دانلود کتاب الگوی هدایت تحلیل وقایع زندگی پیامبر اکرم جلد دوم علی محمد الصلابی PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب الگوی هدایت تحلیل وقایع زندگی پیامبر اکرم جلد دوم علی محمد الصلابی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب الگوی هدایت تحلیل وقایع زندگی پیامبر اکرم جلد دوم علی محمد الصلابی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، در این کتاب به بیان بخش هایی از قرآن که با سیره پیامبر اکرم ارتباط دارد، پرداخته شده است.

بخشهایی مانند: غزوه بدر، احزاب، بنی نضیر، صلح حدیبیه و غزوه تبوک. همچنین در این کتاب، درس ها، آموزه ها و سنت های الهی در شکست و پیروزی بیان شده و از چگونگی علاج بیماری های نفسانی از خلال حوادث و وقایع، سخن به میان آمده است.

معرفی کتاب الگوی هدایت تحلیل وقایع زندگی پیامبر اکرم جلد دوم علی محمد الصلابی

در آستانه قرن ششم میلادی و با قرار گرفتن جهان در حالتی از هرج و مرج و بی بندوباری مردمان آن قرن منتظر ظهور پیشوایی بودند تا به این آشفتگی سامان بخشد و قوانین ابدی طبیعت و آئین چگونه زیستن را در مسیر اصلی و جاوید آن هدایت نماید و رشته های گسیخته نظامهای مختلف را به هم پیوند دهد.

و شاهراه زندگی را در مقابل خستگان وادی طلب و رهروان مستعد بگشاید بنابراین وجود و ظهور پیامبر اکرمصلى الله عليه وسلم مستعد بود تا چنین وظیفه بزرگ و شگرفی را انجام دهد و بتواند وجود تشنگان عدل و آزادی و برادری و برابری را سیراب نماید.
از آن زمان تاکنون مؤلفان و صاحب نظران زیادی در سیره پیامبر اکرم صلى الله عليه وسلم قلم فرسایی نموده اند و هر یک به گونه ای توانسته اند در برابر این اسوه پرهیزگار به ادای مسئولیت بپردازند

اما اهمیت ترجمه این کتاب الگوی هدایت (تحلیل وقایع زندگی پیامبر اکرم صلی‌الله‌ علیه و سلم) 2 جلدی که توسط استادگر گرانقدر جناب آقای دکتر علی محمد صلابی به رشته تحریر درآمده است .

و توسط هیئت علمی انتشارات حرمین یعنی آقایان عبدالله ریگی ،احمدی، عبدالحکیم عثمانی و محمدگل گمشادزهی ترجمه گردیده است.

از این جهت است که مؤلف کوشیده است تا برخلاف سایر کتاب های سیره که به طور مختصر به بررسی سیره پیامبر پرداخته اند به طور مفصل به بررسی حوادث سیره بپردازد.

و در پرداختن به هر یک از این حوادث اهمیت آن را برای تمامی قشرهای جامعه از جمله دعوتگران مربیان فرماندهان نظامی سیاستمداران ،علما تاجران و بیان نماید و شرایط تحقق جامعهای ایده آل و نمونه وامتی مؤمن و نمونه را بیان نماید.

عبارتی دیگر مؤلف درصدد آن است تا به این مسئله. بپردازد که پیامبر اکرم ص چگونه توانست از عربهای صحرانشین و بدوی که راه جویی به سینۀ پرکینه آنان دشوار بود و با هر تپش قلبشان نفرت از محمد صلى الله عليه وسلم را متذکر میگردیدند

و عاطفه را به کشتارگاه فاجعه میبردند امتی ساخت که در روز رحلت ایشان یک دریا اشک به چشم داشتند و یک دنیا غم به دل و بعد از رحلت آن حضرت نیز در راستای اعتلای دین اسلام از هیچ کوششی دریغ نورزیدند.

امید است که خداوند این عمل را خالص در جهت رضای خویش بگرداند و گامی باشد در راستای هدایت جامعه بشری از ظلمت و انحرافی که در آن به سر میبرد.

فهرست مطالب کتاب الگوی هدایت جلد دوم علی محمد الصلابی 

فصل اول :

  • مرحله ی قبل از معرکه در اثنای حرکت بسوی بدر
  • تصمیم قریش برای رویارویی با مسلمانان در بدر
  • رسول خدا و مشورت و رایزنی با صحابه

فصل دوم :

  • رسول خدا و همراهانش در میدان معرکه بارش باران و خواباندن سپاه اسلام
  • صف آرایی دو لشکر
  • برانگیختن اصحاب برای جنگ 
  • و…

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب اومانیسم و رنسانس پی یر ماری – عبدالوهاب احمدی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

743 صفحه

نویسنده

علی محمد الصلابی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب الگوی هدایت تحلیل وقایع زندگی پیامبر اکرم جلد دوم علی محمد الصلابی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *