر سالهای بیداری ایران و ادب امروز است همراه با شرح و تحلیل نمونه‌ ها. کتاب شامل یک پیشگفتار و پنج بخش است.

در هر بخش تنی چند از برگزیدگان را شناسانده و از کار آنها نمونه‌ هایی آورده است.  در طرح این کتاب آنچه بیشتر ارزش آموزشی دارد شرح واژه‌ ها و جمله‌ ها و ارزیابی کار هر شاعر یا نویسنده است اگرچه بسیار فشرده و کوتاه. کتاب حاضر در سال 1354 توسط محمد استعلامی نوشته و انتشارات دانشگاه سپاهیان انقلاب ایران آن را چاپ کرده است. 

برشی از کتاب ادبیات دوره بیداری و معاصر محمد استعلامی :

 بلند بالا و قوی بود سلامتی ازش میبارید پدرش در مشروطیت کشته شده بود. مادرش را اصلا به خاطر نداشت، خواهرش در شهر دیگری شوهرداری می کرد و او در خانه پدری بسر میبرد. آنچه از پدر و مادر به او رسیده بود کمابیش خرج تحصیل او شده بود و اینک در دبیرستانهای تهران درس می داد.

بیشتر وقت را با کتاب میگذراند کتاب را دوست داشت چون محجوب و افتاده بود و در مجالس روی صحبت کردن نداشت این بود که از کتاب لذت می برد. کتاب و این اواخر فیلم و رادیو بزرگترین لذت او به شمار می رفت عاشق دوستو یوسکی نویسنده روس بود محض این که کتابهای او را بخواند میخواست روسی یاد بگیرد.

فرانسه خوب بلد بود. روسی هم کمی می دانست گذشته از این گاهی در کافه های تهران دیده میشد و آنجا با دیگران شطرنج بازی می کرد.

از سینما با موزيك فرنگی خو گرفته بود در خانه اش رادیو داشت و این رادیو نیز به نوبه خود سرگرمی تازه یی برای او شده بود به طوری که او را از معاشرت با مردم بی نیاز می کرد. قریب صد و پنجاه تومان حقوق از مدارس می گرفت بعلاوه سالی سیصد تا پانصد تومان از ملکی که ما بین او و چند عموزاده دیگر و خواهرش تقسیم میشد به او …

معرفی محمد استعلامی :

وی در سال 1337 به اخذ درجهٔ کارشناسی نایل شد؛ وی سپس تحصیلات خود را تا مقطع دکتری، در دانشگاه تهران ادامه داد.

او با تصحیح تذکره الاولیا عطار نیشابوری به شهرت فراوانی دست یافت و این کتاب تا به حال 28 بار تجدید چاپ شده‌است.

او همچنین در هفت جلد شرحی بر مثنوی مولوی نوشت که در سال 1364، جایزهٔ بهترین کتاب سال را از آن خود کرد. «درس حافظ» در دو جلد شرحی بر غزلیات حافظ شیرازی است. او در سال 1342 در گروه ادبیات فارسی دانشگاه تهران و دانشسرای عالی به عنوان مدرس استخدام شد و در سال 1356 بازنشسته گردید.

پس از آن در تابستان 1361 برای تکمیل مطالعات و تحقیقات خود به سفرهای طولانی در هند، آمریکا و کانادا پرداخت و تا سال 1374 به تدریس در مرکز مطالعات اسلامی و دانشگاه مک گیل مشغول بوده است.

استعلامی از جمله شاگردان شاخص بدیع‌الزمان فروزانفر به شمار می‌رود که از بدو ورود به دانشگاه تهران تا زمان مرگ فروزانفر، حشر و نشر فراوانی با وی داشت و برخی از درس‌های او را تقریر کرد که از جمله آنها تقریرات وی از قصاید خاقانی است که در دوجلد با شرح و اضافات خود استعلامی از سوی انتشارات زوار منتشر شده است.

از دیگر آثار محمد استعلامی میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بایزید و جنید: برگزیده از تذکره الاولیای عطار
  • بررسی ادبیات امروز
  • ادبیات دوره بیداری و معاصر: نمونه ها با تحلیل
  • بررسی شاهکارها در زبان فارسی: دوازده گفتار درسی
  • تذکره الاولیاء

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب میراث اسلامی ایران جلد ششم رسول جعفریان PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

6 مگابایت

تعداد صفحات

468 صفحه

نویسنده

محمد استعلامی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ادبیات دوره بیداری و معاصر محمد استعلامی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *