دانلود کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینا بیفیدا و هیدروسفالی فرانک تفرشی PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینا بیفیدا و هیدروسفالی فرانک تفرشی ، برای دانلود کلیک کنید

دسته:

توضیحات

کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینا بیفیدا و هیدروسفالی فرانک تفرشی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینابیفیدا و هیدروسفالی تألیف سازمان بهداشت جهانی، کتابچه‌ی راهنمایی برای کارکنان توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

مروری بر تاریخ معلولیت‌های جهان نشان می‌دهد که هر دوره‌ای از تاریخ بشریت، در هر فرهنگ و تمدنی و میان همه‌ی طبقات اجتماعی، همواره افرادی وجود داشته‌اند که از نظر عملکرد جسمی و یا ذهنی پایین‌تر از حد طبیعی بوده و همین امر سازگاری آنان را با محیط زندگی‌شان دشوار ساخته است.

بخشی از کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینابیفیدا و هیدروسفالی فرانک تفرشی :

کودکان مبتلا به اسپینابیفیدا به دلیل آسیب عصبی فاقد حس طبیعی لمس و درد در پنجه‌ها، ساق‌ها و بدن می‌باشند. برخی از این کودکان ممکن است دچار فقدان کامل حس در اطراف انگشتان پا باشند.

میزان کاهش حسی بستگی به محل اسپینابیفیدا روی ستون فقرات و هم چنین میزان آسیب عصبی ناشی از آن دارد. فقدان حس باعث می‌گردد که صدمات و آسیب دیدگی‌ها بهبودی پیدا نکنند.

به عنوان مثال سوختگی‌ها و بریدگی‌ها می‌تواند مشکل‌ساز شود چرا که در این کودکان زمان طولانی‌تری جهت بهبودی زخم‌ها نسبت به کودکانی که دارای حس طبیعی هستند نیاز خواهد بود. بسیار مهم است پاهای این کودکان در مقابل صدمات محافظت شود.

اسپینابیفیدا نقصی است که در رشد ستون فقرات نوزاد رخ می دهد. این مشکل در مراحل اولیه تشکیل جنین 24 تا 26 روز پس از بار داری ایجاد می گردد.

معرفی فرانک تفرشی :

کارشناس دفتر توانبخشی مبتنی بر جامعه سازمان بهزیستی کشور هستند. ایشان تالیفات متعددی در حوزه معلولیت و توانبخشی مبتنی بر جامعه داشته اند.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب ترک آسان سیگار و قلیان مرتضی الهی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

92 صفحه

نویسنده

فرانک تفرشی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینا بیفیدا و هیدروسفالی فرانک تفرشی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *