دانلود کتاب ترجمه تفسیر المیزان جلد 20 سید محمّد حسین طباطبایی PDF 

60000تومان

پی دی اف کتاب ترجمه تفسیر المیزان جلد 20 سید محمّد حسین طباطبایی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب ترجمه تفسیر المیزان جلد 20 سید محمّد حسین طباطبایی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،کتاب حاضر، تفسير قرآن كريم در گرو معرفت آنست و چون شناخت آن درجات گوناگونی دارد.

بنابراين تفسير آن نيز مراتب مختلف خواهد شد بعضی قرآن را در اثر اتحاد با حقيقت آن مي شناسند، مانند پيامبر اكرم صلی اللَّه عليه و آله و اهل بيت عصمت عليهم السلام كه بمنزله جان رسول خدايند.

معرفی کتاب ترجمه تفسیر المیزان جلد 20 سید محمّد حسین طباطبایی 

این جلد آخرین جلد از مجموعه ی بیست جلدی تفسیر المیزان است و شامل تفسیر « سوره های معارج تا پایان قران » است .
سوره‏ های معارج ، نوح ، جن ، مزمّل ، مدثّر ، قیامت ، دهر ، مرسلات ، نباء ، نازعات ، عبس ، تکویر ، انفطار ، مطففین ، انشقاق ، بروج ، طارق ،
اعلى ، غاشیه ، فجر ، بلد ، شمس ، لیل ، ضحى ، انشراح ، تین ، علق ، قدر ، بیّنه ، زلزال ، عادیات ، قارعه ، تکاثر ، عصر ، همزه ، فیل ،
قریش ، ماعون ، کوثر ، کافرون ، نصر ، تبت ، اخلاص ، فلق و ناس

معرفی سید محمّد حسین طباطبایی

سید محمدحسین طباطبایی (اسفند 1281- 24آبان 1360)، معروف به علامه طباطبایی، مفسر، فیلسوف، فقیه اصولی، و عارف شیعه ایرانی بود.

وی مدرس حوزهٔ علمیه قم بوده و از روحانیون تأثیرگذار شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در سدهٔ 14 هجری (قمری) به‌شمار می‌رفت. تفسیر المیزان مهم‌ترین اثر اوست. همچنین، بدایه الحکمه و نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از دیگر آثار مهم او به‌شمار می‌روند.

زندگی طباطبایی را می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد: دورهٔ کودکی و نوجوانی که در تبریز سپری شد. دورهٔ تحصیل در حوزه علمیه نجف، دورهٔ بازگشت به تبریز و اشتغال به کشاورزی و دورهٔ زندگی در قم و تدریس، تألیف و نشر معارف دینی.

کودکی و نوجوانی
سید محمدحسین قاضی طباطبایی تبریزی در سال 1281 در روستای شادباد مشایخ از توابع تبریز زاده شد. در پنج سالگی مادر و در نه سالگی پدر خود را از دست داد. وصی پدر، او و تنها برادرش محمدحسن الهی طباطبایی را برای تحصیل به مکتب فرستاد.

تحصیلات ابتدایی شامل قرآن و کتب ادبیات فارسی را از 1290تا 1296 فراگرفت، سپس از سال 1297 تا 1304 به تحصیل علوم دینی پرداخت و به تعبیر خود «دروس متن در غیر فلسفه و عرفان» را به پایان رساند.

طباطبایی به مدت شش سال (1290 تا 1296) پس از آموزش قرآن که در روش درسی آن روزها قبل از هر چیز تدریس می‌شد، آثاری چون گلستان و بوستان سعدی را فرا گرفت.

علاوه بر آموختن ادبیات، زیر نظر میرزا علینقی خطاط به یادگیری فنون خوشنویسی پرداخت. چون تحصیلات ابتدایی نتوانست به ذوق سرشار و علاقه وافر او پاسخ گوید به همین دلیل به مدرسه طالبیه تبریز وارد شد و به فراگیری ادبیات عرب و علوم نقلی و فقه و اصول پرداخت و از سال 1297 تا 1304 مشغول فراگیری دانش‌های مختلف اسلامی شد.

اهمیت محمدحسین طباطبایی به جهت زنده کردن حکمت و فلسفه و تفسیر در حوزه‌های تشیع، بعد از دورهٔ دودمان صفویان بوده است.

به ویژه اینکه وی به بازگویی و شرح حکمت صدرایی بسنده نکرده، به تأسیس معرفت‌شناسی در این مکتب می‌پردازد.

همچنین با انتشار کتب فراوان و تربیت شاگردان، در دوران مواجهه با اندیشه‌های غربی، نظیر مارکسیسم، به اندیشه دینی حیاتی دوباره بخشیده، حتی در نشر آن در مغرب زمین نیز می‌کوشد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب نجواهای نجیبانه جلد پنجم عباس خسروی فارسانی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF 

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

663 صفحه

نویسنده

سید محمّد حسین طباطبایی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ترجمه تفسیر المیزان جلد 20 سید محمّد حسین طباطبایی PDF ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *