دانلود کتاب ده سفر نامه مهراب امیری PDF

35000تومان

پی دی اف دانلود کتاب ده سفر نامه مهراب امیری ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب ده سفر نامه مهراب امیری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب حاضر، شامل ده سفرنامه می باشد که پیرامون دوران صفویه ایران نوشته شده است. این کتاب با اهداف مهم آشنایی مطالعه کننده با خلاصه و به اندازه ای از تاریخ مفاخر ایران زمین نوشته شده است.

برشی از کتاب ده سفر نامه مهراب امیری:

کتاب حاضر با هدف آشنایی خواننده با خلاصه و گوشه‌ای از تاریخ مفاخر ایران زمین نگاشته شده است. مطالب این کتاب در دو بخش «ظهور اسلام تا استیلای مغول» و «بعد از استیلای مغول تا پایان قاجاریه» گردآوری شده و در هر بخش پس از ارائه مختصری از تاریخ آن دوره به معرفی مفاخر سیاسی، ادبی، علمی و هنری آن پرداخته می‌شود.

سپس نقشه‌ای رنگی که نشان دهنده‌ی سرحدات ایران در آن دوره از تاریخ و لشکرکشی‌های به وقوع پیوسته در ایران آن زمان می‌باشد، ارائه می‌گردد. کتاب ده سفرنامه یا سیری در سفرنامه های جهانگردان خارجی راجع به ایران، شامل گزیده هایی از بهترین سفرنامه های دیپلماتها و خاورشناسان و جهانگردان معروف خارجی در سه قرن اخیر است.

که هرکس با مسائل تاریخی سروکار داشته باشد لامحاله باید این افراد را بشناسد و از مهمترین بخش های سفرنامه های آنها درباره مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ایران آگاهی یابد.

معرفی مهراب امیری:

میری تا سال 1317ش در هفتگل سکونت داشت و دوران دبستان را در مدرسه رودیکی هفتگل سپری کرد. سپس در همین سال به مسجد سلیمان عزیمت کرده و در سال 1324 توانست مدرک سیکل نهم را از دبیرستان سیروس مسجد سلیمان دریافت کند. بلافاصله در همین سال معلم اداره فرهنگ شد.بین سالهای 1324 تا 1327 توانست دیپلم نظام قدیم را اخذ نماید. در این سالها وی آموزگاری و مدیرییت دبستان روستای جارو را به مدت سه سال به عهده داشت.

در سال 1325 تا 1328 توانست زبان انگلیسی را نزد معلمان انگلیسی در هفتگل فراگیرد. در اوایل سال 1328 از معلمی کناره گیری و به استخدام شرکت نفت در آمد. ابتدا به آغاجاری و سپس در ابتدای سال 1329 به مسجد سلیمان منتقل شد. همزمان در کلاسهای زبان انگلیسی در مسجد سلیمان شرکت کرده و دوره‌های متوسطه و پیشرفته را با موفقیت طی نمود.

در سال 1333 از مسجد سلیمان به هفتگل منتقل شد، و تا مدتها مسئول فروشگاه کارمندان شرکت نفت در این شهر بود.در سالهای 35 و 1334 به منطقه نفت سفید منتفل شد و باز هم مسئول فروشگاه کارمندان شد. بار دیگر در سال 1338 به مسجد سلیمان برگشت و همان مسئولیت قبلی (مسئولیت فروشگاه کارمندان شرکت نفت) را تا سال 1352 که در این شهر بود بر عهده داشت. تا اینکه در همین سال از مسجد سلیمان به آبادان منتقل شد و در این شهر مسئول خدمات اجتماعی کارگران پالایشگاه و حومه شد.

سرانجام وی پس از 31 سال خدمت در اوایل مهرماه 1359 از خدمت بازنشسته گردید.وى از جوانی به انجام کارهای علمی و پژوهشی علاقه فراوانی داشت و توانست آثار گوناگونى به ويژه پيرامون تاريخ بختيارى منتشر کند. وى نخستين نوشتارش را در سال 1325 در سالنامه فرهنگ بختيارى در مورد آداب و رسوم بختیاریها منتشر كرد.

از آن پس نوشته‌ها و ترجمه‌های بسیاری درباره تاریخ ایران و بخصوص تاریخ و فرهنگ بختیاری به رشته تحریر در آورد. اولین کتابی نیز که تألیف و به چاپ رساند، بازیگر انقلاب شرق جمال‌الدین افغانی نام داشت که در سال 1345 چاپ گردید،حکومتگران بختیاری آخرین اثر شادروان مهراب امیری می‌باشد،.

فهرست مطالب ده سفر نامه مهراب امیری :

بخش1 : سفرنامه کرو سینسکی

بخش 2 : سفرنامه جیمز فریزر راجع به نادرشاه

بخش 3 : سفرنامه ویلیم فرانکلین

بخش4 : سفرنامه سرهارفوردجونز بریچ

بخش 5 : سفرنامه سرجان ملکم ب

خش 6 : سفرنامه ادوارد اسکات وارینگ

بخش 7 : نوشته سرهارفوردجونز از دربار ایران

بخش 8 : خاطرات جیمز موریر راجع به ایران

بخش 9 : سفری به بلوچستان و سندازپوتینگر

بخش 10 : موقعیت جغرافیائی امپراطوری ایران از ماکدونالدکینر

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب من با خدا رقصیدم سیاوش اوستا PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

8 مگابایت

تعداد صفحات

179 صفحه

نویسنده

مهراب امیری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ده سفر نامه مهراب امیری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *