دانلود کتاب تاریخ مهر در ایران ملکزاده بیانی PDF

35000تومان

پی دی اف دانلود کتاب تاریخ مهر در ایران ملکزاده بیانی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب تاریخ مهر در ایران ملکزاده بیانی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، از جمله آثاری که سهم بارزی در شناسائی فرهنگ و تمدن و بسیاری از مسائل گوناگون ادوار کهن ایران زمین داشته است، و تشخیص و تحقیق آن ها مجهولات بی شماری را مرتفع می سازد، آثار کنده کاری و مهرها است.

کنده کاری اولین اثر هنری انسان بدوی است که به وسیله آن تلاش نموده که خواسته های مادی و ظاهری و امیال و محسوسات روحی و فکری خود را به صورتی ساده تا آنجا که برای او با وسایل و امکانات محدود مقدور بوده است، منعکس کند.

برشی از کتاب تاریخ مهر در ایران ملکزاده بیانی:

از جمله آثاری که سهم بارزی در شناسائی فرهنگ و تمدن و بسیاری از مسائل گوناگون ادوار کهن ایران زمین داشته است، و تشخیص و تحقیق آنها مجهولات بی‌شماری را مرتفع می‌سازد، آثار کنده‌کاری و مهرها است. کنده‌کاری اولین اثر هنری انسان بدوی است.

که به وسیله آن تلاش نموده که خواسته‌های مادی و ظاهری و امیال و محسوسات روحی و فکری خود را به صورتی ساده تا آنجا که برای او با وسائل و امکانات محدود مقدور بوده است منعکس کند. با بررسی و مطالعه این آثار که اسناد و مدارک و مآخذ صحیح و پرارزشی هستند.

می توان به بسیاری از مسائل که مربوط به شناسایی تمدن اقوام و مردمی که هزاران سال در فلات پهناور ایران سکونت داشته‌اند و یا بنابر جهات مختلف به سوی این سرزمین روی آورده و ساکن شده‌اند دسترسی پیدا کرد و به تدوین تاریخ موجهی پرداخت.

معرفی ملکزاد بیانی:

ملکه ملک‌زاده در سال 1289 خورشیدی در تهران به دنیا آمد. وی فرزند مهدی ملک‌زاده (یکی از پایه‌گذاران علم پزشکی جدید در ایران و نویسنده کتاب تاریخ مشروطیت ایران)، نوادهٔ ملک المتکلمین و نیز نوادهٔ میرزا سلیمان‌خان میکده (از رجال دوره قاجار و از مشروطه‌خواهان) بود.

ملک‌زاده تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مدرسه‌های ناموس و ژاندارک به پایان برد و موفق به اخذ دیپلم زبان فرانسه گردید. وی با داشتن استعداد هنری ذاتی به آموختن نقاشی گرایش پیدا کرده و نگارگری ایرانی را نزد میرزا هادی‌خان تجویدی، فرا گرفت.

 ملک‌زاده، از سال 1313 در دانشکده هنرهای زیبای پاریس به فراگیری نقاشی همت گماشت و هم‌چنین هم‌زمان موفق شد فوق لیسانس خود در رشته باستان‌شناسی و سکه‌شناسی را به‌صورت مشترک از دانشکده لوور و دانشگاه سوربن پاریس، گرفته و در زمینه سکه‌شناسی سرآمد گردد. او در سال 1317 پس از چهار سال به ایران بازگشت و به ریاست بخش سکه‌ها، مهرها و الواح موزه ایران باستانِ موزه ملی ایران برگزیده شد. در موزه ملی ایران، بخش سکه‌ها و مهرها به همت وی و به شکل علمی راه افتاد.

 آموزش سکه‌شناسی و مهرشناسی در گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر دانشگاه تهران در شمار فعالیت‌های او بوده‌است که از سال 1347 تا سال 1357 تا بازنشستگی ادامه یافت. ملک‌زاده را می‌توان پایه‌گذار تدریس علمی این شاخه مهم از مطالعات باستان‌شناسی در ایران دانست. ملک‌زاده به زبان‌های فرانسه و انگلیسی مسلط بوده و در خواندن خطوط باستانی تبحر داشت.

ملکه ملک‌زاده با خانبابا بیانی استاد رشته تاریخ دانشگاه تهران ازدواج کرد. دو فرزند آنها شیرین بیانی و سوسن بیانی هستند: اولی در گروه تاریخ و دومی در گروه باستان‌شناسی این دانشگاه بودند.ملک‌زاده در تاریخ دوازدهم خرداد ماه سال 1377 خورشیدی درگذشت.

فهرست مطالب تاریخ مهر در ایران ملکزاده بیانی :

فصل 1 – پیدایش مهر

فصل 2 – هزاره چهارم پ-م

. کهن ترین مهرها

فصل 3 – هزاره چهارم تا اوایل هزاره سوم پ-م

. دوره آغاز شهرنشینی

. سفال سازی

. نخ ریسی و پارچه بافی

. نانوائی

. آلات موسیقی و تهیه وسایل آرایش

. فن معماری

. کشتی سازی

. و …

فصل 10:

. کلاه

. آلات موسیقی

. آلات نوازندگی

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تاریخ مبارزات مردم ایل قشقایی از صفویه تا پهلوی منوچهر کیانی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

2 مگابایت

تعداد صفحات

155 صفحه

نویسنده

ملکزاده بیانی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تاریخ مهر در ایران ملکزاده بیانی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *