دانلود کتاب ناطور دشت ج. د. سالینجر – احمد کریمی PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب ناطور دشت ج. د. سالینجر – احمد کریمی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

دانلود کتاب ناطور دشت ج. د. سالینجر – احمد کریمی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، داستان پسر نوجوانی به نام هولدن کالفیلد را دنبال می‌کند که پس از اخراج شدن از مدرسه تصمیم می‌گیرد مدتی به خانه‌ی خود در نیویورک برنگردد.

در آغاز کتاب، در حالی که هولدن در بیمارستان بستری شده، به پای مکالمه‌ی او و دکترش می‌نشینیم و روایت سه روز سرگردانی و ولگردی این پسر نوجوان در خیابان‌های نیویورک را از دیدگاه اول شخص می‌خوانیم.

معرفی کتاب کتاب ناطور دشت ج. د. سالینجر – احمد کریمی

کتاب ناطور دشت (The Catcher in the Rye)، یکی از ماندگارترین آثار تاریخ ادبیات آمریکا، به قلم جی. دی. سلینجر (J. D. Salinger)، روایت پسر نوجوان سرکشی را دنبال می‌کند که پس از اخراج شدن از مدرسه برای چهارمین بار، تصمیم به فرار از خانه و مدرسه می‌گیرد.

داستان را از دیدگاه اول شخص و از زبان هولدن می‌خوانیم که جریان سه روز آوارگی پرماجرای خود را برای پزشکش در جلسه‌ی درمان تعریف می‌کند.

هولدن در طی هفتاد و دو ساعت ماجراجویی خود در شهر نیویورک در حالی که در خیابان‌های شهر ول می‌چرخد، با غریبه‌ها در هتل‌های ارزان مشروب می‌خورد و مزخرف می‌گوید؛ سنترال پارک را گز می‌کند؛

کتک می‌خورد و حتی با معشوقه‌ی سابقش درگیر می‌شود! نیویورک به نظر هولدن زیبا و در عین حال وحشتناک است، در غربت نئونی و شکوه بیمارگونه‌اش، در هویت بلاتکلیف و سکوت تهی شبانه‌اش. هولدن از خیابان‌های شهر مانند روحی می‌گذرد و تنها به یک چیز فکر می‌کند: خواهر کوچکش، فیبی _ تنها کسی که در این دنیا او را درک می‌کند.

در این شب‌های غربت و انزوا، تنها امید و انگیزه‌ی هولدن، دور شدن از آدم‌های دغل‌باز و دروغگو و پیدا کردن هدف و معنای زندگی است.

کتاب ناطور دشت را می‌توان یکی از شاهکارهای ادبیات جهان و از بزرگ‌ترین دستاوردهای ادبی در روایت بحران نوجوانی به حساب آورد. جی. دی. سلینجر در این کتاب درگیری با مشکلات نوجوانی را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

یکی از اساسی‌ترین عوامل اثرگذار در این داستان، شهر نیویورک است که روایت در آن اتفاق می‌افتد. انتخاب این شهر به وسیله‌ی سلینجر را نمی‌توان اتفاقی دانست.

کاراکتر و هویت این شهر آمریکایی، تا اندازه‌ای در روند داستان اثرگذار است که می‌توان شهر را یکی از کاراکترهای کتاب به حساب آورد. ما هولدن را در حالی که در خیابان‌های کثیف، ناامن و پربلوای این شهر قدم می‌زند دنبال می‌کنیم و اضطراب، سردرگمی، انزوا و خشم او را کاملاً درک می‌کنیم.

رمان ناطور دشت که در سال 1951 منتشر شد، در سال 2005 در لیست صد داستان برتر انگلیسی مجله‌ی تایم قرار گرفت. این کتاب از زمان چاپ اولیه تا به امروز، به دلیل بیان صریح، لحن تند، و نمایش بی‌پرده‌ی مسائل جنسی و خلاف عرف، با سانسور و ممنوعیت از طرف نهادهای مختلف درگیر بوده است.

اما با این حال، قابل انکار نیست که ناطور دشت، یکی از پرخواننده‌ترین و محبوب‌ترین آثار ادبیات آمریکا است و هر مخاطبی را مجذوب خود خواهد کرد. این کتاب امروزه در اکثر مدارس ایالت متحده تدریس و به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات مدرن تحلیل و بررسی می‌شود.

معرفی ج. د. سالینجر

جی. دی. سلینجر (J. D. Salinger)، با نام کامل جروم دیوید سلینجر، در 1 ژانویه‌ی 1919 در منهتن نیویورک به‌ دنیا آمد. پدر او یهودی بود و بنابر رسومات آن زمان، مادرش نیز از مسیحیت به یهودیت گروید.

جی. دی. سلینجر حدوداً هجده سال داشت که برای سفری چندماهه به اروپا رفت و تا سال 1938 به این سفرها ادامه داد. جی. دی. سلینجر پس از بازگشت به آمریکا، برای ادامه‌ی تحصیل به دانشگاه رفت اما تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد.

او دریافت که آنچه واقعاً به آن علاقه دارد نوشتن است و به همین دلیل به نوشتن پرداخت.

نخستین داستان جی. دی. سلینجر «جوانان» نام داشت که از طریق یک مجله به‌ صورت متوالی چاپ می‌شد. کتاب «ناطور دشت» نیز به همین شکل و به‌ طور متوالی منتشر شد تا اینکه در سال 1951 به صورت یک‌جا روانه‌ی بازار شد.

این کتاب نام جی. دی. سلینجر را بر سر زبان‌ها انداخت و او را با شهرت زیادی روبه‌رو کرد، تا جایی که یک بنگاه انتشاراتی در سال 1999 این کتاب را به عنوان شصت‌وچهارمین رمان برتر سده‌ی بیستم اعلام کرد.

جی. دی. سلینجر، پس از یک عمر فعالیت، با آثاری کم‌تعداد اما عمیق و تأثیرگذار، در 91سالگی در 27 ژانویه‌ی سال 2010 درگذشت.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب بررسی حقوقی آلودگی زیست محیطی محسن رایجی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

361 صفحه

نویسنده

ج. د. سالینجر – احمد کریمی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ناطور دشت ج. د. سالینجر – احمد کریمی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *